У дитсадках і школах Тернопольської області впроваджують методику «Цілющий ліс». Завдяки грі, творчості та спостереженням за природою діти 4–7 років зміцнюють психологічну стійкість в умовах війни та долають негативні наслідки років дистанційного навчання.
Програму, яка з 2011 року встигла допомогти тисячам дітей в Ізраїлі, адаптував Український фонд «Благополуччя дітей» в партнерстві з Дитячим фондом Німеччини за фінансування Німецького федерального міністерства економічної співпраці та розвитку.
Перегляньте також:
- Чорна звістка для Тернополя: загинув боєць Віталій Бабій
- “На щиті” додому на Тернопільщину повертається захисник Дмитро Самосюк
За оцінками ЮНІСЕФ, 1,5 млн українських дітей мають ризик розвитку депресії, тривожності, ПТСР та інших розладів. Крім цього, у дошкільнят та учнів молодшої школи загострилися проблеми з соціалізацією, які почалися ще з часів пандемії коронавірусу. Методика «Цілющий ліс» допомагає впоратися з цими викликами.
Більшість занять — на вулиці
«Наша програма – це 12 сесій, більшість із яких діти проводять на вулиці: вони граються, вигадують особливі ритуали й символи, спостерігають за змінами у природі, будують своє безпечне місце. У програмі закладено формування товариськості, взаємопідтримки, роботи задля спільної мети. В кожній сесії є вправи, які здаються простими, але мають глибокий психологічний сенс», – говорить Юлія Малієнко, координаторка проєкту з Українського фонду «Благополуччя дітей».
Протягом 2024 року методику «Цілющий ліс» успішно апробували у 12 закладах освіти у Вінницькій, Волинській, Івано-Франківській, Тернопільській, Черкаській та Чернівецькій областях, зокрема і в Тернопільському дитсадку № 29 та дитсадку «Країна дитинства» Великогаївської сільскої ради Тернопільского району. Вихователі та вчителі зауважують позитивні зміни у поведінці дітей та взаємодії в колективі.
«На початку сесій хлопчик з нашої групи не вмів комунікувати з однолітками, агресивно реагував на зауваження дітей і дорослих, часто впадав в істерику. Після проходження всіх 12 сесій практично позбувся агресивної поведінки, спокійніше реагує на зауваження, навчився приймати відмову, домовлятися, знайшв друзів», – поділилася Оксана Сенчишин, вихователька дитсадка № 29 та фасилітаторка методики «Цілющий ліс».
В основі програми лежить терапія природним середовищем. Кожна дитина, стверджують автори методики Роні Бергер та Мулі Лахад, має від народження потенціал життєстійкості, треба тільки навчитися його використовувати.
«До проведення сесій у дівчинки з нашої групи був страх до комашок, коли вона їх бачила, то плакала, втікала та ховалась. Під час сесій ми спостерігали за комахами. З часом дівчинка проявила інтерес і почала спостерігати за комахами разом з іншими дітьми. А вже до останньої сесії вона брала в руки хруща і її було зовсім не страшно»,— зазначає Наталя Решетуха, практична психологиня закладу дошкільної освіти «Країна дитинства» та фасилітаторка методики «Цілющий ліс».
Як долучитися до програми
Зараз у Тернопільській та інших цільових областях проєкту стартували тренінги для нової хвилі освітян, які хочуть застосовувати методику «Цілющий ліс». Наступного року вихователі та вчителі, які успішно завершать всі етапи навчання, впроваджуватимуть програму у своїх регіонах.
За додатковою інформацією звертайтеся до Анни Негоди, менеджерки зі зв’язків з громадськістю Українського фонду «Благополуччя дітей»: anna.nehoda@childfund.org.ua, +380957460997.