Попри карантин, Бучацький артдвір відкрив свій 9-ий сезон. Починаючи з першої неділі травня, творчі зустрічі й імпрези відбуваються в режимі онлайн. Чим іще дивуватиме цей проєкт, що у планах? Про це цікавимося у головного ідейного натхненника та модератора артдвору Віктора ГРЕБЕНЬОВСЬКОГО.
Перегляньте також:
- Підприємці з Тернопільщини підозрюються у переправі чоловіків закордон
- Друге місце в Україні: ТНПУ лідирує за працевлаштуванням
- Вікторе, цьогорічний сезон особливий: через карантин його відкриття та дві наступні недільні зустрічі відбулися дистанційно, в режимі онлайн. Які виклики, плюси і мінуси такого формату?
-Ой… Карантин дуже сильно вдарив по культурі, мистецьких заходах. На даний час повністю під забороною робота мистецьких шкіл, закладів культури, окрім музеїв та бібліотек. А якщо звернути увагу на припущення, що людство переживе коронавірус через рік чи півтора, то прогнози щодо концертної та фестивальної діяльності дуже сумні. Це дуже серйозний виклик для нас усіх і виживуть найсильніші. Перед командою артдвору постало досить складне завдання, були різні думки: працювати чи ні, а якщо працювати, то в якому форматі, які наші можливості й бажання шанувальників. Не одну годину ми провели у спілкуваннях. І виклик обставин прийнято. Артдвір проводиться в режимі інтернет спілкування, онлайн концертів. Також за цей час заборони масових зібрань (до речі, дивно, але в нас немає жодного законодавчого документа про масове зібрання, тобто масове це скільки? 10, 100, 1000, 10000 чол. чи більше?), ми будемо використовувати архіви з виступами різних виконавців, колективів минулих років. Повірте, матеріал дуже цікавий і навіть самому не віриться, що це відбувалося декілька років назад. Разом з тим, не стоїмо на місці. Зараз різні музиканти підтвердили бажання виступити в артдворі. Щодо плюсів, то нас бачить і знає весь світ. Направду ті зустрічі, що відбулися, підтвердили наші сподівання. Як люди спрагло чекали відкриття! А концерт до Дня матері з «Опусом», Тетяною Іваніцькою та Марією Ковдрою передивилися понад 6 тис. глядачів! Маю гризоту: якщо б вони прийшли всі до нас в артдвір, що б ми робили?..
– Усе ж, очевидно, бракує глядачів, живого спілкування, експромтів?
– Ось це якраз розмова про мінуси. Насправді дуже важко працювати без зворотньої реакції. Коли ти звертаєшся до когось конкретно, посилаєш емоцію, а у відповідь пустка… Саме тому ми просили, щоб глядачі у коментах хоч якось нас підтримали. Дуже приємно було читати це під час прямого етеру концерту. Думаю, що ми всі вчимося пристосовуватися до нових умов. Активність наших глядачів під час онлайн етерів особливо тішить.
– Як сьогодні виглядає артдвір у плані господарському, чи є охочі допомогти в благоустрої? Що зроблено і ще планується?
– Це в нас дев’ятий сезон і ми давно дозріли до того, щоб у дворі сталися якісні зміни.
Торік Софія Гребеньовська запропонувала нову концепцію артдвору. На жаль, через брак коштів не зможемо все реалізувати, але деякі ідеї будуть втілені цьогоріч. Збережу інтригу. На сьогодні вже закладено бруківкою вхід у двір, докладено одинадцять цегол у стіну зі штампами.
Слід ще замостити бруківкою землю під сценою, перелакувати лавки на вулиці біля пам’ятника Агнона, потрібно багато квітів у клумби, а також у інші зони двору. Хочу подякувати Світлані Борак за вирощені рослини, які вже засаджені у дворику.
Правда, турбують мене деякі неприємні речі: молодші дітки обписують чорними та білими маркерами лавки та пам’ятник, а старші «дітки», які тусуються ввечері «на Агнона», зробили собі з двору туалет, дівчата шкільного віку приходять сюди покурити. Це триває вже більше року. Якщо так триватиме і далі, буду змушений зробити ворота при вході в артдвір, хоча це суперечить самій суті проєкту.
– Коли запрацюєте у звичному режимі?
– Дуже хочемо бачити наших глядачів! Але мусимо виконувати норми законодавства. Хоча, думаю, з липня почнемо працювати у звичному форматі. Можливо, спочатку дозволимо вхід для незначної кількості людей. Цікава ідея розігрувати малу кількість квитків чи запрошень у артдвір. Зустрінемось!