На минулому тижні Євразійська економічна комісія повідомила про початок антидемпінгового розслідування проти імпорту сталевих залізничних коліс з України на територію Митного союзу.
Перегляньте також:
- Як виключатимуть світло на Тернопільщині 23 листопада
- Тернопільські захисники відшліфовують бойові навички на передовій
За її даними, ініціаторами розслідування стали російські виробники цієї продукції – Виксунський металургійний завод і “ЕВРАЗ Нижньотагільський металургійний комбінат”. Сукупно вони майже повністю контролюють виробництво сталевих суцільнокатаних коліс в ТС (близько 99%). У своїй скарзі підприємства вказали, що з липня минулого року по червень нинішнього демпінгова маржа при постачаннях цієї продукції з України на територію країн – учасниць Митного союзу склала 36,3%. При цьому з 2011 по 2013 рр. відвантаження коліс зросла в 4,4 рази, а ціни на них впали на 0,9%. В результаті частка українського товару в загальній структурі імпорту даної продукції країнами МС до середини цього року перевищила 97%.
За даними “ДС”, монопольним виробником і експортером сталевих суцільнокатаних коліс в нашій країні є “Інтерпайп Нижньодніпровський трубопрокатний завод” Віктора Пінчука. Це найбільше підприємство його трубної компанії Interpipe, якому залізничні колеса забезпечують майже 40% всієї виручки. За інформацією “ДС”, торік воно реалізувало 182 тис. тон продукції майже на 2,23 млрд грн. В “Інтерпайпі” кажуть, що компанія є одним з найбільших експортерів залізничних коліс, які просуваються під брендом KLW в більш ніж 60 країнах світу. Основним покупцем продукції заводу донедавна називали “Укрзалізницю” (усі її залізні дороги, вагоноремонтні і тепловозоремонтний підприємства). Однак значна частина товару поставляється і в країни Митного союзу. З експортованих за вісім місяців цього року з України 101 тис. тон коліс на $ 155 млн більше половини (63 тис. Т на $ 93 млн) було поставлено в Білорусь, Казахстан і Росію. При цьому на частку РФ припадало 85% всіх поставок в ТС.
“Інтерпайп” постарається задіяти всі лобістські можливості, щоб не допустити введення мита. Проте зробити це буде непросто, оскільки його опонентами виступають власники найбільших металургійних груп Росії
Втрата такого важливого ринку збуту не входить в плани Віктора Пінчука. Його компанія диверсифікує поставки коліс, просуваючи їх через власного міжнародного трейдера KLW-Wheelco SA Однак розширення ринкової частки в країнах ЄС (Німеччини, Болгарії) і США навряд чи зможе компенсувати “Інтерпайпу” навіть половину збуту в країнах Митного союзу. Тому “Інтерпайп”, представники якого вже заявили про свій намір брати участь у розслідуванні і доводити відсутність демпінгу з їхнього боку, задіє всі лобістські можливості для того, щоб не допустити введення мита.
Але зробити це буде непросто, оскільки Віктору Пінчуку протистоять непрості опоненти. Виксунський металургійний завод контролюється Об’єднаною металургійною компанією мільярдера Анатолія Сєдих, який знаходиться в теплих стосунках з головою “Газпрому” Олексієм Міллером і є одним з основних постачальників трубної продукції для цієї компанії.
Другий ініціатор розслідування проти компанії Пінчука – “ЄВРАЗ Нижньотагільський металургійний комбінат” – входить в ще більшу металургійну групу Evraz, яку контролюють один з найбагатших бізнесменів Росії Роман Абрамович і його партнер Олександр Абрамов. Можна не сумніватися, що аргументи цих людей стануть для Євразійської економічної комісії під керівництвом екс-міністра промисловості і торгівлі РФ Віктора Христенко переконливішими, ніж докази українського мільярдера,
якому до того ж ще торік російська влада “вказали на двері”, скасувавши безмитний режим для ввезення труб з України.