Більше третини тернополян іще не визначилися за кого будуть голосувати на виборах до парламенту. Такі дані соціологічного дослідження оприлюднив заступник директора Центру з інформаційних проблем територій НАН України Роман Соломонюк під час прес-конференції, що відбулася 13 жовтня.
Перегляньте також:
- Тернополян закликають долучитися до здачі крові для підтримки військовослужбовців
- Справжній смак свята вже чекає на Вас: «Опілля» зварило спеціальне пиво
Згідно з даними соціологічного опитування, проведеного Центром з інформаційних проблем територій НАН України, у Тернополі поки що лідирують два кандидати – представник “Свободи” Олексій Кайда та самовисуванець Тарас Пастух, котрого підтримує партія “Об’єднання “Самопоміч” та який зараз перебуває у зоні АТО у лавах Збройних сил України.
Згідно з даними опитування, Олексій Кайда набрав би 23,7 % голосів тернополян, Тарас Пастух — 21,8 %, Андрій Шевченко, представник Радикальної партії — 6 %, Іван Ковалик, висуванець Народного фронту — 4,6 %, самовисуванець Віталій Максимов — 2,7 %, Катерина Бойко від Правого сектору — 1,4 %, Анатолій Вихрущ від Народного Руху — 1,3 %. Інші кандидати згідно з опитуванням, набрали би менше одного відсотка голосів виборців. А 38 % опитаних – не визначилися. Опитування проводилося 4-7 жовтня. Еквівалентна вибірка становить 570 респондентів, що відображають генеральну сукупність за віковими та соціальними ознаками.
Роман Соломонюк підкреслив, що при оцінці опублікованої соціології у першу чергу потрібно звертати увагу на те, хто публікує такі дані. “Наприклад, наш Центр працює на ринку з 1990 року. Середня фактична похибка (порівняння прогнозу і фактичного результату) складає 1,5 %, що є достатньо точним результатом. Разом з тим, ми дуже рідко публікуємо дані соціологічних опитувань. Головне завдання соціології — це корекція інформаційної кампанії, а не спроба впливу на громадську думку. Сьогодні нами прийнято рішення провести дослідження за свої кошти самостійно, щоб дати тернополянам альтернативу в умовах “соціологічних воєн”, – сказав він.
Експерт зазначив, що окремі так звані “політичні технологи” щиро вірять у те, що оприлюднивши рейтинг можна виграти вибори. “У теперішній ситуації, коли настрої суспільства є критичними, оприлюднення рейтингів мало впливає на вибір”, – зауважив Роман Соломонюк.
Загалом, за словами експерта, соціологія — це інструмент заміру температури суспільства. “Як термометром не можна підняти чи опустити температуру, так само публікацією рейтингів неможливо різко змінити думку суспільства”, – сказав він.
“По структурі підтримки практично всюди прослідковується вплив партійного бренду. Наприклад, прихильність до ВО “Свободи” стала основною причиною підтримки у Олексія Кайди. Представника Радикальної партії планують підтримати виключно ті люди, яким подобається діяльність Олега Ляшка. Така ситуація спостерігається і по інших регіонах, де ми теж робили заміри”, – повідомив Роман Соломонюк.
За словами заступника директора Центру з інформаційних проблем територій НАН України Романа Соломонюка ситуація з другим лідером, а саме Тарасом Пастухом склалася дещо іншим чином. У даного кандидата прослідковується 3 основні причини підтримки серед тернополян. “Перша причина – участь як добровольця у лавах Збройних силах України в антитерористичній операції. Друга причина – це позитив пов’язаний з сім’єю і третя – це підримка політичної партії “Об’єднання “Самопоміч”, – розповів Роман Соломонюк.
Експерт порекомендував виборцям не звертати уваги на рейтинг. “Вибори — це почесний обов’язок. Оцінювати потрібно програму і дії кандидата, а не рейтинги. В іншому випадку — ви станете жертвою політичної технології”, – резюмував Роман Соломонюк.