ОПОРА: політична активність на Тернопільщині має ознаки дочасної агітаційної діяльності

Опубліковано:
28 Грудня, 2018 о 11:13

31 грудня 2018 року розпочинається офіційна кампанія з виборів Президента України, однак ще з початку осені спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА в Тернопільській області фіксують активності потенційних учасників виборчих перегонів, які мають ознаки дочасної агітаційної діяльності. Сюди можна віднести особисті візити ймовірних кандидатів у президенти, велику кількість політичної реклами на зовнішніх носіях, публікації у ЗМІ матеріалів із ознаками «джинси» та «чорного піару», розповсюдження партійних газет та встановлення брендованих наметів. Про це на прес-конференції 27 грудня розповіла координаторка громадського спостереження ОПОРИ за виборами в Тернопільській області Ольга Галушка.

Особисті візити потенційних кандидатів



Від вересня місяця Тернопільську область відвідало 12 потенційних кандидатів: Валентин Наливайченко (Рух Валентина Наливайченка «Справедливість»), Сергій Тарута («Основа») Олександр Шевченко (УКРОП), Роман Безсмертний, Анатолій Гриценко (Громадянська позиція), Юлія Тимошенко (ВО «Батьківщина»), Дмитро Добродомов (Громадський рух «Народний Контроль»), Руслан Кошулинський (ВО «Свобода»), Юрій Бойко («Опозиційна платформа – За життя»), Арсеній Яценюк («Народний фронт»), Юрій Дерев’янко та чинний Президент Петро Порошенко. Характер візитів та тематика заходів цих політиків були різними.

Найбільш багатолюдні заходи, у рамках своїх візитів, провели Юлія Тимошенко та чинний Президент України Петро Порошенко. Так, лідерка ВО “Батьківщина” 13 листопада на центральній площі міста Теребовля виступила перед громадянами. У Тернополі Тимошенко провела прес-конференцію для ЗМІ, а у ПК «Березіль» зустрілась із партійним активом ВО «Батьківщина». Петро Порошенко 18 грудня відвідав Тернопіль із робочим візитом та був присутній на богослужінні, яке очолював Глава УПЦ КП Філарет, у Церкві Воздвиження Чесного Хреста. Далі Президент зустрівся із сім’ями військових, переселенців з Криму і Сходу та соціально незахищених верств населення у ПК «Березіль». Опісля Петро Порошенко у актовій залі Тернопільського національного педагогічного університету спілкувався з професорсько-викладацьким складом та студентами. Також Президент долучився до акції «Подарунок Святого Миколая» в Українському домі «Перемога», а ввечері взяв участь у церемонії відкриття «Зимового містечка» на Театральному майдані Тернополя. І на завершення свого візиту Порошенко зустрівся з учасниками проекту «Стажування в ОДА» у ресторані «Pasta Fresca», про що свідчать дописи та фото в соціальній мережі Facebook.

Інші потенційні кандидати проводили менш масштабні заходи, які відбувались у вужчому колі майбутніх виборців та були спрямовані на представників певної аудиторії. Наприклад, політики зустрічалися із студентами Тернопільського національного економічного університету, Тернопільського національного педагогічного університету та Бережанського агротехнічного інституту. Потенційні кандидати у президенти проводили зустрічі із виборцями об’єднаних територіальних громад, трудовими колективами, однопартійцями, та були гостями на ефірах місцевих телеканалів чи радіо. Лише Юрій Бойко 3 грудня, у рамках свого візиту,  не проводив  схожих зустрічей, а лише відвідав Почаївську лавру (Кременецький район). Цей поодинокий захід був висвітлений на декількох загальнонаціональних телеканалах (NewsOne, Прямий, Інтер) та на сайті політичної партії «Опозиційний блок»

«Така публічна активність політиків на даний час формально не порушує виборче Законодавство України. Водночас вона спрямована на формування позитивного іміджу потенційних кандидатів у президенти та може бути розцінена як недотримання принципу рівності всіх учасників майбутніх виборчих перегонів», – зазначила Ольга Галушка.

null

 

null

Види дочасної агітації, які були найбільш поширеними в регіон

Досить поширеним явищем із ознаками дочасної передвиборчої агітації на Тернопільщині стало розміщення політичної реклами на зовнішніх носіях. З листопада місяця кількість таких матеріалів помітно зросла та популяризує все більшу кількість потенційних кандидатів чи політичних партій. Так, спостерігачі ОПОРИ у грудні промоніторили 605 білбордів на головних вулицях, кругових перехрестях та об’їзній дорозі міста. З них 272 спрямовані на привернення уваги виборців до потенційних кандидатів на пост Президента України або до певних політичних сил, що становить 45% від досліджених рекламних площ. Лідерами за кількістю рекламних щитів є Петро Порошенко, Юлія Тимошенко, Арсеній Яценюк, Андрій Садовий та Анатолій Гриценко.

Так політична реклама Петра Порошенка займає 38,8% від кількості  досліджених білбордів із зображенням потенційних кандидатів у президенти чи символікою і гаслами, що асоціюються з ймовірними кандидатами, Юлії Тимошенко – 12,7%, Арсенія Яценюка  – 10,6%, Андрія Садового – 9%, Анатолія Гриценка – 8,6%.

Менше політичної реклами на зовнішніх носіях у Олега Ляшка – 5,7%, Володимира Зеленського – 5,7%, Руслана Кошулинського – 2,4 %, а також Ольги Богомолець – 1,6%, Дмитра Добродомова – 2,9% та Юрія Бойка – 2%. За спостереженням представників ОПОРИ, білборди трьох останніх названих політиків у Тернополі з’явились відносно недавно, у порівнянні з рекламними площами інших ймовірних кандидатів.

Щодо сітілайтів, то за візуальною оцінкою спостерігачів, значна частина політичної реклами, яка на них розміщена, спрямована на користь Петра Порошенка. Окрім того, у грудні побільшало сітілайтів з рекламою Руслана Кошулинського, а також з’явились сітілайти з рекламою Олега Ляшка, Дмитра Добродомова та Олександра Соловйова («Розумна сила»).

На вулицях Тернополя за час моніторингу були помічені брендовані намети таких політичних сил: «Народний фронт», «Об’єднання «Самопоміч», “Національний корпус”, “Українська Галицька партія”. Намети з написом «Громадський рух «Народний контроль» та “Новий курс України” були зафіксовані під час візитів в обласний центр Дмитра Добродомова та Юлії Тимошенко відповідно. Серед населення розповсюджувались газети таких політичних партій: «Народний фронт», «Об’єднання «Самопоміч», «Громадський рух «Народний контроль», «Національний корпус», «Українська Галицька партія» та Аграрної партії України, а також газета «Вечірні вісті», на шпальтах якої описано діяльність ВО «Батьківщина» та Юлії Тимошенко.

«Наразі ми не можемо говорити про порушення Законодавства України «Про вибори Президента України», оскільки офіційна виборча кампанія розпочнеться 31 грудня, але зауважимо, що 15 листопада Центральна виборча комісія закликала усіх суб’єктів виборчого процесу утриматися від дочасної агітації та неухильно дотримуватися загальновизнаних міжнародних стандартів проведення виборів і створити умови для проведення дійсно змагального процесу», – додала Ольга Галушка.

Ще однією ознакою дочасної передвиборчої агітації є публікація немаркованих належним чином статей про потенційних кандидатів у Президенти України, з ознаками прихованої реклами, у районних та обласних газетах. Протягом останніх місяців спостерігачі ОПОРИ зафіксували матеріали з ознаками «джинси» про Юлію Тимошенко, Вадима Рабіновича, Олега Ляшка та чинного президента України Петра Порошенка.

Окрім того, спостерігачами ОПОРИ також були виявлені статті з ознаками «чорного піару» проти потенційних кандидатів на посаду президента Володимира Зеленського, Юлії Тимошенко та Анатолія Гриценка.

Ольга Галушка додала: «Поширення публікацій, які мають ознаки «джинси» та «чорного піару» може свідчити про те, що потенційні кандидати та їхні команди не готові відмовитись від недобросовісних методів політичної боротьби. Крім того, Національна спілка журналістів України у своїй заяві від 20 грудня 2018 року також закликала медіа не піддаватись впливу виборчих штабів, та не публікувати «чорнуху» чи «джинсу», адже збалансоване та незаангажоване висвітлення виборчої кампанії є однією з умов проведення чесних виборів та утвердження свободи слова в Україні».

Плани громадського спостереження

Як зазначила обласна координаторка, з 31 грудня Громадянська мережа ОПОРА здійснюватиме довготермінове громадське спостереження за виборами Президента України в усіх територіальних виборчих округах Тернопільської області. Представники мережі спостерігатимуть за ходом агітаційної кампанії, дотриманням виборчого законодавства та принципів демократичних виборів. 31 березня 2019 року до команди довготермінових спостерігачів ОПОРИ приєднаються короткотермінові, які на виборчих дільницях спостерігатимуть за організацією процесу голосування та підрахунку голосів.

Ольга Галушка,
координаторка громадського спостереження ОПОРИ за виборами в Тернопільській області

тел.: 0932380812, e-mail: ternopil@opora.org.ua

Марія Домська
комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Тернопільській області

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук, підключайтеся до каналу Телеграм.

Джерело: Новини Тернопільщини
Теги: #агітація, #новини тернопільщини, #новини тернополя, #опора, #реклама, #тернопіль, #тернопільські новини
Коментарі





Інтерв'ю
«Spektr» – нове лице відомої стоматології
10:14, 17 Листопада, 2024

«Spektr» – нове лице відомої стоматології

ТОП новини тернопільщини: