На небажання громади УПЦ (МП) пустити молитися і служити в сільському храмі скаржиться громада УПЦ КП із села Кути Шумського району. Друга громада утворилася шляхом виходу частини вірних із першої. Але храм приватизований ще у 1997 році і належить громаді УПЦ (МП). Тож попереду – суди.
– 16 серпня 2015 року парафіяльними зборами ми вирішили створити громаду. Потрапити у храм ми не могли, бо там служили священики Московського патріархату, – говорить староста громади УПЦ (КП) і депутат від ВО “Свобода” Ярослав Мосійчук. – 29 вересня 2015 року ми отримали статут релігійної громади. Тепер вони нас не пускають до храму, мотивуючи тим, що вони збудвали собі храм, а ми повинні самі собі будувати.
Перегляньте також:
- Чорна звістка для Тернополя: загинув боєць Віталій Бабій
- “На щиті” додому на Тернопільщину повертається захисник Дмитро Самосюк
Нагадаємо, що частина вірних вийшла з громади УПЦ (МП) у Кутах після того, як їхній священик у нетверезому стані поконфліктував і побився з тестем, а монах, який його замінював протягом деякого часу, дуже часто згадував московського патріарха Кирила.
Як наголошує староста, храм будували у 1991-1997 році, коли громада була ще єдиною і гроші здавали люди зі всього села.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Катеринівці проти московського гнізда в центрі села
– У мене є касова книга, в якій записано, хто скільки здавав, – продовжує Ярослав Мосійчук.
Відтак громада УПЦ КП, як розповідають її настоятель отець Василь Кравець та благочинний Шумського району отець Миколай Бабій, 13 і 22 грудня підходила до місцевого храму святої Анни де служить громада УПЦ (МП), і зверталася з ініціативою почергових богослужінь.
– Ми згодні, що вони дозволяють нам служити і певні неділі. Тим паче, що їхній священик, як і я, служить у це одному селі і ми б навіть не пересікалися, – каже о. Козак. – Одну неділю храм стоїть зачинений.
Спроби вірних УПЦ КП полагодити цю справу, за їхніми словами, досі призводили тільки до того, що інша сторона викликала міліцію.
– І от починають викликати людей і треба по 2-3 години давати пояснення, – говорить пан Мосійчук.
Під час однієї із зустрічей в райадміністрації, як він каже, представники обох сторін зустрілися і священик УПЦ (МП) навіть вів мову про те, що його громада допоможе громаді УПЦ КП збудувати нову церкву. Та коли дійшли до суми – нічого не вирішили.
– Готуємо судові позови, але для чого вони! – завершує староста громади.
Секретар Тернопільської єпархії УПЦ (МП) отець Степан Балан підтверджує, що громада їхньої конфесії у Кутах не погоджується на почерговість, адже вважає такі пропозиції првокацією.
– Вони відкрито заявляють, що всюди реєструють свої громади, – каже о. Балан. – Не дають нашим людям молитися. Я б не ставив так питання, що ми не пускаємо. Храм відчинений для всіх і якщо хочете молитися – моліться, але не зі священиком іншої конфесії.
Тож суди, швидше всього, будуть і щодо ситуації в Кутах, як це вже є з приводу протистояння у Башуках чи Катеринівці.