Молоді, амбітні та комунікабельні тернополяни, які люблять подорожувати та водночас заробляти, охоче беруть участь у різноманітних програмах з міжнародного стажування.
Work and Тravel USA, WORK UAE, Work on Сruise Ship – чи не найбільше приваблюють молодь. Особливо остання – робота на круїзному лайнері. Студенти й ті, хто закінчив вуз, а також ті, кому ще не виповнилось 32 роки, можуть спробувати свої сили. У редакцію газети «RIA плюс» звернулись тернополяни, які пройшли весь шлях влаштування на круїзний лайнер і виявили бажання розповісти про це. Experience Abroad – місцеве агентство, куди вони звернулись за отриманням консультацій і роз’яснень. Молоді люди скаржаться на те, що працівники фірми завищують ціни на свої послуги та неякісно їх надають.
Перегляньте також:
- Як потрапити в екіпаж танка “Leopard”
- Керівник будівельної компанії «Креатор-Буд» Ігор Гуда взяв участь у Західноукраїнському бізнес-форумі
За послуги – більше 400 євро
21-річний А. (прізвище та ім’я редакції відоме – прим. авт.) розповів про умови працевлаштування на лайнер детальніше.
– В агентстві мені пояснили етапи оформлення документів та повідомили, що за їхні послуги потрібно буде сплатити 400 євро, – розповідає він. – Охочим брати участь у міжнародному стажуванні має бути від 21 до 32 років, а рівень володіння англійською мовою – на середньому рівні і вище.
За словами молодого чоловіка, він самостійно склав резюме та надіслав його в рекрутську компанію, яка займається працевлаштуванням на лайнери, потім пройшов співбесіду з її працівниками по Skype. Після цього поїхав на «живу» співбесіду з представниками компанії у Білорусь. Транспортні витрати були чималими.
– Віктор (головний у тернопільському офісі) не допомагав готуватися до співбесіди, хоча в інформаційному листі, який він надсилав, це було прописано, – пригадує А. – Мене цікавила посада фотографа, а от мій товариш хотів влаштуватись на роботу офіціантом. Цікаво те, що в агентстві Experience Abroad не пояснили навіть елементарних вимог до кандидатів щодо їхнього зовнішнього вигляду. Зрештою, рекрути відмовили товаришу тільки через те, що він не був гладенько поголеним після тривалої поїздки до місця, де проводили співбесіду.
За паспорт моряка – понад 6000 грн
Ще один нюанс, про який говорить співрозмовник, – це оформлення паспорта моряка, за який довелось викласти більше 6000 гривень.
– Віктор сказав, що цей документ є обов’язковим, тому знадобилось чимало часу і грошей, щоб його виготовити, – каже він. – А при спілкуванні з представниками міжнародної рекрутської компанії нам пояснили, що цей документ не потрібний і його ніколи не вимагали.
Тернополянка С. (прізвище та ім’я редакції відоме – прим. авт.) шукала роботу помічника офіціанта через ту ж фірму – Experience Abroad.
– Віктор робив свою роботу, але йому треба було десять разів телефонувати і нагадувати. На співбесіду я чекала чотири місяці, і щоразу він мені говорив, що наступного місяця точно буде набір, – каже вона. – Коли нас везли у Мінськ на співбесіду, ми заплатили за дорогу по 1800 грн. Їхали двома бусами, хоча можна було найняти автобус – було б дешевше. На співбесіді нічим не допомагали і сказали: якщо нас будуть питати, чи ми з кимось приїхали, відповідати, що самі. Потім приблизно два тижні ми чекали на контракт. Після Мінська ми проплатили за паспорт моряка і подали на нього документи. Дуже довго чекали, поки його зроблять, хоча на це не повинно було піти більше трьох тижнів. Тоді в Experience Abroad придумали, шо треба доплачувати по 100 доларів за терміновість. Ті, хто мав швидше поїхати, доплачували, я ж не платила. Однак паспорт моряка за три дні людям так і не зробили, і вони почали вимагати гроші назад.
За словами дівчини, паспорт обійшовся їй у 6 тисяч гривень. Згодом з’ясувалось, що він взагалі не потрібний, а його ціна – 460 грн.
– Коли я почала казати на фірмі, що за договором вони не виконали своїх зобов’язань, то мені відповіли, що той договір нічого не вартий, то так – папірець для мене. – продовжує співрозмовниця. – Загалом їхні послуги обійшлись мені у 400 євро, але це фактично за те, що вони заповнили форму Д160 для посольства і дали непрофесійні консультації.
«Розводять людей на гроші…»
Ще один відгук про роботу агентства Experience Abroad надійшов на електронну скриньку журналіста редакції.
– Обіцяли одне, та коли наставав той день, чомусь постійно виникали проблеми – то державна установа, у яку подавали документи, не працює, то знаходили ще тисячу і одну відмазку, – зазначає О. (прізвище та ім’я відоме – прим. авт.). – І цей процес відкладався на день-два, після цього – на тиждень, а врешті вийшло, що я взагалі в останній день перед своїм відльотом до США (через місяць, а можливо, і довше), був змушений їхати в на інший кінець України, забирати документ, який мені взагалі не потрібний. Хоча, за словами Віктора, без цього документа мене взагалі нікуди не випустили б із корабля. Що я можу сказати про фірму – там безвідповідальні працівники, кажуть виробляти непотрібні документи, не дотримуються своїх обіцянок.
