7 січня Свята Православна Церква відзначає одне з найбільших свят у році і згадує одну з головних подій у справі людського спасіння – Різдво Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа.

Господь наш Ісус Христос, Спаситель світу, народився від Пресвятої Діви Марії за царювання імператора Августа (Октавія) в місті Вифлеємі. Август наказав зробити перепис у всій своїй імперії, до якої належала тоді і Палестина. У євреїв був звичай вести переписи за колінами, племенами та родами. Кожне коліно чи рід мали свої певні міста і праотцівські місця, тому Діва Марія і праведний Йосип, як були з роду Давидового, повинні були йти до Вифлеєму (місто Давида), щоб внести і свої імена в список підданих кесаря. У Вифлеємі вони не знайшли вільного місця в міських заїжджих дворах. У вапняковій печері, призначеній для стійла, серед сіна і соломи, розкиданих для корму і підстилки худобі, далеко від постійного місця проживання, серед чужих людей, в холодну ніч, в обставинах, позбавлених не тільки земної величі, а навіть зручностей, народився Богочоловік , Спаситель світу. Безболісно народила Богонемовля Пресвята Діва Сама, без сторонньої допомоги, повивши Його і поклавши в яслах.



Читайте також

Тернополян запрошують на різдвяний концерт у новозбудовану церкву
На Різдво Тернопільщину чекають сильні морози

На спомин Різдва Господа нашого Ісуса Христа встановлене Церквою свято. Початок його відноситься до часів апостолів. В Апостольських Постановах йдеться: «Зберігайте, браття, дні святкові, і по-перше, день Різдва Христового, яке святкуйте в 25 день десятого місяця» (від березня). У II столітті на день Різдва Христового 25 грудня вказує святитель Климент Олександрійський. У III столітті про свято Різдва Христового як про таке, яке святкувалося раніше, згадує святий Іполит Римський, призначаючи читання Євангелія в цей день з 1 глави від Матфея.

Відомо, що під час гоніння християн імператором Максиміаном, у 302 році, нікомидійські християни в саме свято Різдва Христового були спалені в храмі (близько 20 тис. осіб). У тому ж столітті, коли Церква після гоніння отримала свободу віросповідання і стала панівною в Римській імперії, свято Різдва Христового знаходимо у всій Вселенській Церкві, як можна бачити це з повчань святого Єфрема Сирина, святителів Василія Великого, Григорія Богослова, Григорія Ниського, Амвросія, Іоанна Златоуста та інших отців Церкви IV століття на свято Різдва Христового. Святитель Іоанн Златоуст в слові своєму, яке він говорив в 385 році, назвав свято Різдва Христового дуже давнім. У тому ж столітті на місці печери Вифлеємської, прославленої Народженням Ісуса Христа, рівноапостольна цариця Олена побудувала храм, про пишність якого багато дбав її син Костянтин.

У Кодексі Феодосія, виданому в 438 році, і Юстиніана – в 535, викладається закон про загальне святкування дня Різдва Христового. У цьому сенсі, ймовірно, Никифор Калліст, письменник XIV століття, у своїй історії говорить, що імператор Юстиніан у VI столітті встановив святкувати Різдво Христове по всій землі. У V столітті Анатолій, Патріарх Константинопольський, у VII – Софроній і Андрій Єрусалимські, у VIII – святі Іоан Дамаскін і Герман, патріархи Константинопольські, в IX – преподобна Касія та інші, імена яких невідомі, написали для свята Різдва Христового багато священних піснеспівів, що використовуються сьогодні Церквою для прославлення свята.

Читайте також

Значення Святої вечері
Неначе промінь світла, що пронизує кришталь

Утім, у перші три століття, коли гоніння обмежували свободу християнського богослужіння, в деяких місцях Сходу – Церквах Єрусалимській, Антіохійській, Олександрійській та Кіпрській – свято Різдва Христового поєднувалося зі святом Водохреща 6 січня під загальною назвою Богоявлення. Причиною цього, ймовірно, була думка, що Христос хрестився в день Свого Народження, як можна розуміти про це зі слів святителя Іоана Златоуста, який в одній зі своїх бесід на Різдво Христове говорить: «Не той день, в який народився Христос, називається Богоявленням , але той, в який Він хрестився».

Святкування Різдва Христового разом із Богоявленням в деяких східних Церквах тривало до кінця IV століття, в інших – до V або навіть до VI століття. Пам’яттю стародавнього поєднання свят Різдва Христового та Богоявлення донині в Православній Церкві служить схожість цих свят. Тому й тому передує Святвечір. Чин богослужіння в надвечір’я обох свят і в самі свята абсолютно однаковий.

Згідно з Євангельськими свідченнями, отці Церкви у своїх творах зображують свято Різдва Христового найбільшим і найрадіснішим, яке служить для інших свят.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук, підключайтеся до каналу Телеграм.

Джерело: Новини Тернопільщини
Коментарі





Опілля квас ціни iPhone 14 Pro в Одесі, Україна

Статті

Інтерв'ю
Історії з фронту від “князівського” воїна про піхоту, військову хитрість та полонених
22:20, 11 Липня, 2024

Історії з фронту від “князівського” воїна про піхоту, військову хитрість та полонених

Блоги

ТОП новини тернопільщини: