Перевізники випускають на дороги столиці старі транспортні засоби, а єдину ціль, яку вони перед собою ставлять – перемогти у змаганні за пасажирами будь-якою ціною. Все це приводить до значного росту ДТП, які закінчуються сумно, а часом, трагічно, для пасажирів.
Так, напередодні в Києві в результаті ДТП за участю двох маршруток постраждали 15 осіб, серед них є важко травмовані, їх госпіталізували. Автопригода сталася на вулиці Олени Теліги в напрямку Петрівки. Попередньо відомо, що обидві маршрутки рухалися в попутному напрямку, один з водіїв підрізав іншого. В результаті обидва автобуси виїхали на узбіччя, де один зіткнувся з електроопорою, інша маршрутка врізалась в дерево. До речі, у одного з автобусів був відсутній протектор на колесах.
Перегляньте також:
- Польща запроваджує нові вимоги для міжнародних автомобільних перевезень її територією
- У Тернополі водій маршрутки не пропустив людей на пішохідному переході
У зв’язку з аварією столична влада планує провести спільні рейдові перевірки міських перевізників. А на порушників, виявлених під час перевірок, “чекають жорсткі санкції”.
Про перевірки маршрутників розповів в ефірі радіостанції Голос Столиці член комісії Київської міської ради з питань транспорту, зв’язку та реклами Сергій Майзель.
Він зазначив, що потрібно в першу чергу посилити норми випуску на вулиці Києва транспорту старшого, ніж сім років.
“Це однозначно, що транспорт, вік якого перевищує десять років, не може бути технічно справний, технічно дотримуватися правил дорожнього руху, в якому би технічному стані він не находився”, – заявив представник Київради.
За словами Майзеля, справа не у контролі, а в самому законодавстві.
“Наше законодавство таким чином побудоване, що конкуренція у нас відбувається не перед тим, як прийти, скажемо, на роботу на певний маршрут, показати можливість надання кращих послуг, більш надійних та безпечних, а конкуренція відбувається у нас на дорозі, де водії між собою конкурують за зайвого пасажира, за зайву гривню. Цей підхід, на мою думку, потрібно змінювати в корінь, тоді таких ситуацій, яка відбулася, не буде”, – сказав Сергій Майзель.
А поки водіям ставиться задача – виконати план, вони будуть влаштовувати перегони.
“Потрібно їх відсторонити взагалі від коштів. Водій не має бути пов’язаний з коштами, він має виконувати чітко свою роботу і взагалі не думати про кошти. А зараз в нього основна задача – назбирати більше пасажирів і привезти більшу виручку для власника. І собі щось залишити”, – зазначив член комісії Київської міської ради.
За словами чиновника, потрібно змінити такий підхід, тому що сам контроль може лише допомагати в деякій мірі, а в корені ситуацію він не вирішить – водії все одно будуть намагатися заробити більше і влаштовувати перегони, все одно буде небезпека для пасажирів. Тому потрібно усунути водіїв від коштів.
“Потрібно зробити так, щоб водій не мав доступу до коштів, а це робиться простим шляхом. У нас сьогодні перевізник продає по містам квитки, цим має займатися інша організація, можливо, цим має займатися місто, а перевізники мають працювати на договірних умовах з міською владою. Тобто вони мають зробити, наприклад, от перевізник виграв конкурс, і він має зробити в день, скажемо, десять рейсів, от зробив десять рейсів – від міста він отримав певну суму грошей. І тоді водій не буде ганяти, він буде розуміти, що він з коштами не пов’язаний, він буде виконувати чітко свої функції водія”, підкреслив член комісії Київради.