Після 1 січня 2018 року Тернопіль зробив спробу запровадити електронну оплату за проїзд в громадському транспорті. Попри відсутність в окремих автобусах ще пристроїв для зчитування карток (валідаторів), новація має право на життя. Особливо, якщо мати розуміння, що це зроблено для того, щоб порахувати пільговиків. Саме на них і орієнтовано виготовлення різноманітних “карток тернополянина” (на даний час – є чотири типи). А порахувати пільговиків потрібно хоча би для того, щоб компенсувати перевізникам за пільговий проїзд пенсіонерів, студентів та інших категорій, хто має право на це. Законом пільги передбачені, а бюджетом держави – ні. Хто платитиме з місцевого бюджету (а це місцева влада), той і має право облікувати пільговиків, щоб точно розрахувати відповідну суму. Спосіб обліку – картка.
“Терен” повідомляє що, є 4 типи “карток тернополянина”.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
1) Для пенсіонерів. Вона використовується для безкоштовних поїздок в межах квоти (на даний час – три пенсіонери одночасно в одному автобусі). Цю картку не треба поповнювати. Можливо, на неї “навішають” додаткові послуги для категорії “пенсіонер”.
2) Для студентів та учнів. Цю картку теж треба поповнювати. Використовується для пільгової оплати за проїзд (на даний час – 2 грн. в тролейбусі чи автобусі). Є різниця між студентами та учнями. Студенти у маршрутних автобусах оплачують повну вартість, як і було до того. Вони платять по 2 грн. лише у тролейбусах та автобусах з зеленою табличкою. А учні платять по 2 грн. і у маршрутках, і у автобусах загального користування, і у тролейбусах (але в час канікул у маршрутках з картки буде автоматично зчитуватися повна вартість поїздки).
3) Звичайна карта тернополянина. Дає пільгу на проїзд. В перспективі – можливі інші переваги. ЇЇ треба поповнювати.
4) Неідентифікована карта. Дає право ЛИШЕ на проїзд. Своєрідний електронний проїзний. Цю картку теж треба поповнювати.
Попри скептицизм та недовіру до ціни самої картки (то окрема тема), іншого способу, як порахувати пасажиропотік та розділити його на платоспроможні категорії та пільгові, поки що немає. Зрештою, людство все більше звикає до карток… Тож серед банківських, буде ще одна – картка тернополянина.