Викладач Джил Вотсон майже п’ять місяців допомагала студентам Технологічного інституту Джорджії в роботі над проектами з дизайну програм. От тільки нюанс в тому, що Джил – це робот, система штучного інтелекту, що працює на базі IBM Watson, але ніхто зі студентів за весь цей час нічого не запідозрив, хоча вони неодноразово обговорювали свої роботи з викладачем. Навіть хтось зі студентів до цього викриття пропонував назвати її «видатним педагогом». Це були студенти з підрозділу із вивчення штучного інтелекту. Історію Джил розповідає «The Wall Street Journal”. За матеріалами сайту ain.
З січня цього року «Джил» як помічник викладача, разом зі ще 9 викладачами-людьми допомагала 300 студентам розробляти програми, які дають можливість комп’ютерам вирішувати певний вид проблем, наприклад – як підібрати малюнок так, щоб їх послідовність була логічною.
Перегляньте також:
- «Веселі канікули з Богом» у Дністровському каньйоні: для дітей влаштували розваги
- У селі біля Тернополя затримали снайпера
Джил допомагала студентам на форумі, де вони здавали й обговорювали роботи, використовувала в своїй мові сленгові й повсякденні звороти на зразок «угу», і в цілому поводила себе як звичайний викладач-людина.
«Вона повинна була нагадувати нам про дати дедлайнів і за допомогою питань активізувати обговорення робіт. Це було як звичайна розмова із звичайною людиною », – розповіла виданню студентка вузу Дженніфер Гевін.
Інший студент, Шрейяс Відьярті, уявляв собі Джилл як доброзичливу білу жінку 20+ років, яка, скоріш за все, працює над докторською дисертацією. «Мене як грім вразив»- зізнається студент.
Більше того, навіть студент Баррік Рід, який два роки працював на IBM і створив деякі з програм, за допомогою яких діє сам робот, не впізнав й ній машину. Та й натяку в імені «Вотсон» він не розгледів. «Я повинен був здогадатися, але не зміг», – дивується він.
Навіщо Джил включили в програму навчання? Річ у тім, що студенти надсилають дуже багато запитань – майже 10 000 повідомлень в семестр, пояснює Ашок Гоель, професор комп’ютерних наук Технологічного інституту Джорджії. Викладачі-люди з такою навалою запитань не завжди можуть впоратися. Саме Ашок вирішив ввести робота в навчальну програму для свого класу з вивчення штучного інтелекту.
Над роботом працювала вузівська команда, навчаючи його відповідати на запитання, враховуючи попередні відповіді. Не варто плутати Джил зі звичайними чатботом. Якщо більшість чатботів – новачки, то Джил – експерт, вона не відповідає на запитання, поки не досягне 97% впевненості у відповіді, стверджує Гоель. За його словами, Джил ще далеко до Ави з Ex Machina, але це такий же хвилюючий досвід.
На думку професора, всього за рік Джилл навчиться настільки, що зможе відповідати на 40% запитань студентів, надаючи людям можливість займатися серйознішими технічними або філософськими проблемами.