Великобірківській школі зняли статус гімназії. Рішення про це прийняли на сесії селищної ради, розповіла директорка школи Ольга Бас. За словами голови громади Любомира Ковча, приймаючи це рішення, керувалися висновками освітньої комісії та результатами громадських слухань.
Вчителька Великобірківської школи Ольга Антків проводить урок з англійської мови для учнів 10-А класу. Це – гімназійний клас. На занятті 22 учні.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Учениця гімназійного класу Катерина Шум каже, навчання в гімназійному класі їй подобається:
“Я загалом люблю вивчати мови, тому на 100% підтримую гімназійні класи, особливо англійську, подобається те, що є німецька. Я думаю, що це досить добре, бо дає змогу нам розвиватися”.
У цьому ж класі навчається Олександр Конотопський.
“Все мені підходить, в гімназійному класі більше вивчають українську мову, це як плюс. І до ЗНО більше готуєшся, більше годин на тиждень. Переводитися в Б клас немає бажання, гімназійна програма цілком підходить”, – каже Олександр.
Вчителька Ольга Антків розповідає, англійської мови навчає і в інших класах, які не є гімназійними:
“Я готуюся до уроків однаково. Як для гімназійних, так і для звичайних класів. Ніхто ніякої різниці між дітьми не робить. Я є класним керівником 5-Б класу. Щоб я робила якусь різницю, то ні. Я однаково ставлюся до діток і однаково готуюся до уроків”.
У негімназійному 10-Б класі навчається Лілія Бакалик.
“Я думаю, що взагалі це трохи нечесно, що нас ділять на А і Б клас, що там вища програма, ніби на розумніших і не дуже розумних. Я вважаю, що ми не відрізняємося нічим від А-класу, – каже Бакалик.
Також у 10-Б класі вчиться Софія Ратушна:
“Мені здається, що між вчителями, то тут взагалі немає різниці, чи ми А, чи Б. Між самими учнями є різниця. Тому що ті, що в А класі, вони хочуть виділятися, і ставлять себе набагато вище, ніж в Б класі. Хоча я не бачу різниці в тому, як ми вчимося”.
Вчителька зарубіжної літератури Марія Замойська каже, працює в школі 37 років:
“Я пам’ятаю, як ця школа будувалася. Пам’ятаю, як директор і завуч їздили по гімназіях Тернопільської області і в місті, як вони переймали досвід, як збирали документи, радилися, як зробити, щоб наша школа стала гімназією. Ходили діти 10 років до школи-гімназії, так, зараз вони в 10 класі, на другий рік вони будуть закінчувати загальноосвітню школу”.
Вчителька початкових класів Мар’яна Островська каже, вчителі просили в керівництва громади відтермінувати реорганізацію школи:
“Хотіли забрати гімназію, для цього проводили громадські слухання. Перший раз громадські слухання відтермінували, тому що люди їх про це просили, тому що не розуміли суті, не знали, що від них вимагається, перенесли ці громадські слухання. На других слуханнях просили просто відтермінувати реорганізацію, тому що їм пояснювали, що до 2024 року ми ще маємо час. Відтермінувати, щоб, можливо, ми десь зрозуміли як краще зробити, щоб відділ освіти знайшов якісь відповіді на запитання. Проте були люди, які проголосували саме за те, щоб реорганізувати”.
Директорка школи Ольга Бас каже, завдяки тому, що школа мала статус гімназії, вони могли співпрацювати зі школами з інших країн:
“Діти А класів навчалися за іншими освітніми програмами. Ось ці саме гімназійні програми давали можливість дати більшу кількість годин на розширення програми. Ці діти вивчали також другу іноземну, і цей проєкт, наприклад польський, ми могли брати в ньому участь саме завдяки тому, що ми були закладом нового типу. Оскільки це був польський Катовіцький ліцей імені Станіслава Мачка, вони шукали відповідний їм за типом. Тобто, якби не гімназія, ми б не відповідали їхнім вимогам”.
Ольга Бас розповідає, з проханням не позбавляти школу статусу гімназії зверталася до Міністерства освіти:
“Написали листи в обласне управління, в Міністерство освіти, написали лист до освітнього омбудсмена і до омбудсмена в правах дітей, оскільки тут порушуються права дітей гімназійних класів, які мають закінчити школу. В свідоцтві про закінчення школи має бути вказано, що вони закінчили гімназію. Обласне управління написало витяги з різних документів, які я знала сама, тобто особливого пояснення не було, Міністерство освіти посилається на область, тепер я буду ще раз звертатися в Міністерство освіти, оскільки ту відповідь, що вони дали, ця відповідь мені не підходить. Це були просто шматки з різних документів. Поки що відповіді від освітнього омбудсмена і від омбудсмена в правах дітей ще немає, але я буду звертатися на гарячу лінію повторно”.
Начальниця відділу освіти Великобірківської селищної ради Ольга Урманець каже, діють згідно з чинним законодавством:
“На сьогодні інструкція, відповідно до якої були створені такі заклади, втратила свою чинність. І законодавець нам дав право в 5-річний термін, тобто коли закон про освіту був прийнятий в 2017 році, привести установчі документи у відповідність. Оскільки на сьогоднішній день вищий ступінь школи – це є школа I-III ступенів, а він був I-III ступенів з елементами гімназії, то ми тепер приводимо у відповідність для того, щоби діти нашої громади мали можливість отримувати загальну середню освіту саме у Великих Бірках. Оскільки тип школи “гімназія” на сьогоднішній день, відповідно до законодавства, є дев’ятирічка. Тому ми намагаємося, щоби якнайдовше в нашій громаді діти мали можливість отримувати загальну середню освіту. Якщо законодавець дасть нам можливість створювати на території громади ліцей, ми будемо намагатися, щоби цей ліцей був в нас і будемо робити все, щоби збільшувалася і покращувалася матеріально-технічна база і все було відповідно до законодавства. На сьогоднішній день, фактично, це не має значення при поступленні у ВНЗ. На сьогоднішній день оцінювання – це є ЗНО, основний критерій, по якому діти поступають, і звичайно знання, які діти мають”.
Ольга Урманець каже – реорганізація закладу не означає, що працівників звільнятимуть:
“Одним із елементів алгоритму, який ми маємо проробити, є повідомлення наших педагогів про можливі істотні зміни праці, щоб люди були готові. Але це не означає, що вони залишаться без роботи. Відповідно до законодавства, ми маємо їм всім запропонувати роботу на місці, відповідно до тої посади, яку вони отримували”.
Голова Великобірківської громади Любомир Ковч каже – перед тим, як прийняти рішення зняти статус гімназії, робили перевірку школи:
“В нас була створена комісія, яка вивчала питання освітньої мережі у Великобірківській громаді, вивчала приблизно 3 місяці, Це не одноосібне рішення якесь моє, вивчали депутати, і було прийняте рішення про реорганізацію школи зі школи-гімназії в школу 1-3 ступенів. І школа 1-3 ступенів буде в Бірках. Документи приводяться у відповідність і це не є якесь побажання чи економія влади. І звичайно, що будуть навчати діток вчителі. Вже є балачки, що ми будемо звільняти всіх підряд. Звичайно, що ні. А хто буде навчати тих дітей? Школа-гімназія не може бути, треба привести документи у відповідність. І це є рішення сесії, рішення комісії”.
На сьогодні у Великобірківській школі навчаються 475 учнів, каже Ольга Бас.