Які зміни можуть чекати тернопільських водіїв у разі прийняття нового законопроекту?

Опубліковано:
26 Січня, 2017 о 16:43

У Верховній Раді зареєстрували Законопроект №5184 «Про дорожній рух і його безпеку». Наразі документ перебуває на опрацюванні у профільних комітетах. Якщо депутати його ухвалять коли він стане Законом, то здавати на права українці будуть по-новому – відповідно директив ЄС.

Запропоновані у законопроекті зміни найперше стосуються здачі тестів, адже наразі в екзаменаційних квитках чимало питань поставлені так, що екзаменованим легко помилитися, наприклад: хто почне рух другим, виберіть тільки правильні (неправильні) відповіді на питання…  Крім того, у білетах питання загальні для всіх категорій транспорту. Але ж водій може вчиняти або ж ні – тільки одну дію і, скажімо, водію легкового автомобіля не треба вирішувати за водія автобуса, трамвая, велосипедиста і машину «пожежної» який маневр робити. Водію треба знати тільки власні дії. Ото ж, зміст тесту планують розділити для різних категорій транспорту.



Теоретичні тести проводитимуть у Центрах тестування, потрібно буде дати відповіді на тестові питання в режимі реального часу (он-лайн), які формуються на сайті Державного реєстру безпеки дорожнього руху. Екзаменаційне місце буде обладнане відеокамерами, записи з яких зберігатимуть 3 роки. Підходити та розмовляти з екзаменованими, торкатися до предметів управління комп’ютером іншим присутнім,  а також використовувати будь-які допоміжні пристрої (смартфони, планшети, навушники «блютуз» тощо) буде заборонено.

Тест матиме 30-50 – залежно від категорії транспортного засобу. Допускається не більше як 10% помилок, а якщо проводить «доздачу» на категорію вище, то тест буде з додатковими питаннями, що стосуються нової категорії. Якщо одночасно екзаменований хоче отримати кілька категорій, то тест формують за вимогами найвищої з категорій.

Теоретичний тест для всіх категорій транспортних засобів повинен містити такі питання:

  • правила регулювання дорожнього руху, зокрема, що стосуються дорожніх знаків, розмітки сигналів регулювальника і світлофорів; попереджувальні сигнали, початок руху і маневрування, правила зупинки і стоянки, проїзд перехресть, пішохідних переходів та зупинок маршрутних транспортних засобів, права пріоритетного проїзду і допустимих швидкостей;
  • взаємини водія з іншими учасниками дорожнього руху;
  • правильне сприйняття й оцінка дорожньої ситуації, прийняття правильного рішення;
  • зміни в манері управління через вплив алкоголю, наркотиків і медичних препаратів, психічного стану і втоми;
  • найбільш важливі принципи, що стосуються дотримання безпечної дистанції між транспортними засобами, гальмівного шляху й стійкості руху транспортного засобу при різних погодних і дорожніх умовах;
  • фактори ризику, що стосуються різних дорожніх умов, зокрема, їх зміни в залежності від погоди і від часу дня або ночі;
  • характеристики різних видів доріг і відповідні вимоги законодавства, що стосуються особливостей руху ними;
  • особливі фактори ризику, до яких належать недосвідченість інших учасників дорожнього руху і найбільш вразливих категорій учасників, таких як: діти, пішоходи, велосипедисти та люди з обмеженими фізичними можливостями;
  • ризики, що стосуються руху й управління різними видами транспортних засобів і різного поля видимості їх водіїв;
  • вимоги до наявності документів, необхідних для використання транспортних засобів;
  • загальні правила, що визначають поведінку водія в разі аварії (включення аварійної світлової сигналізації, подача сигналів тривоги) і заходи, які він може прийняти для допомоги потерпілим у дорожньо-транспортній пригоді;
  • фактори безпеки, які стосуються транспортних засобів і пасажирів;
  • заходи, необхідні під час висадки з транспортного засобу пасажирів;
  • механічні аспекти, які стосуються безпеки на дорозі (кандидати повинні бути здатні виявити найбільш поширені несправності або недоліки, зокрема, в рульовому управлінні, підвісці, гальмівній системі, шинах, фарах і покажчиках повороту, світловідбивачах, дзеркалах заднього виду, вітровому склі йсклоочисниках, системі випуску відпрацьованих газів, ременях безпеки і звуковому сигналі);
  • правила використання системи безпеки транспортного засобу та, зокрема, використання ременів безпеки, підголівників і обладнання для дитячої безпеки;
  • відповідальність водіїв транспортних засобів за порушення вимог законодавства у сфері дорожнього руху та його безпеки;
  • основні права і обов’язки посадових осіб державних органів виконавчої влади, уповноважених цим Законом здійснювати нагляд за дорожнім рухом та його безпекою.

