Пропозиція Радикальної партії щодо підняття мінімальної зарплати до 2000-2500 тисяч гривень викликала неабияке обурення і паніку в Мінфіні. “Це не можливо! Звідки взяти гроші”, – це усе що від них можна почути.
Перегляньте також:
- Друге місце в Україні: ТНПУ лідирує за працевлаштуванням
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
На жаль, навіть при новому міністрі-іноземцеві, чиновники Мінфіну не можуть думати по-новому. Замість того, щоб оцінити загально економічний ефект, вони перерахувати тарифну сітку, що призвело до значного збільшення видатків та росту зарплат у керівного складу органів виконавчої влади до 15-20 тисяч гривень.
Тому звертаю увагу Міністра фінансів та його підопічних фінансистів, що дана пропозиція не вплине суттєво на видаткову частину бюджету по статті утримання держапарату, оскільки:
– таке підвищення проводиться без перегляду тарифної сітки, тобто особам, які отримують фактично більше 2000 гривень рівень зарплати не перераховується і залишається на тому ж рівні.
– кошти для підвищення зарплати в держсекторі частково компенсуються за рахунок зголошеного Урядом 10-ти відсоткового скорочення державних службовців. При цьому, пропозиція скорочувати за рахунок керівних кадрів, а не нижчої виконавчої ланки. Вважаю, що керівники центральних та територіальних органів виконавчої влади можуть мати тільки одного заступника, а координація служб має відбуватися на рівні керівників департаментів, управлінь за стандартизованою системою управління.
– підняття мінімальної зарплати призведе до збільшення прибуткового податку з громадян, який сплачується у місцеві бюджети. Отже місцеві громади потребуватимуть меншого рівня дотацій з державного бюджету. Частину економії коштів можна використати на покриття дефіциту статті по оплаті праці в органах державної влади.
– держбюджет отримає значну економію через зменшення виплат державної допомоги малозабезпеченим особам, в т.ч. субсидій на оплату житловокомунальних послуг. Таким чином прогнозується, що підвищення мінімальної зарплати до 2000 гривень не потребуватиме додаткових коштів, а буде покрите за рахунок економії при скороченні держапарату та зменшення рівня дотацій місцевим бюджетам.
Окрім фінансового ефекту дана норма сприятиме:
– зменшенню корупції при наданні субсидій малозабезпеченим верствам населення;
– зменшення фінансового тиску на державний і місцеві бюджети в частині субсидування населення в ЖКГ;
– підняття рівня купівельної спроможності населення, що позитивно вплине на пожвавлення економіки;
– дасть змогу швидше і м’якше перейти до політики економічно обгрунтованих тарифів на комунальні послуги, прибутковості підприємств ЖКГ та підвищення якості обслуговування населення.
Про це пише на своїй сторінці ФБ народний депутат України Юрій Чижмарь.