На Тернопільщині вперше кладуть на дороги специфічний асфальт

Опубліковано:
12 Липня, 2017

Вже не перший місяць триває ремонт дороги Тернопіль-Дубно (ділянка траси М-19 Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече), яка є пріоритетною в місцевих дорожників. На замовлення Служби автомобільних доріг у Тернопільській області роботи здійснюються у Збаразькому районі. 

Підрядна організація «ТехноБудЦентр» приступила до вкладання на ремонтованій ділянці шару щебенево-мастикового асфальтобетону. Ми поцікавилися в Службі автодоріг, що ж це за матеріал такий, і чому його почали застосовувати на Тернопільщині.



Читайте також

Дорогу, через будівництво якої сперечалися Заставний і Деревляний, таки збудують
На Тернопіллі просять владу встановити «лежачих поліцейських», бо зробили гарну дорогу (Фото, Відео)
Тернопіль стане ключовим пунктом автобану між Балтійським і Чорним морями

«Технологію щебенево-мастиковогого асфальту використовували в Україні лише на дорогах міжнародного значення, і вона виправдовує себе. Це асфальт з підвищеним вмістом бітуму, який менше залежить від зміни температурних режимів, – зазначив начальник організації Богдан Юлик. – На Тернопільщині це перший досвід укладання такого асфальтобетону. Він має низку переваг. На відміну від звичайного асфальтобетону структура щебенево-мастичного асфальтобетону має найвищу жорсткість. Ця структура виробляє передачу основної частини навантаження з поверхневого шару на нижчі шари за допомогою великих кам’яних частин матеріалу. Ця особливість щебенево-мастичного асфальтобетону веде до зменшення деформацій матеріалу покриття.»

Щебенево-мастиковий асфальтобетон (ЩМА) був розроблений у другій половині 1960-х років у Німеччині й одержав назву «Splittmastixasphalt» (SМА). Він з’явився як наслідок боротьби дорожніх служб Німеччини з інтенсивним руйнуванням дорожнього покриття й утворенням колії через ріст інтенсивності та вантажонапруженості автомобільного руху. За роки свого використання суміші ЩМА продемонстрували прекрасні експлуатаційні якості. ЩМА відрізняється від звичайного асфальтобетону підвищеною температурою приготування суміші. Щебенево-мастиковий асфальтобетон за технологією укладання і ущільнення мало чим відрізняється від звичайного асфальтобетону. Для цього використовуються звичайні катки і асфальтоукладальники.
«На трасі Тернопіль-Дубно ми стелимо 5-сантиметровий шар ЩМА. Це робить наші дороги стійкішими до інтенсивного руху транспорту, менш пластичними на спеці та міцнішими за будь-якої погоди,» – додав Богдан Юлик.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук, підключайтеся до каналу Телеграм.

Джерело: Новини Тернопільщини
Коментарі





Опілля квас ціни iPhone 14 Pro в Одесі, Україна

Статті

Інтерв'ю
Мистецька освіта в школі: як працює експериментальний заклад у Тернополі
21:19, 27 Травня, 2024

Мистецька освіта в школі: як працює експериментальний заклад у Тернополі

Блоги

ТОП новини тернопільщини: