Ваша машина почала повільно розганятися? З вихлопної труби йде сильний дим? Це може бути пошкоджена турбіна! Симптоми несправності дуже легко виявити, необхідна діагностика турбіни на автомобілі.
«Симптоми» пошкодженої турбіни
Пошкодження турбіни в автомобілі викликає кілька видимих «симптомів», які можна швидко виявити. Звичайно, вони можуть викликати дефекти в інших частинах двигуна, але завдяки їм ми дізнаємося, що щось не так, і працездатність автомобіля слід перевірити ретельніше.
Перегляньте також:
- Тернопільський благодійний фонд допоміг навчальному центру ЗСУ
- У “Тернопільобленерго” оновили графік на 21 листопада
Існує кілька способів перевірити стан турбокомпресора, пристрою, який зазвичай називають турбіною, в автомобілі:
1. Перевірка звуку турбокомпресора: плавна і тиха робота турбокомпресора є ознакою його справного стану. Якщо ви чуєте з нього характерні звуки, такі як шум, тріск або свист, це може свідчити про проблеми з його роботою.
2. Перевірка масла: у разі неправильного використання або відсутності регулярної заміни моторної оливи, турбокомпресор може бути забруднений, що може призвести до заїдання або зносу його компонентів. Тому важливо регулярно перевіряти рівень моторної оливи та дотримуватися рекомендацій виробника щодо заміни масла.
3. Перевірка потужності двигуна: турбокомпресор використовується для збільшення потужності та ефективності двигуна. Якщо ви помітили зниження потужності або ефективності двигуна, це може бути ознакою проблем з турбокомпресором.
4. Перевірка кольору диму з вихлопної труби:
Ще одним симптомом несправності турбіни є надмірне димлення з вихлопної труби. Багато автомобілів, особливо з дизельним двигуном, можуть викидати більшу кількість вихлопних газів, наприклад, коли оберти раптово збільшуються. Однак, якщо з труби йде помітний, досить густий дим, це може бути пов’язано з несправністю турбіни. Залежно від причини, колір «хмари» буде чорним (незгоріле паливо, неправильна суміш), синім (згоріле масло) або білим (надмірна кількість води у вихлопних газах).
Як доглядати за турбінним двигуном?
У випадку з турбонаддувом профілактика також надзвичайно важлива. Попри те, що ця частина працює в дуже екстремальних умовах, вона залишається досить чутливою до неправильного поводження. Тому, якщо ваш автомобіль оснащений турбокомпресором, слід запам’ятати кілька простих правил, при дотриманні яких ви зможете без проблем досягти наступного сервісного інтервалу. Це перш за все:
- їзда тільки з прогрітим двигуном, в іншому випадку з турбомотором може призвести до швидкої поломки турбіни. Холодне масло тече через холодний двигун, який не в змозі забезпечити належне змащення при швидкому наростанні оборотів, а це головне завдання турбокомпресора;
- охолодження двигуна після тривалої їзди, не менш важливо охолоджувати двигун, коли він прогрітий. Перш ніж вимкнути запалювання (і, як наслідок, закрити циркуляцію масла), не забудьте залишити двигун на холостому ходу на кілька хвилин. Це допоможе уникнути кипіння масла в турбокомпресорі;
- регулярні перевірки масла – ротори турбокомпресора особливо сприйнятливі до перевантаженої старого мастила, яке може забити лопаті. З цієї причини використовуйте свіже мастило відповідної в’язкості та не перевищуйте інтервалів обслуговування. Спробуйте також постійно перевіряти рівень масла – значні втрати також неминуче призведуть до поломки турбокомпресора;
- догляд за фільтрами – як і у випадку з маслом, фільтри в машині з турбіною також повинні бути відносно чистими. Значні домішки в турбодвигуні осідають на лопатях ротора, що призводить до заїдання. Компромісним рішенням є «спалювання» вуглецевих відкладень шляхом різкої їзди на динамічних швидкостях, але перевищення може принести більше шкоди, ніж користі.