На базі Тернопільського регіонального офісу Програми “U-LEAD з Європою” відбулася консультація, яка була присвячена наданню адміністративних послуг в громаді.
Про це інформує Тернопільський РО Програми «U-LEAD з Європою».
Перегляньте також:
- Всі пільги на проїзд залишаються: у Тернополі змінюється тариф на транспорт, який не буде більший, ніж в містах заходу України
- Під час довгих відключень світла більше 17 годин воду отримає лише частина тернополян, – ЗМІ
Керівника Тернопільського регіонального офісу Наталія Онищук підкреслила, що захід відбувається у форматі діалогу, аби представники громад могли з перших вуст дізнатися як функціонує ЦНАП і які послуги можливо у ньому надавати.
Радник Тернопільського РО Михайло Лисиканич зауважив, що виклики з наданням адміністративних послуг назріли ще у 80-тих роках ХХ століття в Європі. Саме тому вирішили застосовувати підходи приватного ринкового сектору до діяльності держави та органів місцевого самоврядування у сфері адміністративних послуг, аби вирішити низку проблем. У своєму виступі він торкнувся і законодавчого підгрунтя для роботи ЦНАПів.
![null](https://admin.tenews.te.ua/uploads/full_size/2021/02/12/4ba823652d3d0a2eb615e1b874d20cc2.png)
Практичним досвідом з присутніми поділився Марко Шафран, керівник ЦНАП у Козлівській громаді, який був створений за підтримки Програми “U-LEAD з Європою”.
За його словами, передовсім, потрібно створити робочу групу та концепцію ЦНАПу, причому слід поставитися до останнього документу не “для галочки”, а справді розписати те, що потрібно у сфері адміністративних послуг саме у вашій громаді, скільки треба працівників, які послуги ви б хотіли надавати у майбутньому.
Варто потурбуватися про приміщення для ЦНАПу і перевірити чи воно підходить для надання адмінпослуг за певними вимогами.
Він переконаний, що чималу підтримку потрібно приділяти навчанню персоналу ЦНАПу: для цього потрібний тривалий час.
![null](https://admin.tenews.te.ua/uploads/full_size/2021/02/12/5cf562917cba2e0664172da4e5ec4cc6.png)
Також варто проаналізувати, які послуги потрібні у громаді, аби пізніше їх надавати населенню. Але й потрібно помізкувати, чи зможе громада ефективно надавати майбутні послуги. Варто й врахувати відстань до суб’єктів, з якими співпрацюватиме ЦНАП, яким чином туди передаватимуть пакети документів тощо.
“ЦНАП – це не формальність. ЦНАП – це обличчя громади. Потрібно оцінити, що саме потрібно вашій громаді”, – наголосив Марко Шафран.
Він резюмував, що нині існує чимало методичних посібників, рекомендацій в тому числі і розроблених Програми “U-LEAD з Європою”, і порадив ними скористатися.
Наприкінці зустрічі він порадив громадам відвідати Шумський, Байковецький та Чортківський ЦНАПи, аби на власні очі переконатися в ефективному та якісному наданні адміністративних послуг.