Зустріч з частиною новообраних депутатів від різних фракцій водоканалівці провели 27 листопада в форматі круглого столу. Цю ініціативу проявило саме комунальне підприємство аби депутати розуміли і ситуацію і орієнтувались в роботі водоканалу.
Кожен відділ підприємства підготував презентацію по свому напрямку і розповіли не лише про сьогодення, успіхи й перспективи, а й в графіках показали останнє дисятиліття, озвучили проблеми та загрози. Окремі дані, переконані, будуть цікаві й читачам.
Перегляньте також:
- У Тернополі відбудуться майстеркласи з виготовлення прикрас на осінню та різдвяну тематику
- Померла жителька Чортківського району, яку жорстоко побив син
Отож:
“Тернопільводоканал” обслуговує не лише Тернопіль, а й 13 довколишніх сіл.
Протяжність водопровідної мережі водоканалу – 346,6 кілометрів, а протяжність каналізаційної мережі – 280,6 кілометра.
Тернополяни п’ють воду з артезіанських свердловин. Загалом їх 30. Це один з кращих показників по державі (в розрахунку на кількість споживачів). Поверхневих вод ми не споживаєм.
Добові обсяги очищення каналізаційних стоків – 47 тисяч метрів кубічних.
Аварійність на мережах: 2009 рік – 555 випадків, 2014 рік – 287 випадків.
Прочищення заторів на мережах гідромашиною: 2009 рік – 43 645 випадків, 2014 рік – 30 120 випадків. Кожного року близько 3 тисяч заторів усувають вручну.
Середньомісячне розрахункове споживання води, на одну особу в місяць: згідно з лічильниками – близько 2,5 кубів; згідно з нормами (в будинках без будинкового лічильника і квартирного лічильника) – більше 6 кубів; в будинках з будинковим лічильником (без квартирного лічильника) – більше 8 кубів. Тернополяни, встановлюйте лічильники!
Кількість споживачів з лічильниками в квартирі – 95%.
Середня втрата води по будинках – 12 – 15% (вираховують на основі порівняння даних з загальнобудинкового лічильника та загальних даних квартирних лічильників).
Середня втрата води по місту – 32%.
Останні два пункти показують доволі шокуючі дані, то ж тут зупинимось детальніше. Щодо 12-15 % в будинку, Петро Ландяк (який був присутній на круглому столі, а також очолює асоціацію споживачів комунальних послуг) пояснив, що дані не достовірні. Вирахувати точну втрату не можливо, бо ж комунальники порівнюють показники з будинкового лічильника та показники квартирних лічильників. Якщо перші дані отримують другого числа кожного місяця, то дані по лічильниках – в різні дні і не від усіх. Самі ж водоканалівці пояснили чим зумовлена втрата. Ото ж причини: неякісні внутрібудинкові мережі, можливі похибки водолічильників, недобросовісні споживачі які впливають на роботу пристроїв.
Щодо 32% втрати по місту (а її визначають порівнюючи дані лічильників на свердловинах та дані споживання), то цей показник один з кращих в Україні. Загальнодержавна втрата – 45 %. Пояснюють такі величезні обсягами тим, що найбільше “з’їдають” технологічні процеси. Приміром багато води, яка потрапляє на станцію знезалізнення, споживачам не йде, бо ж містить осод і т.п.