Окрім цих негативних відгуків про роботу Experience Abroad, на сайті агентства знаходимо і позитивні коментарі із соцмереж. В основному люди пишуть про роботу на лайнерах, позитивно згадують Experience Abroad і його працівників. Щоб розвіяти сумніви, наш журналіст також вирішила «влаштуватись» офіціантом на лайнер через це агентство. При зустрічі керівник, який назвався Віктором, розповів, що потрібно буде спочатку самостійно заповнити резюме англійською мовою, надіслав на електронку приклади чужих резюме. Хоча говорив про стандартну форму. Також він попередив, що потрібно буде укласти договір про надання агентством інформаційних послуг і консультацій. В інфолисті, яку той скинув на електронку, були вказані всі умови співпраці.
Приховують умови договорів із клієнтами
Віктор зазначив, що їхнє агентство – це не аферисти на кшталт фірм, які займаються оформленням „Зеленої карти”, вони надають суто інформаційні послуги. Хоча, по суті, принцип роботи як одних, так і інших – однаковий. У листі, який отримала наш журналіст, чітко було вказано: «розповсюдження та/чи будь-які інші прийняті дії чи бездіяльність по відношенню до даного повідомлення є забороненими та незаконними без письмового дозволу правовласника даного повідомлення. Якщо Ви отримали даний лист, то ви повинні докласти максимум зусиль для збереження конфіденційності даної інформації”. Виходить, в агентстві приховують від загалу умови, які вони прописують у своїх договорах із клієнтами. Порадившись із юристом, ми все-таки оприлюднимо пункти, які працівники Experience Abroad називають конфіденційними. Тож спочатку людина повинна надіслати резюме на адресу:coordinator@exabroad.com.ua, потім – інтерв’ю з менеджером на визначення рівня англійської мови, вибір бажаної посади та круїзної компанії. Після цього потрібно оплатити інформаційно-консультаційні послуги -200 євро за курсом у гривнях. Далі на шукача роботи чекає інтерв’ю з представником круїзної компанії, виготовлення паспорта моряка та сертифіката БЖС. Оплата другої частини за інформаційно-консультаційні послуги – 250 євро за курсом у гривнях, співбесіда у посольстві США та отримання транзитної візи C1/D, медогляд у сертифікованій клініці в Одесі. Усі витрати на дорогу, оформлення документів оплачують додатково. Зі свого боку, за 400 євро Experience Abroad надає консультації при оформленні документів, допомагає у співбесіді і тестуванні рівня знань англійської мови, надає поради з написання CV і CL, а також надає всі інформаційні матеріали, які необхідні для участі у програмі.
«Ми тільки надаємо інформацію»
Чи не зависока ціна співпраці з такою агенцією? На це питання власник агентства Віктор Лопатинський відповідати відмовився, мотивуючи це тим, що це «конфіденційно і взагалі некоректно». У розмові з журналістом редакції він також відмовився назвати перелік послуг, які вони надають клієнтам, та показати приклад договору, який укладають з ними. Щодо роботи агентства, то чоловік зауважив: «Наше агентство жодним чином не займається працевлаштуванням чи посередництвом у працевлаштуванні. Наша діяльність – це надання інформаційних послуг. Оскільки я раніше працював на круїзних лайнерах, то від себе можу сказати, що зазвичай процес оформлення документів тих, хто хоче працювати на лайнерах, займає від 3-х до 6-х місяців, але в окремих випадках цей термін може становити і до 12 місяців. Усе це залежить виключно від круїзної компанії, яка працевлаштовує охочих. На співбесіді в обов’язковому порядку охочим працювати про це повідомляють. Також ми підписуємо відповідний документ, у якому ця інформація надана у повному обсязі».
Щодо витрат на поїдзку на співбесіду, то, як зауважив пан Віктор, клієнти самостійно добираються до місця її проведення, агентство поїздки не організовує. Щодо паспорта моряка керівник фірми пояснює: «Відповідно до списку документів, що чітко прописаний на офіційному сайті посольства США в Україні, цей документ є у списку документів, що є необхідними для людей, які подають документи на даний тип візи. Відповідно до міжнародної конвенції, особи, які мають відповідне посвідчення особи- моряка, мають право сходити на сушу в будь-якій країні світу, де плаває корабель, без жодних віз чи додаткових дозволів. Є компанії, які його не вимагають у зв’язку з тим, що їхні кораблі плавають виключно вздовж узбережжя Сполучених Штатів Америки, а в цій країні вони можуть перебувати завдяки візі, яку отримають. Також є безліч островів та країн у Карибському басейні, з якими у нас є безвізовий режим. Даний документ кандидати оформляють самостійно. Ми, у свою чергу, можемо надати консультацію щодо цього документа, і на цьому все. Рішення щодо виготовлення чи невиготовлення цього документа кандидат приймає особисто».
За допомогою бази Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ми з’ясували: Віктор Лопатинський зареєстрований як приватний підприємець. Вид діяльності – надання інформаційних послуг. Дата реєстрації фізичної особи-підприємця – 16 жовтня 2014 року. Дані про агентство Experience Abroad у ЄДР відсутні. Дивно, що у розмові з журналістом Віктор Лопатинський зауважив, що агентство надає інфопослуги з міжнародного стажування більше п’яти років, а підприємницьку діяльність він здійснює лише рік. Ми сподіваємося, що правоохоронні органи спільно з Головним управлінням Міндоходів у Тернопільській області відреагують на цю публікацію і проведуть перевірку законності роботи тернопільської фірми Experience Abroad. Продовження читайте в наступних випусках газети.