Національні телеканали встановили розцінки на політичну рекламу під час президентської передвиборчої кампанії. Багато де це сотні тисяч гривень за хвилину. Громадський рух “Чесно” проаналізував, скільки ж кандидати витрачають на піар.
Найдорожче реклама коштує на ТРК “Україна” Ріната Ахметова. За секунду реклами з 18:00 до 19:00 у будні кандидат у президенти України має сплатити 5 658 гривень. Тобто ролик тривалістю 30 секунд коштуватиме майже 170 тисяч, а хвилинний – понад 300 тисяч. Найдешевше на телеканалі Україна агітувати о 5:00 ранку. В цей час вартість секунди ефіру становить 366 гривень.
Перегляньте також:
Наприклад, нещодавно рух “Чесно” зафіксував на ТРК “Україна” 20-секундний ролик партії “Основа” з анонсом балотування Сергія Тарути у президенти. Одна трансляція такого ролика у вечірньому прайм-таймі, згідно з прейскурантом каналу, мала б коштувати Таруті або його партії приблизно 100 тисяч гривень.
На другому місці по ціні реклами – телеканал “Інтер” Дмитра Фірташа й Сергія Льовочкіна. Секунда ефіру з 19:00 до 20:00 коштуватиме кандидату 2715 гривень. Інформація про вартість нічної реклами на “Інтері” відсутня. Судячи з доступних даних, найдешевша реклама на цьому каналі – між 6:00 і 7:00 ранку: за секунду ефіру доведеться сплатити 370 гривень, тобто за ролик на 30 секунд – понад 11 тисяч гривень.
Третє місце за вартістю політичної реклами посідає телеканал СТБ медіахолдингу Віктора Пінчука StarLightMedia. Найбільше за рекламу там потрібно віддати в неділю з 20:00 до 22:00, коли секунда рекламного часу коштує 2400 грн.
На четвертому місці – телеканал “1+1” Ігоря Коломойського за секунду ефіру з 20:00 до 23:00 братиме 1050 грн. Найдешевший час – з 23:00 до другої ночі, коли секунда коштує 320 грн. Наприклад, якщо комік та шоумен Володимир Зеленський платив “1+1” за новорічне відеозвернення за офіційними розцінками каналу, то мав би викласти за 1 хвилину 16 секунд ефіру майже 25 тисяч грн. Однак, зважаючи на те, що в новорічну ніч люди дивляться телебачення значно довше, вартість реклами опівночі мала б бути в рази вищою. Часто на “1+1” рекламу замовляє й ВО “Батьківщина”. Протягом останніх кількох тижнів телеканал демонструє відео з новорічними вітаннями Юлії Тимошенко. Один показ такого ролика тривалістю 46 секунд у вечірньому прайм-таймі, згідно з цінами каналу, мав би коштувати партії 37-48 тисяч грн.
Розцінки суспільного телеканалу “UA:Перший” значно нижчі. Там прайм-тайм коштуватиме кандидатам 70 грн за секунду. Вночі ще дешевше – 12 грн за секунду, тобто 360 грн за один 30-секундний ролик.
Найдорожчу рекламу мають канали з найвищими рейтингами. А за даними Нацради з питань телебачення та радіомовлення за ІІІ квартал 2018 року лідирує з-поміж національних телеканалів ТРК “Україна”, далі йдуть “1+1” та Інтер. За даними руху “Чесно”, порівняно з виборами 2014 року вартість політичної реклами на телеканалах значно зросла – приблизно на 35-40%.