Теоретичний тест для водіїв транспортних засобів категорій АМ, А1, А2, А і В1 (мототранспорт та мікролітражні автомобілі) повинен додатково включати такі питання:

Читайте також

У центрі Львова мікроавтобус насмерть переїхав паркувальника (Фото)
У Тернополі змінилася система прийому візових анкет
  • правила використання захисного спорядження, такого як: рукавички, спеціальне взуття, захисний одяг і мотошлем;
  • видимість водіїв мопедів, мотоциклів, трициклів, квадроциклів для інших учасників дорожнього руху;
  • виникнення додаткових факторів ризику через погіршення дорожньої обстановки, обумовленого слизькістю проїзної частини, ямами, каналізаційними люками, зливними кришками, трамвайними шляхами тощо.

Теоретичний тест для водіїв транспортних засобів категорій C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 і D1E повинен додатково включати такі питання:

  • правила про дозволений часу управління та періоди відпочинку, використання обладнання для запису (тахографів) відповідно до вимог національного або міжнародного законодавства;
  • правила перевезення вантажів і пасажирів;
  • документи, які потрібні для внутрішніх і міжнародних перевезень товарів і пасажирів;
  • правила поведінки в разі ДТП, евакуації пасажирів, надання першої допомоги;
  • заходи, які повинні прийматися при знятті і заміні коліс;
  • рух транспортних засобів за спеціальними правилами; правила про обмежниках швидкості;
  • ділянки обмеженою оглядовості («мертві зони»), пов’язані з конструктивними особливостями транспортних засобів;
  • фактори безпеки, які стосуються завантаження транспортних засобів: контроль завантаження (розміщення та закріплення вантажу), труднощі з різними видами вантажів (наприклад, рідини, підвісні вантажі і т.д.), завантаження та розвантаження товарів і використання завантажувального обладнання (тільки категорії C, CE, C1, C1E);
  • відповідальність водія під час перевезення пасажирів, комфорт і безпеку пасажирів, перевезення дітей; необхідні перевірки перед від’їздом; частиною теоретичного тесту повинні бути різні види автобусів (громадські автобуси, одноповерхові автобуси, автобуси з особливими розмірами тощо) (тільки категорії D, DE, D1, D1E).

Водіїв транспортних засобів категорій C, CE, D і DE додатково перевірятимуть на знання загальної будови і принципів дії двигунів внутрішнього згоряння, паливної системи, електрообладнання, системи запалювання, трансмісії (зчеплення, коробка передач і т.д.); застосування рідин (наприклад, моторного масла, охолоджувальної і гальмівної рідини, рідини для омивання скла); масла і антифризи; загальна будова, правила демонтажу і монтажу, використання шин, догляд за ними; основні види гальмівних систем, загальна будова, принцип роботи, використання і щоденне обслуговування гальмівних пристроїв, регуляторів швидкості, а також використання антиблокувальної гальмівної системи; основні види зчіпних пристроїв, загальна будова, принцип роботи, використання і їх щоденне обслуговування (тільки категорії CE, DE), методи визначення причин несправностей; профілактичне технічне обслуговування ТЗ і необхідний поточний ремонт; відповідальність водія при отриманні, перевезення та доставки товарів відповідно до погоджених умов (тільки категорії C, CE).

Теоретичні тести щодо дорожнього перевезення небезпечних вантажів та великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом окремо визначає та затверджує Національне бюро.

Уже після того, як склав теоретичний тест – екзаменований отримує статус «кандидат у водії» і може перейти до практичного навчання водінню.

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60111

Також мова іде про те, що водії здаватимуть іспити кожні 5-15 років, залежно від категорії транспорту з метою періодичної перевірки знань та навичок.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук, підключайтеся до каналу Телеграм.

Джерело: Новини Тернопільщини
Коментарі





Інтерв'ю
Штурмовик
16:14, 24 Листопада, 2024

Із «Богданою» — безпечніше: в артилеристів українська зброя

ТОП новини тернопільщини: