У тернопільському арт-центрі Бункермуз відбулась презентація виставки молодої хорватської мисткині Мірти Бобан «Про важливе». Представлені різножанрові роботи: живопис, графіка, пластика. Але самій художниці, на жаль, приїхати не вдалось. Виставку відкрив голова ГО “Українсько-Хорватська співпраця “Біла Хорватія” п. Мартін Легра (культурний центр у Львові). Мірта Бобан народилася у містечку Задарі на узбережжі Адріатичного моря. Здобула ступінь магістра в мистецькій академії Любляни, членкиня Хорватської спілки художників. У її творчому доробку вже багато публічних професійних напрацювань. Але перша виставка відбулася у рідному місті 2007 року. І лише через 7 років (2014) – друга виставка в Любляні. Через рік групова експозиція (2015) – у Нью-Йорку. У 2016 – разом із студентами Академії Мистецтв у Любляні. Усі ці роки художниця набувала досвіду у всіх його проявах. Отож у 2017 році перша персональна виставка «Дикі оливи» відбулася у рідному містечку, там, де «зарита пуповина». І лише згодом, після «Диких олив» народився мистецький вернісаж «Про важливе». Стартувала вона у Львівському музеї Ідей. І лише зараз – у Тернополі. Тема «важливості» торкається кожної людини.
Творчість митця, – йдеться в анотації до творчого доробку мисткині, – це завжди дослідження, насамперед, самого себе, своїх можливостей, граней, сприйняття та пошуки образів і смислів. Для творчості Мірти Бобан характерні мотиви сюрреалізму та примітивізму. Кожна «написана» картина продовжує жити своїм життям. Це так само, як і в літературному процесі. Головна героїня презентованого вернісажу – жінка і її життя, як таке: у побуті, у творчому процесі. А мені подумалось, Мірта Бобан народилась і зростала у дивовижному містечку. З одного боку – незбагненної прозорості море, де крізь 50-ти метрову товщу води видно дно і камені. З другого – живий музей архітектури просто неба: збережене римське місто, середньовічні забудови, фортечні стіни, собори, палаци, вкраплення архітектури готики і романтизму. А розташування вулиць збереглося ще з античних часів. Бухти, затоки, скелясті пляжі, хвойні ліси. І жодного натяку про все це на своїх полотнах. Натомість – примітивізм. Але чому? Наразі питання залишається без відповіді.
Перегляньте також:
- Підприємці з Тернопільщини підозрюються у переправі чоловіків закордон
- Друге місце в Україні: ТНПУ лідирує за працевлаштуванням
Молода художниця, – каже п. Мартін Легра, – має гарну перспективу. Особисто нас цікавить співпраця з Тернополем на різних культурних рівнях. Тому у вересні наступного року плануємо Дні Хорватії у Тернополі.
Що ж, поживемо – побачимо.
Фото: Валентина Семеняк