Багато хто з власників бізнесу вважає, що гарним сайтом є той, який має привабливий дизайн або дорого коштує. Але це зовсім не показники якості. Просування сайту та його привабливість в очах клієнтів залежать від інших факторів, і більшість з них стосується технічної частини. Спеціалісти рекомендують час від часу перевіряти, чи все з нею гаразд. Як часто потрібно робити цю перевірку та що вона собою представляє?
Перегляньте також:
- Тернопільський музей отримав експонати що нагадують про боротьбу кримськотатарського народу
- В’ячеслав Негода став на бік Тернопільського мистецького коледжу ім. Соломії Крушельницької
Коли потрібен аудит сайту
Згідно зі словами спеціалістів веб-агентства «Червоний Хамелеон», замовити аудит сайту потрібно у декількох випадках:
- Є проблеми з трафіком, індексацією, швидкістю завантаження або з позицією в пошуковій видачі.
- Власник сайту планує його оновити, зробити редизайн або перенести на іншу платформу.
- Спеціалістам потрібно дати вказівки щодо SEO-просування та підтримки.
- Сайт створено недавно, тому ще ніхто не займався його просуванням.
Таку перевірку потрібно проводити регулярно. З якою періодичністю?
- Після кожного масштабного оновлення.
- Кожного місяця після оновлення контенту.
- Кожного тижня для сайтів, де постійно щось оновлюється, наприклад, для інтернет-магазинів.
Часто результатом перевірки стають десятки сторінок різноманітних поправок. Одразу провести роботу над помилками неможливо, тому всі рекомендації спеціалісти групують по підрозділах.
Вимоги до сайту
Кожен сайт, незалежно від тематики, повинен відповідати певним вимогам. Перелік виглядає так:
- Сайт та кожна його сторінка завантажуються швидко, без будь-яких помилок. Мета-теги повністю відповідають контенту, який на тих сторінках розміщено.
- Контент унікальний, з рекомендаціями чи оцінкою експертів, цікавий для цільової аудиторії та відповідає її запитам.
- Сайт безпомилково працює і на комп’ютері, і на мобільному телефоні. При цьому у будь-якому форматі його структура завжди логічна та зрозуміла для користувачів.
- Сайт має високі позиції в пошуковій видачі. Користувачі не тільки заходять на нього, а й проводять там немало часу.
Головне завдання аудиту — зробити так, щоб сайт на 100% відповідав цим вимогам. Якщо досягти цієї мети, можна залучити більше клієнтів та підвищити продажі. Це одна з переваг SEO. Про інші цікаво почитати у статті «Чому послуги SEO-просування стають дедалі популярнішими».
Структура аудиту сайту
Аудит складається з декількох етапів. План дій виглядає так:
- Зібрати, проаналізувати та структурувати семантичне ядро.
- Проаналізувати напрямок діяльності, конкурентів. Якщо є така необхідність, то в певному регіоні.
- Перевірити такі показники, як посилання, поведінку користувачів на сайті, сніпети, комерційні фактори та ін.
- Визначити точки зростання, які допоможуть досягти поставлених цілей, згрупувати їх та візуалізувати.
Наприкінці спеціалісти складають підсумковий план по просуванню сайту. Для того, щоб було легше виправляти помилки, рекомендації розділяють на окремі блоки.
Не потрібно забувати, що в кожному випадку план аудиту може відрізнятися. Для інтернет-магазинів будуть свої етапи та рекомендації, а для інформаційних ресурсів свої. Але у всіх випадках неодмінно проводиться аналіз семантичного ядра та робота з запитами.
Отже, аудит сайту потрібно замовляти регулярно. Особливо, якщо його було оновлено чи він втратив позиції в пошуковій видачі. Така перевірка — запорука безперебійної роботи та залучення якомога більшої кількості клієнтів. Але це ще не все. Важливо дотримуватися ще одного правила — завжди робити українську версію сайту. А якими можуть бути наслідки її відсутності, можна почитати в статті «Відповідальність за відсутність української версії сайту».