З початку 2014 року КП «Тернопільводоканал» започаткувало дві послуги – абонентське обслуговування та аварійне обслуговування. Тобто окрім оплати нарахувань за спожиту воду та стоки, жителі міста змушені додатково витрачати гроші ще на дві дані плати.
Перегляньте також:
- У Тернополі відбудуться майстеркласи з виготовлення прикрас на осінню та різдвяну тематику
- Померла жителька Чортківського району, яку жорстоко побив син
За 2014 рік абоненти водоканалу за ці послуги сплатили понад 2 млн грн(!!!), при цьому частина тернополян одної послуги не отримувала. Зрештою, і друга послуга має ознаки фіктивності.
Що цікаво, подібних абонплат виданню 0352.ua виявити в інших містах України не вдалося. Колеги-журналісти, які добре петрають в комунальній сфері, запевнили, що подібної практики немає, для прикладу, у Львові, Чернівцях, Вінниці, Черкасах, Миколаєві, Херсоні, Дніпропетровську, Запоріжжі.
Чому тернопільський водоканал став вибірковим?
У Тернополі ж дані абонплати запровадив виконком своїм рішенням №77 від 29 січня 2014 року. У водоканалі пояснюють: зроблено це було через те, що Національна комісія із регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг усі послуги, які не стосуються безпосередньо водопостачання до ОСББ чи ЖКБ, віднесла тернопільському водоканалу до інших видів послуг. І займатися ними водоканал може лише на умовах беззбитковості(запам’ятайте цю умову Нацкомісії!) та без субсидіювання.
У водоканалі стверджують – постачання води і забезпечення водовідведення не в рамках водних мереж міста, а уже в багатоквартирному будинку – це для них не ліцензована діяльність, а інший вид діяльності. Зважаючи на вимоги Нацкоміісії, мовляв, і запровадили абонплату за ці, так би мовити, неліцензійні послуги.
Виникає питання, чому тоді подібного не було зроблено поголовно в усіх містах України? І для усіх підприємств? Скажімо, чим енергетики Тернополя гірші? Чому вони не беруть плату за перевірку даних лічильника, за банківське обслуговування?
А послуги – надаються?
Аби розібратися, що саме мається на увазі під абонентським та аварійним обслуговуванням, 0352.ua скерувало в КП «Тернопільводоканал» інформаційний запит. Необхідно відзначити, що відповіді отримали не на всі питання.
Поза тим на підприємстві пояснили, що абонентське обслуговування включає в себе зняття показів квартирних лічильників, ведення особових рахунків по квартирах, витрати за збір платежів безпосередньо від абонентів через банківські установи і загадкове «тощо».
Абонплата є щомісячною. У кого з тернополян щомісяця знімають показники? Автору цих рядків представника підприємства, який приходить з даною місію, доводилося бачити орієнтовно десь раз на півроку. Можливо, в когось інший досвід. Зрештою, люди самостійно подають показники у водоканал при оплаті і ця послуга для них не є необхідною.
Що малося на увазі під «веденням особових рахунків по квартирах» у водоканалі не уточнили. Але якщо ця послуга така необхідна, чому інші комунальні підприємства Тернополя або водоканали інших міст не нараховують за них плату? Аналогічне питання і з банківським обслуговуванням.
Тобто якщо розібратися, тернополянам нараховують незрозумілу плату за те, що їм не потрібно.
Які послуги передбачені аварійним обслуговуванням у відповіді на запит у водоканалі чомусь чітко не вказали.
Судячи з іншої інформації, яка є у відповіді, можна зробити висновок, що мова іде про перекриття води на стояку у випадку затоплення чи іншої аварійної ситуації, прочищення загальної внутрішньобудинкової каналізації, ліквідація незначних пошкоджень, заміна аварійних ділянок труб до 7%.
У всіх тернополян в будинку проводилися дані роботи? Якщо ні, то Вам нараховували плату за послугу, яку не надавали. В цивілізованому світі подібні дії називаються шахрайством.
У КП «Тернопільводоканал» зізналися, що станом на грудень 2014 року із 84 тис 973 абонентів аварійними послугами користувалися 76 тис. 381. Виходить, ще для понад 8 тис. абонентів плата нараховувалася просто так?
До речі, яким саме пунктом договору між абонентом і підприємством передбачені дві згадані абонплати, у водоканалі пояснити не змогли, принаймні відповіді на конкретно задане питання не надали.
Попри отримані мільйони спрацювали у збиток
Скільки ж заробило КП «Тернопільводоканал» на даних сумнівних нарахуваннях? Виявляється, немало.
Доходи від абонентського обслуговування за 2014 рік склали 997 тис. грн, за аварійне обслуговування – 1 млн 222 тис грн. І при цьому, як стверджує керівник підприємства Володимир Кузьма, водоканал залишився у збитках.
Витрати з абонентського обслуговування склали 1,146 млн грн., з аварійного – 1,299 млн.
«Збиткова діяльність за 2014 рік пояснюється тим, що доходи нараховуються з березня 2014 року, а витрати підприємство понесло з січня 2014 року», – йдеться у відповіді на запит.
Напевно, Нацкомісія не побачила у цьому порушення обумовленої умови про беззбитковість. В іншому випадку водоканалу б мали встановити обмеження щодо суміщення господарської діяльності із іншим, окрім ліцензійного, видом діяльності. Судячи з того, що у 2015 році обидві плати тернополянам продовжували нараховувати, таких обмежень, мабуть, не було.
Водночас у КП «Тернопільводоканалі» повідомили, що надали в Нацкомісію проект щодо зміни тарифів на свої послуги. І в нових тарифах заклали оплату праці людей, які займаються зокрема і абонентськими послугами. У разі затвердження нових тарифів, абонплати за абонентське обслуговування у Тернополі уже не буде.
А якщо витрати на аварійне обслуговування теж включать в тариф, то зникне ще одна окрема абонплата. Однак не зникне сама проблема: тернополянам продовжать нараховувати плату за те, чого частина з них насправді не отримує.