У Тернопільській митниці відбулася “гаряча лінія”, присвячена реалізації права бути почутим у митних питаннях.
Начальник відділу організації митного контролю та оформлення Тернопільської митниці Андрій Саварин надав вичерпні відповіді на запитання додзвонювачів щодо особливостей застосування зазначеного права, механізмів реалізації та порядку подання заперечень.
Перегляньте також:
- Тернопільські митники зустрілися із представниками бізнес-спільноти
- В Тернопільській митниці обговорили проблеми, з якими стикаються перевізники та шляхи їх вирішення
-️ Що передбачає право бути почутим?
– Стаття 19-9 Митного кодексу України (далі – МКУ) гарантує право заінтересованої особи бути поінформованою про підстави, за яких митний орган приймає рішення, і письмово висловити свої заперечення або додаткові пояснення перед винесенням рішення.
-️ Як особа може скористатися правом бути почутою та що мається на увазі під несприятливим для неї рішенням?
– Особа має можливість подати письмові пояснення чи документи до митного органу до моменту прийняття рішення щодо її справи.
Несприятливими є рішення, визначені п.п. 7, 9, 12 і 13 ч. 3 ст. 19-2 МКУ, прийняті за ініціативою митного органу, а також рішення, визначені п. 6 ч. 3 ст. 19-2, п. 2 ч. 2 ст. 76-4 МКУ.
До таких рішень відносяться наступні:
- про внесення змін до рішення;
- про зупинення рішення;
- про скасування рішення;
- про анулювання рішення.
У випадку, коли рішення ініціювалося самою заінтересованою особою, то несприятливими вважаються рішення:
- про відмову в наданні рішення;
- про завершення процедури кінцевого використання;
- про відмову у завершенні процедури кінцевого використання.
– Чи завжди митні органи застосовують право бути почутим?
– Ні, існують винятки. Право бути почутим не застосовується зокрема, якщо: реалізація права створює загрозу заподіяння шкоди національній безпеці, життю та здоров’ю людей; підприємству відмовлено у прийнятті заяви до розгляду; у разі зняття підприємства з обліку у митних органах; несприятливе рішення приймається у зв’язку із застосуванням до підприємства санкцій тощо.
– Які строки для висловлення позиції особи?
– Особа має право протягом 30 днів з дня отримання повідомлення митного органу про намір прийняти несприятливе рішення подати письмові заперечення та додаткові документи чи відомості.
– Що робити, якщо митний орган не надав можливості бути почутим?
– Якщо особа вважає, що її право бути почутою було порушене, вона може оскаржити рішення митного органу.
Підписуйтеся на сторінку Тернопільської митниці у Фейсбуці, щоб знати більше – https://www.facebook.com/TRcustomsUA