23 січня 2019 року у Львові у рамках проекту «ECO LIFE: життя у стилі еко» відбувся «круглий» стіл «ЕСО-технології в індустрії гостинності». Під час заходу мова йшла про проблеми та перспективи впровадження еко-технологій у закладах HoReCa та хто від цього виграє: споживач чи виробник послуги. Також учасники розглянули можливості еко-сертифікації закладів HoReCa як іміджевої складової бізнесу.
Організаторами заходу стали економічний факультет Львівського національного університету імені І.Франка, Львівська міська рада та Національна туристична організація України. До обговорення актуальних питань щодо захисту та збереження довкілля долучилися представники HoReCa, ЗМІ, громадських організацій, студенти, викладачі та представники соціально відповідального бізнесу.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Захід відкрив Тарас Демкура, старший віце-президент Національної туристичної організації України, наголосивши, що 2019 рік є роком якості у туризмі. Львів, який був і залишається одним з найпопулярніших туристичних центрів України, може «задати тон» для інших міст і продемонструвати, як за допомогою сучасних ЕСО-технологій можна сформувати позитивний імідж не лише окремо взятого закладу індустрії гостинності, а і країни загалом.
Максим Василишин, заступник директора департаменту екології та природних ресурсів Львівської обласної адміністрації – начальник управління регулювання природокористування, проанонсував проведення конкурсу на отримання фінансової підтримки на реалізацію проектів, у тому числі і екологічних, для інституцій громадського суспільства.
Юлія Косенко, готеляр з 15-річним стажем, готельний консультант, засновниця консалтингового агентства HoReCa KEYS, розповіла про свій досвід еко-сертифікації готелю:
«Безумовно, це є конкурентна перевага, додаткова можливість для маркетингу, прояв соціальної відповідальності та заявка на «гру в довгу», щоб бути успішним на ринку тривалий час. Разом з тим це баланс між комфортом гостей та зменшенням шкідливого впливу на навколишнє середовище. Цілком підтримую, що цю тему необхідно розвивати і за цим майбутнє!»
Михайло Коропецький, керівник ІСС Ukraine-Lviv, повідомив, що Міжнародна торгова палата ІСС Ukraine підтримує екологічні ініціативи та готова співпрацювати з представниками української промислової галузі щодо реалізації екологічних проектів. Саме тому з ініціативи ІСС Ukraine запроваджено еко-сертифікацію готелів, ресторанів, кафе, фітнес-центрів, салонів краси та інших місць обслуговування споживачів, а також окремих домогосподарств.
Ірина Оршак, голова постійної комісії екології та природокористування Львівської міської ради зауважила: «Рік 2019 має бути роком екології у Львові. Ми маємо брати успішний європейський досвід, наслідувати і втілювати в життя. Погоджусь з тим, що будь-яка продукція, яку ми вживаємо та якою користуємося, безпосередньо впливає на життя та здоров’я людини. У контексті теми «круглого» столу, переконана, що потрібно налагоджувати діалог, спілкуватися з представниками HoReCa, щоб розуміти, що саме їм потрібно для того, щоб втілювати еко-проекти в життя».
На думку Василя Стрищака, заступника начальника екологічної інспекції у Львівській області, прагнення великої частини представників українського бізнесу можна охарактеризувати наступними словами: «з мінімальними витратами отримати максимальну вигоду». На жаль, це не завжди добре по ставленню до довкілля. «Ми сьогодні говоримо про те, як мінімізувати шкідливий вплив на навколишнє середовище. Іти до людей, які цей вплив здійснюють у значних розмірах» Наші курортні зони перетворюються на смітники внаслідок діяльності туристичної галузі. Бізнесу необхідно трансформувати свою свідомість і зрозуміти, що крім заробляння грошей потрібно щось залишити для прийдешніх поколінь», – переконаний пан Василь.
Важлива теза, яка прозвучала під час «круглого» столу: «Вирішення будь-якого екологічного питання має бути вигідним для тих, хто має його вирішити». Про можливі переваги впровадження еко-ініціатив, покликаних зберегти довкілля розповіли Богдан Яцишин, менеджер з маркетингу ресторану-пивоварні «Старгород» та Діана Попфалуші, співорганізатор громадської організації «Zero Waste Lviv».
Про те, як можна зробити галузь гостинності більш екологічно та соціально відповідальною, розповів Тарас Демкура, який вже 20 років системно займається питанням збереження довкілля.
«Проаналізувавши декілька авторитетних мереж, ми побачили, що продукція відомих торгових марок, яку вони використовують у господарстві, не завжди відповідає європейським стандартам, вимогам щодо збереження довкілля та турботи про здоров’я клієнтів. Вони не достатньо якісні, не розщеплюють повністю жири, що шкодить здоров’ю клієнтів, а в кінцевому результаті – негативно впливає на стан навколишнього середовища. Разом з тим ми проаналізували співвідношення ціна-якість питної води у закладах HoReCa – результати були невтішні», – розповів Тарас Володимирович.
Зменшенню шкідливого впливу на навколишнє середовище у закладах галузі гостинності може посприяти використання безфосфатних миючих засобів, відмова від пластику, впровадження інноваційної системи очистки води, використання еко-бутлів з нержавіючої сталі, що заміняють пластикові та не забруднюють навколишнє середовище, переконаний Тарас Демкура. Він запропонував комплексне рішення для HoReCa – добровільну сертифікацію «Життя в стилі ЕКО» від Міжнародної торгової палати та Національної туристичної організації України, яка затверджує, що заклади для своєї діяльності використовують екологічно безпечну продукцію, являються соціально відповідальними, турбуються про клієнтів та навколишнє середовище.
Організатори «круглого» столу переконані, що прагнення до збереження довкілля та еко-стиль життя має прививатися з дитинства. Як зауважила координатор проекту Ірина Гнилякевич-Проць – доцент кафедри маркетингу Львівського національного університету імені І.Франка: «У рамках проекту «ECO LIFE: життя у стилі еко» передбачено ряд ініціатив для студентів, зокрема, проведення досліджень та формування стратегій поширення еко-трендів в середовищі міста, створення промо-роликів на екологічну тематику, а також конкурс еко-плакату. Кращі роботи будуть розміщені на сіті-лайтах та еко-сумках».
Нагадаємо, що проект «ECO life: життя у стилі еко» — це освітня платформа для пропаганди еко-трендів в середовищі міста. Він орієнтований на соціально-свідому, підприємливу та ініціативну студентську молодь та соціально відповідальний бізнес, які готові змінювати усталені стереотипи.
Проект передбачає організацію низки «круглих» столів за напрямами: HoReCa; установи, організації та офіси; дитячі дошкільні заклади та заклади середньої освіти; домогосподарства. Крім того, будуть організовані навчання, моніторинг екологічної проблематики, написання проектів та їх реалізація.