Санкції РНБО проти медведчуківських каналів – повторний удар по пропаганді Кремля.

Опубліковано:
30 Грудня, 2021

Санкції запроваджуються щодо компаній «Медіахолдинг Новини», «Тайм Медіа» і «Телепростір», які пов’язані з телеканалами Перший Незалежний та UkrLive.

Чимало списів було зламано в баталіях навколо доцільності роботи в Україні в час гібридної агресії РФ проросійських медіа типу «Страни» або телеканалів, підконтрольних куму Путіна Віктору Медведчуку.

Їх власники імітують формальне дотримання законодавства, продовжуючи поширювати серед населення відверто антиукраїнську пропаганду. При цьому намагаються прикритись загальноприйнятими стандартами свободи слова, хоч самі абсолютно не дотримуються журналістських стандартів подачі інших точок зору, неупередженості та об’єктивності.   

Саме тому хоча пряма заборона РНБО на діяльність таких ЗМІ на перший погляд може виглядати як обмеження свободи слова, насправді – це питання виживання країни.

Не дивно, що Україна вже не вперше намагається захиститися від такої інформаційної агресії та позбутися впливу кремлівських пропагандистів. 2 лютого 2021 року були запроваджені санкції проти народного депутата й соратника Медведчука Тараса Козака і восьми пов’язаних із ним юридичних осіб. Санкції передбачали блокування телеканалів «112 Україна», NewsOne і ZiK. Як свідчили дослідження провідних українських медіаекспертів ці канали були початком ланки тисяч пропагандистських матеріалів та фейків (https://uacrisis.org/uk/kanaly-medvedchuka)

На жаль, є шляхи, які дозволяють обійти ці обмеження. Наприклад, ребрендінг, або формальна зміна власника. Вже наприкінці лютого 2021 року журналісти підсанкційних телеканалів зареєстрували «Медіахолдинг Новини», який через ТОВ «Тайм Медіа» почав супутникове й онлайн мовлення телеканалу «Перший незалежний». У вересні співвласником «Першого незалежного» став нардеп від ОПЗЖ Нестор Шуфрич, у листопаді він придбав і телеканал UkrLive, який ретранслював мовлення «Першого незалежного».

Треба віддати належне державним структурам – цього разу на санкції не довелось чекати понад 7 років. Вже 28 грудня були введені нові обмежувальні заходи щодо компаній «Медіахолдинг Новини», «Тайм Медіа» і «Телепростір», які пов’язані з телеканалами «Перший Незалежний» та UkrLive.

Чи будуть такі дії РНБО дієвими, враховуючи те, що телеканали знов можуть змінити і назву і власників? Так. По-перше, наявність санкцій дозволяє Україні заблокувати представництва цих медіа в соціальних мережах та в Youtube. По-друге, телеканал з новою назвою може, звісно, з’явитися і завтра, але в нього не буде тієї ж аудиторії.

Елементарне порівняння кількості глядачів «112 Україна», «NewsOne» та «ZiK» з аудиторією «Першого Незалежного» і «UkrLive», однозачно свідчить – санкції РНБО працюють! Тож не втрачаємо пильність та підтримуємо інформаційну гігієну.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук, підключайтеся до каналу Телеграм.

Джерело: Новини Тернопільщини
Теги: #новини тернопільщини, #новини тернополя, #санкції, #телеканали, #тернопіль, #тернопільські новини
Коментарі





Опілля квас ціни iPhone 14 Pro в Одесі, Україна
Статті
Інтерв'ю
“Це те місце, де я повинен бути”: історія бізнесмена, який переїхав з Гонконгу до Кременця
20:11, 18 Квітня, 2024

“Це те місце, де я повинен бути”: історія бізнесмена, який переїхав з Гонконгу до Кременця

Блоги
Найбільше читають: