На українському ринку стоматологічних послуг все частіше починають з’являтися сімейні клініки. У чому їхня особливість? Сімейна стоматологія – це затишна обстановка і уважний персонал, висококваліфіковані фахівці, готові надати якісну стоматологічну допомогу із застосуванням найсучаснішого обладнання та матеріалів останнього покоління, в будь-який час доби, а також персональний підхід до кожного пацієнта. Детальніше про специфіку роботи сімейної клініки розповів засновник «Стоматології сім’ї Придруги» Сергій Миронович Придруга.
– Давайте почнемо нашу розмову з того, що привело вас в стоматологію?
Перегляньте також:
- Тернопільська митниця забезпечила понад 20% усіх транзитних оформлень по Україні
- На Тернопільщині донька виявила мертвого батька в гаражі під автівкою
– Мрія про медицину жила в мені ще з дитинства. Чому саме цей напрямок? Пам’ятаю, коли батьки водили мене до стоматолога, мені було цікаво спостерігати, як лікар замішував всілякі порошки, готував ліки… Мені пощастило, я попав до хорошого професійного стоматолога. Мене захопила його робота. Скажу так, мені дуже подобається творити естетику, тому вирішив займатися красивою естетикою в медицині.
– Вибір професії став доленосним чи ви познайомилися із дружиною не завдяки спільним професійним інтересам?
– Моя дружина, Анастасія допомагає мені у клініці, паралельно навчаючись на другому курсі медичного вузу. Вона прийшла до мене як пацієнт лікувати зуби. Заплатила 150 гривень за пломбу, а я запросив її на фільм. Так почалися наші стосунки. На той час вона закінчувала навчання в фінансово-економічному університеті. Тим не менше, вона щодня була в клініці, допомагала мені, бачила технічні роботи. Коли ми вже були одружені і чекали свого первістка, виникла думка про другу освіту. Таким чином стоматологія переросла в сімейний бізнес.
– Коли вперше відкрила двері «Стоматологія сім’ї Придруги»?
– 25 листопада 2010 року я приїхав працювати в Тернопільський медичний університет. Тривала моя наукова робота, але хотілося побільше практики. Тоді народилася думка відкрити приватну стоматологію. Це було непросто. Ми дуже багато сил і праці вклали в нашу справу. В квітні 2011 року почали працювати. Приймали пацієнтів від двох років. Найстаршій пацієнтці було 96 років.
– Якою є специфіка роботи із найменшими пацієнтами?
– Якщо це один з перших візитів, ми стараємося мінімалізувати психологічний стрес. Знайомимося з дитиною, розмовляємо. Вона сама має сісти в крісло з власної волі, а не силоміць.
– Скільки років ви займаєтеся практичною стоматологією?
– Близько дев’яти.
– Чим із своєї практики пишаєтеся найбільше?
– Насамперед я пишаюся своїми пацієнтами, тому що лікуються в нас різні покоління однієї і тієї ж родини: дідусь, бабуся, їхні діти й онуки.
Перед маніпуляціями в ротовій порожнині ми проводимо бесіду із пацієнтом, як потрібно поводитися зі своїми зубами та ротовою порожниною, яку робити профілактику. Коли ті ж самі пацієнти через деякий час приходять знову і я бачу, що вони дослухалися наших порад, це тішить. Це означає, що ми привили людині відчуття відповідальності за власне здоров’я.
Згідно статистики найбільш популярною стоматологічною маніпуляцією в Україні було видалення зуба. Пацієнти приходили з такими зубами, яким вже нічого не могло допомогти. В той час в Європі та решті світу на першому місці була і залишається профілактика. Змінюють все стоматологи. Наша місія – доносити до пацієнтів інформацію про важливість належного догляду за ротовою порожниною та зубами.
– Чи були критичні моменти, пов’язані з роботою, коли думали, що бізнес доведеться закрити?
– Я ніколи не розчаровувався у справі, якою займаюся, тому – ні.
– Які напрямки стоматології представлені в вашій клініці?
– Усі: дитяча стоматологія, імплантологія, терапевтичне, ортопедичне лікування, ортодонтія. В нас працюють лікарі-спеціалісти у кожній із згаданих галузей. Крім цього у нас представлена ін’єкційна косметологія, в тому числі плазмо терапія (природні ін’єкції).
