Рівно 2 роки тому в Тернопільському Національному економічному університеті (ТНЕУ) підприємець Тарас Демкура захистив кандидатську дисертацію за досвідом і практикою глобальних компаній рекомендаційного маркетингу. Сьогодні, спеціально для «Новини Тернопільщини» підприємець ділиться підсумками своєї діяльності після отримання наукового ступеня.
Наукова праця «Світове господарство і міжнародні економічні відносини» є першою в Україні, в якій ретельно досліджується і аналізується розвиток, переваги і перспективи бізнесу прямого продажу. Члени спеціалізованої вченої ради у складі понад 21 професора, доктора наук зі всієї України одностайно проголосували за присвоєння Тарасу Демкурі звання кандидата економічних наук у 2017 р.
Перегляньте також:
- Лекція Вахтанга Кіпіані у Тернополі. «На щиті у вічність: як вшановували захисників України в діаспорі»
- У Тернополі презентували документальний фільм: “1000 днів війни. Тернопільщина”
«Маючи 30 років досвіду в різних сферах бізнесу, я відчув брак теоретичних знань від класиків менеджменту та маркетингу. І саме тому поступив в аспірантуру. Спеціалізована вчена рада одноголосно підтвердила актуальність теми прямого продажу сьогодні та значний потенціал індустрії рекомендаційного маркетингу, як одного із трендів часу», – розповів підприємець.
Як наголосив ректор ТНЕУ Андрій Крисоватий, це гідний і рідкісний приклад того, коли, реалізувавши себе у бізнесі, людина захистила кандидатську дисертацію, поєднавши практичний досвід і науку. Доктор економічних наук, професор Олена Сохацька зазначила, що дисертація надзвичайно актуальна і була виконана на високому професійному рівні. За її словами, у праці надані рекомендації для внесення змін до Закону України «Про торгівлю» та запровадження терміну «рекомендаційний маркетинг», розроблено модульно-імітаційну модель формування компаній прямого продажу, визначено напрямки вдосконалення їх комунікативної діяльності.
«Для мене отримання ступеня «кандидата економічних наук» – це не тільки результат та підсумок 23-річного досвіду у бізнесі прямого продажу, а й, в першу чергу, чудовий приклад поєднання науки та практики, – повідомив Тарас Володимирович. – Це стало свого роду новою щаблиною в житті! За два роки вийшло чотири колективні монографії, прочитано більше сорока лекцій для студентів різних ВУЗів, а головне – було організовано бізнес-курс «MESH» в навчальних закладах».
Так, у липні 2018 р. вийшла в друк монографія кандидата економічних наук «Маркетингові комунікації глобальних компаній мережевого маркетингу: теоретичні та прикладні аспекти». Це перша праця в Україні, у якій системно з наукової точки зору досліджено теоретико-методологічні та прикладні засади маркетингових комунікацій компаній рекомендаційного маркетингу в умовах глобалізації. У підручнику розкрито особливості формування маркетингових комунікацій, здійснено аналіз діяльності компанії рекомендаційного маркетингу в Україні та оцінку формування ними інтегрованих маркетингових комунікацій. Також сформовано програму комунікативних заходів щодо підтримки та розвитку компаній рекомендаційного маркетингу органами влади в Україні та окреслено напрями вдосконалення маркетингової комунікативної діяльності.
У 2019 р. вийшла друком монографія «Проблеми адаптації соціально-економічних систем до екзогенних змін» Харківського національного університету будівництва та архітектури, у якій можна знайти статтю Тараса Демкури «Рекомендаційний маркетинг домогосподарств як елемент розвитку соціальних цінностей та екологічної відповідальності». Цього ж року побачила світ колективна монографія «Мережева організація глобального економічного простору» Запорізького інституту економіки та інформаційних технологій.
БІЗНЕС-КУРСУ MESH
Наступним кроком для розвитку рекомендаційного маркетингу в Україні стало заснування та проведення бізнес-курсу MESH у навчальних закладах.
Бізнес-курс дає можливість молоді ознайомитися з одним із перспективних напрямів розвитку малого та середнього бізнесу і відкриває можливість у майбутньому розпочати свою справу без жодного фінансового ризику, або, навіть, створити свою компанію на принципах рекомендаційного маркетингу чи інтегрувати цю технологію у свій бізнес для покращення якості обслуговування клієнтів.
Цей освітній проект, спрямований на формування системи знань щодо сфери Network Business, успішно стартував у Київському національно торговельно-економічному університеті у жовтні 2018 року. Тоді перший проректор КНТЕУ Наталія Притульська зазначила, що курс має унікальний та практичний характер, а це дає змогу найдопитливішим знайти відповіді, а менторам курсу поділитись своїм практичним досвідом з молодим поколінням. Міжнародний експерт, економіст, заступник директора Центру бізнес-тренінгу КНТЕУ і куратор курсу MESH Ігор Гарбарук зазначив, що використовуючи інноваційні знання, отримані безпосередньо від бізнес-практиків, студентська молодь може створити нову економіку країни і побудувати її успішне майбутнє.
Курс викликав неабиякий інтерес у студентської молоді. То ж вже згодом ініціативу «підхопили» ВУЗи інших міст України. У березні 2019 р. бізнес-курс стартував одночасно у трьох ВУЗах Тернополя: Тернопільському національному економічному університеті, Тернопільському національному педагогічному університеті ім. В. Гнатюка та Тернопільському національному технічному університеті ім. І. Пулюя.
«Упродовж 6 лекцій своїм досвідом та знаннями зі студентською молоддю ділилися експерти з рекомендаційного маркетингу, ментори, провідні підприємці Тернополя, громадські діячі та викладачі ВУЗів. Основним завданням курсу було сформувати підприємницьке мислення у молоді та дати дієві інструменти для започаткування та розвитку власного бізнесу», – розповів Тарас Демкура.
У Тернополі курс відбувався за значної підтримки ректора ТНЕУ Андрія Крисоватого, ректора ТНТУ Петра Яснія, ректора ТНПУ Богдана Буяка, директора інституту зовнішньо-економічної діяльності імені Б.Гаврилишина Ірини Іващук.
Після проходження навчального курсу студенти отримали завдання створити в групах однодумців ідею свого стартапу та представити її на фінальному занятті. Переможців було нагороджено грошовими преміями для реалізації своїх ідей.
Більшість студентських стартапів вже почали втілюватися в життя.
Детальніше про проведення курсу у ВУЗах Тернополя читайте у статті.
Про те, що MESH – це місце, де теорія і практика розмовляють єдиною мовою, дізналися і в інших містах України: Черкасах, Львові, Харкові, Чернівцях.
Бізнес-курс MESH продовжує крокувати Україною.
«У наших амбітних планах – масштабувати та інтегрувати курс у навчальні процеси усіх середніх та вищих навчальних закладів країни», – розповів Тарас Демкура.
З пропозиціями щодо співпраці звертатися: tdemkura@gmail.com.
Деталі про курс – на сайті http://mesh.com.ua