Цілком зневіреними та розчарованими ГО «Автомайдан-Тернопіль» продовжують покидати її активні учасники. Коли організація лише починала створюватися, там було більше 120 членів, зараз залишилось близько 20. Справа в тому, кажуть колишні активісти, що найбільшою бідою колись потужної ГО є її керманич Дмитро Гайдуцький, який, одноосібно здійснює керівництво, «прогинаючись» під силові структури і пана мера.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
— Все почалося з виходу Ігоря Василіва з «Автомайдану». Причина – він не бачив, щоб відбувалися якісні зміни в системі, як і користі від організації для мешканців міста. Якщо зануритися в історію, що «корені хвороби» треба шукати ще з періоду початку встановлення блокпостів на в’їздах і виїздах з Тернополя, що було безпосередньо ініційовано Надалом. Люди вийшли по своїй добрі волі, бо хотіли захистити своє місто, адже існувала небезпека. Втім, за деякий час постало питання фінансового забезпечення цього процесу, адже матеріального ресурсу вкрай бракувало.
В той період і з’явився Дмитро Гайдуцький, який мав гроші, аби утримувати блокпости: купував паливо, забезпечував діяльність генератора, займався харчуванням добровольців тощо. В середньому це вартувало 500 грн/день. Звичайно, гроші були не його – кошти він отримував через благодійний фонд «Карітас», який в своїх цілях часто використовує Надал. З того моменту почалося фінансувавання очільником міста «Автомайдану». Чому він це робив? Надал просто зрозумів, що «Свободі» на території області вже прийшов кінець і що на майбутніх виборах вони будуть завідомо програшною політичною силою, тож він та інші можновладці Тернополя почали підкупляти та дофінансовувати схожі організації «на перспективу», – розповіли активістам ГО «Наш рідний Тернопіль» колишні «автомайданівці».
На думку екс-членів місцевого осередку «Автомайдан», зараз під маркою національно-патріотичних свідомих сил (типу громадських організацій, – авт.), планується провести «своїх» людей до влади. Та найбільша біда в тому, що гідні люди туди не підуть, хіба це гірші, ніж є зараз, адже ті, хто продають ідею не варті ні краплі довіри, бо вони користуються авторитетом у громади, а самі продаються тим, хто обкрадає наш народ і руйнують націю. Тоді-то і почнеться ще масштабніший дерибан.
Серед таких людей – і очільник ГО «Автомайдан-Тернопіль» Дмитро Гайдуцький, який цілеспрямовано та впевнено веде авторитарне керівництво, а тих, хто не згідний з його позицією позбавляє членства в організації, або робить все можливе аби вони самі написали заяви на вихід з «Автомайдану». Неугодні Гайдуцькому члени ГО неодноразово підловлювали його на брехні та мають неспростовні докази незаконного привласнення ним благодійних коштів, що надходили від простих мешканців на адресу організації.- Розповімо одну історію.
Одного разу він прийшов до «автомайданівців» і сказав, що потрібні будуть кошти на каріматну тканину, хоча замовлень на неї ні від бійців, ні від волонтерів, не надходило. Втім, зсилаючись на те, що будівельний гіпермаркет віддасть товар «запівдурно», таки взяв гроші. Тоді йшлося про те, що 50 метрів рулону «Епіцентр» дарує, а за решту 50 метрів треба заплатити. Втім, вже за деякий час з’ясувалося, що усі 100 метрів каріматної тканини будівельний гіпермаркет віддав безкоштовно Гайдуцькому за попередньою домовленістю. Втім, тоді йому усе зійшло з рук, адже ніхто з активістів так і взявся виясняти ситуацію з оборудкою грошей, вдавши вигляд, що все гаразд та, боячись втрати посвідчення. Те саме було і коли створювався сайт організації. Гайдуцький назвав ціну у 800 доларів на розробку, хоча реальна вартість такої роботи – в межах 2500 гривень.
Цікаво, кажуть колишні активісти «Автомайдану-Тернопіль», що дотепер нікому невідомо про кошти, що надходять на картковий рахунок організації, а сам її керівник всіляко відмовляється надавати будь-яку звітну інформацію по надходженнях та видатках. Так, зараз звіти можуть надати лише по готівці, яка є на руках у відповідальних осіб, котрі займаються фінансовою аналітикою ГО «Автомайдан-Тернопіль».
— Пригадується, нещодавно Дмитро звітував про 20 поїздок на Схід, волонтерську допомогу бійцям, потрачених мільйон гривень…Звідки така сума? Це просто не вкладається в голові, адже знаючи про ситуацію зсередини, можемо з повною відповідальністю стверджувати – гроші ідуть невідомо на що. Так, для прикладу, з числа «автомайданівців» добровольцями в батальйон «Тернопіль» записалися шестеро активістів, однак жоден з них не був екіпірований, нікому не купляли ані каски, ані бронежилету…нічого! Банально, навіть не проводжали своїх! – кажуть співрозмовники. – Чомусь Гайдуцький на заклики про допомогу не відгукується, а їздить тільки у 128-му бригаду і коли-не-коли в ДУК.Відомо активістам і про факти фальшування протоколів зборів Ради організації.
Так, перед призначення Матрифайла очільником обласної ДАІ, на засіданні Гайдуцький у своїй манері схиляв активістів до того, аби таки підтримати цю кандидатуру, але люди проголосували проти. Однак, на вихідному документі була печатка та підпис «за» схвалення кандидатури «автомайданівцями», що яскраво демонструє підробку.Та, одним з найбільш кричущих фактів недобросовісності керівника міського «Автомайдану» є те, що він замінив у подарованій волонтерами Києва автівці мотор, міст та інші запчастини, переклавши їх на свою машину такої ж моделі.
— Київські волонтери передали її тернопільським автомайданівцям, коли останні поверталися з поїздки зі Сходу. Сказали, що машина в ідеальному стані, максимум що потрібно – подивитися на СТО, чи немає якихось елементарних недоопрацювань. Задньопривідну BMW 525 мали передати тим підрозділам, які того найбільше потребували, – зауважують тернопільські активісти.
Тож, першим ділом волонтери по приїзді в Тернопіль завезли її на СТО. Перед цим Гайдуцький саме купив собі таке ж авто (непогана заміна старенькій «Таврії», – авт.), правда не нове, а вживане і, на відміну від переданого волонтерами, воно було далеко не в такому хорошому стані. Та декотрі ще тоді «автомайданівці» були неприємно вражені, коли побачили на станції обидві машини на підйомнику. Активісти більш, ніж впевнені, що машину перебрали. Як доказ, волонтерам довелось вкласти в подароване столичними колегами авто ще понад 400 доларів, аби хоч якось завезти його на Схід. Екс-«автомайданівці» кажуть, що через простий запит на МРЕО можна легко «пробити» номер мотора машини Гайдуцького, що би розставило у цій історії хоча б деякі крапки над «і».
Не розуміють активісти і того, чому Надал (якщо б у нього не було на це власних інтересів) зі своєї кишені профінансував зліт автомайданівців з цілої Украхни, який відбувся в Тернополі два місяці тому. Вартувало йому це 30 тисяч гривень: в готелі «Тернопіль» були оплачені сніданки, обіди, вечері, проживання і оренда конференц-залу. Про те, що кошти надані паном мером сам же Гайдуцький відкрито говорив своїм колегам з «Автомайдану».
– Дмитро, мабуть, досі не розуміє, що такими як він під час виборів закриватимуть усі дири, маніпулюватимуть за рахунок грошей, наче ляльками та, використавши, просто викинуть, – додають співрозмовники. – «Автомайдан» вже зовсім не той, що був колись, люди почали виходити з ГО, бо зрозуміли, що вона гнила зсередини і толку від неї не буде. Фінансова політика осередку непрозора, тож кращі люди, що весь свій вільний час колись присвячували громадській організації, покинули її лави, адже керманич веде нечесну гру та псує репутацію не лише собі, але й громадській організації яка його «створила»…