– За якими ознаками пацієнт може визначити, що робота стоматолога виконана якісно?
– Насправді це дуже важко визначити. Чому? Тому що ми завжди керуємося ідеальним результатом, досягти який можна лише за тривалий час. Основні критерії оцінки одного візиту це: естетичний вигляд зуба, безболісне та комфортне лікування, відсутність страху перед лікарем.
– Приватна клініка – це, найперше, велика відповідальність, особливий підхід до клієнта. Як вам вдається поєднувати всі критерії?
– Для нас не важливо, чи до нас звертається за допомогою дитина чи старша людина. В нас всі пацієнти однакові. Ми до всіх відносимося з розумінням і повагою.
– Які процедури користуються найбільшим попитом?
– На першому місці – протезування. Така статистика є своєрідним наслідком пострадянського періоду, про що ми вже говорили. Часто рекомендуємо пацієнтам провести стагнацію ротової порожнини (зняти камінь). Люди переважно ставляться скептично до цієї процедури. Насправді вона є дуже важливою для здоров’я зубів.
– З огляду на стан економіки нашої країни багато стоматологів економлять на матеріалах, що, як наслідок, відображається на кінцевому результаті – здоров’ї клієнта. Ваша точка зору на цю проблему.
– Тут ми повертаємося до початку нашої розмови – ідеальний результат і виховання поколінь. Якби ми лікували поганими матеріалами, до нас би не зверталися повторно пацієнти, їхні діти, друзі та знайомі. Використовуючи поганий матеріал фахівець втрачає клієнтів, а ще важливіше – репутацію. На ортопедичні конструкції, наприклад, ми надаємо гарантію п’ять років і не в наших інтересах зробити їх з дешевих матеріалів. Ми керуємося не тим, як поставити більше білбордів по місту, а тим, як зробити місту пацієнтів гарну посмішку.
– Однією із переваг вашої клініки є цілодобовий сервіс. Розкажіть, будь ласка, про це детальніше.
– «Стоматологія Придруги» тепер працює також з виїздом на дім (при потребі, якщо пацієнт не має змоги приїхати до нас по стану здоров’я чи з інших причин). Для цього в нас є спеціальне обладнання.
– На скільки у вас демократичні ціни?
– Ціни в нас середньостатистичні. Стараємося важкий для нашої країни період переживати з розумінням один до одного.
– Чому чистити зуби два рази в день – не завжди означає мати міцні та здорові зуби? Чи варто регулярно відвідувати стоматолога, якщо зуби не болять?
– Щоденний догляд включає: два рази на день чистити зуби, полоскання ротової порожнини після їжі ополіскувачем, а за його відсутності – простою водою. Раз в півроку потрібно проводити професійну гігієну ротової порожнини. Це буде гарний результат і профілактика захворюванням ротової порожнини, шлунку та інших внутрішніх органів. Іноді людина навіть не здогадується, що причина її хвороби – занедбані зуби. З практики можу сказати, були пацієнти із проблемами серця, яких направляли до стоматолога.
– А як щодо лікування вагітних?
– В перший і останній триместр не рекомендується проводити маніпуляції, особливо з анестезією, рентгеном і т. д. На жаль, екологічна ситуація така, що 80-90% вагітностей не протікають гладко, тому не варто травмувати майбутніх матерів додатковим стоматологічним лікуванням. Коли вагітні приходять з зубним болем, ми без болю і додаткових шкідливих втручань проводимо першу допомогу, знімаємо зубний біль, делікатно проводимо лікування, яке вітамінізує. Моя порада дівчатам, які збираються вагітніти: дівчата, підлікуйте зуби, зніміть зубний камінь!
– Що би ви могли порекомендувати людям, які зволікають із візитом до стоматолога?
– Дехто каже: «Я не піду, бо я не маю грошей». Ми розуміємо фінансове становище пацієнта, тому розписуємо план лікування по мірі терміновості. Як я вже зазначав, ротова порожнина – це своєрідний фільтр і якщо він занедбаний, можуть виникнути проблеми із внутрішніми органами.
Спілкувалася Юлія Хім’як