Неймовірна зустріч із мистецтвом Індії на тернопільській сцені

Опубліковано:
23 Червня, 2016 о 10:52

17 червня 2016 року у Тернопільській обласній філармонії відбувся сольний виступ відомої індійської танцівниці Анджани Раджан під назвою «Легенди про кохання і чудеса».

 



Мистецтво індійського танцю – це не просто емоції та особливі відчуття, це стан душі одночасно двох: того, хто на сцені у ролі творця, і того, хто споглядає це творіння. Осягнути достеменно всю глибину цього виду мистецтва – практично неможливо. І все тому, що стани душі бувають різними, як у того, хто танцює, так і в того, хто споглядає…

 

Пригадую часи, коли керівник  тернопільської Школи індійського танцю «Амріта» –  Еліна Абакарова,  жила і працювала в Індії, а її учні – в Україні (в Тернополі). Вона надсилала відеокасети  із  записами,  де були розписані навчальні уроки одного якогось  танцю і всі, затамувавши подих, спостерігали за кожним  рухом, за кожним жестом Еліни. Я бачила, як присутні жадібно всотували побачене, аби запам’ятати і згодом відтворити під час репетицій. Інтернету тоді ще не було.

 

Велике значення має мова  жестів. Це великий пласт інформації, який розповідає абсолютно про все: історично-епохальні події, релігійна тематика, загальнолюдські моральні цінності, стосунки у сім’ї, побутові аспекти, кохання. Мені здається, що набагато легше донести інформацію до людей через слово, а передати через стан душі – це особливе над завдання, яке вимагає постійної праці над собою і яке під силу тільки вимогливим і духовно дисциплінованим особистостям. «Амрітянам» це вдається, бо у них є прямий зв’язок із своїм творчим наставником, а в останньої – зі своїм, безпосередньо з Індії.

 

Родзинкою виступу став живий звук, який натхненно творили професійні індійські музиканти з допомогою  кількох інструментів: танпури, барабанів і скрипки. У їхньому виконанні прозвучали мантри (молитовні піснеспіви на прославлення Творця). Мантрою «Ом Гам Ганапате Намага», як це прийнято в індійському культурному просторі,  музиканти звернулися до Ганеші (один із богів індійського релігійного пантеону, який долає перешкоди на початку будь-якої справи) за благословенням.   Анджалі, Гірідгара Гопала Бгаджан, Чорааштакам, Жага за коханим – неповний перелік представленого репертуару.

 

Особисто мені припав до душі сакральний танець із загадковою назвою «Якби». В його основі – поезія відомого поета Майтхілі Шарана Гупта . Це історія кохання Яшодгари – дружини принца Сіддгіртхі Гаутам (майбутнього Будди), який таємно покинув  її з дитиною під час сну, тільки задля того, щоб віднайти істину.

 

Відкрив концерт консул Посольства Індії в Україні – містер Г. Р. Міна. У своєму подячному слові відома танцівниця  Анджана  Раджан висловила глибоку вдячність всім, хто допоміг, аби ця подія, як запорука міцної дружби між Індією та Україною, відбулася: Тернопільській міській раді (начальник міжнародного відділу співробітництва і туризму Володимир Кашицький та заступник міського голови Леонід Бицюра), головному меценату ТОВ «Юніверсал бреверіс груп», зокрема засновнику Тофікуддіну  Овайсі , керівнику і багаторічному наставнику «Амріти» –  Еліні Абакаровій,  викладачеві молодшої групи   – Яніні Чайківській та всім представникам Школи індійського танцю у Тернополі «Амріта».

 

 

До слова. Цікавим і незвичним напередодні концерту був семінар, у якому могли взяти участь всі бажаючі. Дуже багато яскравих вражень ,  – розповідає викладач і журналіст Яніна Чайківська,  – точніше, це усвідомлення важливості кожного слова, поетичної метафори, стану душі. Спробували навіть вірш Івана Франка «Ой, ти, дівчино, з горіха зерня» передати за допомогою жестів та емоцій. Для цього треба було максимально пропустити через себе кожне слово автора, його значення, настрій. У кожному з танцювальних номерів під час концерту Анджана  розкрила образ певного типу героїнь: дівчину, яка сумує за коханим, прагне його побачити, яка сердиться, що її обранець обіцяв прийти, але не виконав обіцянки, їй боляче бачити його в товаристві інших, і вона скаржиться подрузі, висловлюючи образу, сарказм, відстороненість, і водночас погрожує: «Нехай-но, тільки він прийде…».  Один із танців був присвячений Ганеші – руйнівнику перешкод, якому традиційно посвячують перший твір для успіху у кожній справі. У програмі були також твори, присвячені Крішні, богу-пастушку, який врятував односельчан від потопу та змія Калія. У танці Анджана Раджан розповіла і про Міру, видатну індійську поетесу-царівну, яка покинула царські хороми і славила Крішну у поезії і танцях серед простих людей на вулицях. Розгнівана царська родина вирішує отруїти її, щоб вона не ганьбила сім’ю. Міра випила отруту і усміхнулась: отрута безсила, коли людина поєдналася зі своєю божественною природою і стала невразливою для матеріального впливу.  Доречно додати. Багато глядачів після концерту не приховували свого захоплення і казали, що йдуть з особливим відчуттям   – очищення і наповнення.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук, підключайтеся до каналу Телеграм.

Джерело: Новини Тернопільщини
Коментарі





Інтерв'ю
Штурмовик
16:14, 24 Листопада, 2024

Із «Богданою» — безпечніше: в артилеристів українська зброя

ТОП новини тернопільщини: