Кому зберегли і кому додали
13 квітня 249 нардепів проголосували за зміни до бюджету на 2020 рік. Серед них були і депутати від Тернопільщини.
Перегляньте також:
- Тернопільський музей отримав експонати що нагадують про боротьбу кримськотатарського народу
- В’ячеслав Негода став на бік Тернопільського мистецького коледжу ім. Соломії Крушельницької
Проаналізуємо, що зробили і як допомогли “народні обранці” простому українцю:
По-перше, зберегли фінансування партій з бюджету. Ще 26 березня голова “Слуги народу” Олександр Корнієнко повідомив, що партія відмовиться від державного фінансування на користь боротьби з коронавірусом. Однак у бюджеті на 2020 збережено фінансування політичних партій. Згідно даних Національного агентства із запобігання корупції (НАЗК) політичні партії разом отримають трохи більше ніж 283,5 млн грн. Ця сума майже у 3 рази більша від того, що сьогодні держава централізовано витратила на боротьбу з коронавірусом. Частка “Слуги народу” складає 70 млн грн.
Після голосування заступниця голови фракції “Слуги народ”, уродженка Тернопільщини, Євгенія Кравчук знову пообіцяла вже після голосування за держбюджет, що партія перерахує кошти на боротьбу з коронавірусом. Однак цього не сталося. Партійна каса поки залишається за депутатами.
По-друге, зберегли “феодальні” доплати депутатам. У минулих бюджетах завжди була присутня стаття витрат на “соціально-економічний” розвиток. Це гроші, якими кожна влада “розраховувалася” з депутатами-мажоритарниками. Ті, у свою чергу, фактично використовували ці бюджетні кошти на “підкуп виборця”. Напевно кожен може згадати, як депутат піарився, відкриваючи якусь відремонтовану школу чи ФАП. Так от. Все це робили за кошти “соціально-економічного розвитку”. Як правило, пік такої “допомоги” припадав на передвиборчий період, коли депутат активно “купує” підтримку виборця. За це депутат відпрацьовував голосуючи за “потрібні” закони. Саме за цей вид “феодальної допомоги” найбільше критикували парламентарів минулого скликання сьогоднішні “народні слуги”. Як бачимо — парламент змінився, а методи ті ж самі.
По-третє, зберегли фінансування поліції і більш 1 млрд збільшили витрати на судову систему. Очевидно, що на фоні можливих соціально-економічних негараздів у майбутньому потрібна ручна судова система та чисельний, ситий і задоволений поліційний апарат. Як працює судова система ми бачимо на прикладі судових процесів порушених проти “майданівців”, волонтерів, добровольців, яких судять судді і прокурори часів експрезидента втікача Януковича. Фінансування згідно змін кошторису — піде на доплату суддям.
У кого забрали
По-перше, буде менше коштів на вчителів, науку, культуру, ветеранів АТО/ООС. Нардепи проголосували за урізання витрат, наприклад, на соціальний захист освітян. Загалом у Міністерства освіти і науки забрали 5 млрд грн. Під ніж потрапили програми розвитку школи, наукові дослідження тощо. Міністерство культури втратило майже 8 млрд грн. За ці кошти у минулі роки знімалися українські фільми, підтримувалася українська книга, велася інформаційна боротьба з російською пропагандою. Міністерство у справах ветеранів, що опікується учасниками АТО/ООС, втратило 800 млн.
По-друге, депутати урізали кошти на розвиток громад. Міністерство розвитку громад та територій втратило майже 7 млрд грн. Це кошти, які мали піти на розвиток місцевих громад, реалізацію великих міських інфраструктурних проектів таких, як будівництво мостів та доріг. Також забираються кошти з програм енергоефективності, які допомагали скоротити витрати на комуналку.
По-третє, депутати скоротили витрати на місцеві вибори. Не секрет, що у парламенті давно лежить законопроект, який позбавляє людей можливості обирати тих, кого вони хочуть. Вже кілька разів пробували внести зміни до Конституції, спрямовані на обмеження прав громад у самоуправлінні. Тепер пішли іншим шляхом — просто забрали кошти. Тож вибори і наше право може опинитися під загрозою.
По-четверте, урізають кошти на розвиток екстреної медичної допомоги. Це кошти на “швидкі”. В умовах пандемії такі рішення взагалі незрозумілі.
Початок “епохи бідності”
Доплати пенсіонерам не допоможуть. Депутати створили спеціальний фонд боротьби з коронавірусом майже на 64 млрд гривень. Однак робота подібних фондів “у ручному” режимі завжди була корупційною. Адже немає чіткого прозорого плану, як будуть витрачатися кошти.
Нардепи спробували “дати хабара” пенсіонерам у розмірі тисячі гривень. Для цього збільшили фінансування Пенсійного фонду майже на 30 млрд грн. Однак незрозуміло звідки держава покриватиме видатки. Україну чекає інфляція. І ми можемо цілком потрапити “назад у 90-ті”, коли кожен міг відчути себе мільйонером. Вже зараз є кілька ознак можливої кризи:
По-перше, немає чіткої стратегії підтримки підприємців, які закрили бізнес на час карантину, змушені були відправити у відпустку людей. Саме вони приносили основний дохід у бюджет.
По-друге, Україна вже кілька місяців поспіль не може залучити зовнішні запозичення. Інвестори не хочуть купувати державні боргові зобов’язання. У обігу з’являється дедалі більше 500- та 1000- гривневих купюр, що опосередковано вказує на запуск друкарської машини “інфляційних грошей”.
По-третє, у парламенті “завис” законопроект про неповернення Приватбанку. Депутати проголосували за продаж землі. Але МВФ не дав грошей. Сьогодні головною вимогою міжнародних фінансових інституцій є ухвалення так званого “антиколомойського” закону, котрий заблокований правками депутатів від “Слуги народу”. Без ухвалення цього закону нас може чекати дефолт, спровокований тими народними обранцями.
Тож ризикуємо ступити в епоху бідності. І ця епоха цілком буде заслугою нардепів.