На слизькій дорозі дистанцію між автомобілями варто збільшувати вдвічі. При проходженні поворотів та виходу із заносів експерти радять враховувати особливості типу приводу автомобіля.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
– Наші дороги не завжди безпечні для зимових поїздок, – розповідає водій Андрій Назаревич. – У Тернополі зима ще не відчувається, а от якщо виїхати за межі міста, то варто бути обачнішим. Особливо, якщо в дорогу вирушаєш вранці або ввечері. Наприклад, недавно їздив у напрямку Скалата. Надворі було один чи два градуси морозу. У Тернополі дороги мокрі, розбиті, а вже за 10 кілометрів від обласного центру місцями слизько. Додаткового клопоту додає те, що влітку дорожники не всі ями полатали. Виходить так, що перед ямою уже швидко не загальмуєш, бо може знести з дороги. Вивернути вбік, щоб оминути яму, теж уже складніше, бо слизька дорога не любить різких рухів.
Дистанцію збільшуємо вдвічі
За умови несприятливих погодних умов даішники та рятувальники часто пропонують найпростіший вихід – відмовитися від поїздки. Однак не завжди можна скасувати чи перенести поїздку. Тож доводиться пристосовутися до тих погодних умов, що є, пише “20 хвилин“.
Вирушаючи у дорогу, автоексперти радять перевірити на практиці, як поводитиметься автомобіль на зимовій дорозі. Для цього потрібно різко натиснути на педаль газу та різко загальмувати. Звісно, що такі речі потрібно робити подалі від жвавих доріг і на невисокій швидкості. Перевіривши на практиці, як дорожні умови впливають на управління автомобілем, легше обрати безпечну швидкість.
Завдяки безпечній швидкості руху водій має шанс уникнути зіткнення з раптовою перешкодою шляхом екстреного гальмування або ж завдяки зміні траєкторії руху.
Проте варто пам’ятати, що в більшості випадків не завжди дорога буває суцільно слизькою. Часто трапляється так, що дорожнє покриття у сухому стані, але окремі ділянки, 50 чи 100 метрів, виявляються слизькими. Заїзд на таку „ковзанку” на великій швидкості може призвести до непередбачуваних наслідків. Тому у зимовий період важливе значення має концентрація уваги водія для того, щоб завчасно оцінити ситуацію на дорозі і прийняти відповідне рішення. Відволікатися, розмовляти по телефону просто неприпустимо.
– На слизькій дорозі, окрім швидкості, на безпеку руху також впливає простір для маневрування, тобто дистанція між транспортними засобами, – розповідає тернопільський автоінструктор Михайло Шмигельський. – Зрозуміла річ, що гальмівний шлях взимку значно довший. Окрім того, можливий занос автомобіля. Саме тому у зимовий період дистанція між автомобілями повинна бути збільшена у півтора, а то й у два рази.
Спосіб гальмування залежить від приводу
Хорошим способом при гальмуванні на слизькій дорозі є переривчасте гальмування: легенько натиснув на гальма і відпустив, натиснув і відпустив. Цей спосіб дозволяє максимально скоротити гальмівний шлях і уникнути заносів. До речі, на автомобілях, оснащених ABS, ці маніпуляції виконує комп’ютер.
– У зимових поїздках важливе значення мають характерні особливості типу приводу автомобіля, – розповідає Михайло Шмигельський. – Залежно від цього є суттєві відмінності у практичних прийомах водіння. Це стосується насамперед проходження поворотів та виходу із заносу.
В автомобілях із заднім приводом найбільший занос припадає на задню частину. Щоб уникнути цього, радить експерт, потрібно скинути газ та повернути кермо убік, з якого почало заносити авто. При цьому слід пам’ятати, що натискати на педалі газу і гальма потрібно повільно і плавно.
При проходженні поворотів автомобілем із заднім приводом потрібно максимально зменшити швидкість. Додавати швидкість можна тільки після повного проходження повороту.
В автомобілів із переднім приводом важчою є передня частина кузова. За словами Михайла Шмигельського, такі автомобілі стійк на слизькій дорозі, якщо вона є рівною. Однак при наближенні до повороту потрібно збавляти швидкість, а при виході з повороту – додавати.
Якщо автомобіль із переднім приводом почало заносити, не варто відразу ж тиснути на гальма. Для виходу із заносу таким авто іноді достатньо повернути кермо у потрібний бік та повільно і плавно настинути на педаль газу. Ведучі передні колеса в такому випадку витягнуть машину із заносу у потрібному напрямку.
Поради для руху слизькою дорогою:
1. Рухайтеся зі зниженою швидкістю.
2. Не забувайте збільшити дистанцію, оскільки на такій дорозі потрібно більше місця, щоб встигнути зупинити автомобіль.
3. Намагайтеся зберігати швидкість постійною, натискаючи на педаль газу плавно і м’яко.
4. При виїзді на підйом дотримуйтесь однакової швидкості, попередньо вибравши потрібну передачу, щоб не переключатися на підйомі.
5. На небезпечних ділянках, наприклад, лід, вода чи мастило, не змінюйте швидкісний режим.
6. Навіть якщо дорога посипана піском, будьте уважні – утримайтесь від прискорень. Пісок могли посипати нерівномірно.
7. Керуйте автомобілем плавно, не робіть різких рухів, адже це може призвести до заносу.
8. Зменшуйте швидкість плавно, особливо при наближенні до перехресть і поворотів.
9. Завчасно розпізнавайте небезпечні ділянки дороги, щоб встигнути скинути швидкість.
10. Для того, щоб можна було плавно зменшувати швидкість, слід дотримуватись безпечної дистанції з автомобілем, що їде попереду.
11. Вибираючи місце зупинки на слизькій дорозі, будьте уважні. Намагайтеся завчасно знайти найменш слизьку ділянку дороги.
12. При виникненні небезпечної ситуації не варто застосовувати екстрене гальмування. Це може спричинити занос і втрату контролю над автомобілем. Гальмуйте переривчастим способом і намагайтеся покинути проїжджу частину, якщо є така можливість.