Перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун повідомила, що згідно з проектом Концепції розвитку освіти на період 2015-2025 років планується впроваджувати нові підходи та рішення до атестації вчителів. Про це вона сказала під час брифінгу в уряді.
“Сьогодні атестація не демонструє професійний рівень вчителя, а є заангажованою та особистісною. Тому необхідно відокремити професійного вчителя від тих, хто не повинен залишатися у школі”, – зазначила перший заступник міністра.
Перегляньте також:
За її словами, у документі передбачається приділити більшу увагу питанням інтернаціональності освіти, в першу чергу вищої освіти: залучення іноземних викладачів, публікації тощо.
Як відомо, проектом Концепції розвитку освіти на період 2015-2025 років, що нещодавно презентована Міністерством освіти і науки передбачено проведення реформи системи підготовки й перепідготовки педагогічних та управлінських кадрів.
Зокрема, передбачається, що у 2015–2017 роках буде здійснений громадсько-експертний моніторинг усіх педагогічних навчальних закладів для розробки рекомендацій щодо їхньої оптимізації.
Також планується розробити нові вимоги, норми, стандарти, процедури атестації педагогічних працівників на основі незалежної зовнішньої та внутрішньої оцінки.
Проектом концепції пропонується запровадити стажування педагогічних працівників у навчальних закладах поза місцем постійної роботи, а також демонополізувати й урізноманітнити систему післядипломної педагогічної освіти.
Окрім цього, буде запроваджений ваучер професійного розвитку учителя, який має забезпечити в такий спосіб самостійний вибір місця підвищення кваліфікації.
Документом передбачено, що обов’язковий професійний розвиток (підвищення кваліфікації) здійснюватиметься щонайменше раз на рік.