Куди і на що скаржаться пацієнти Тернопільщини

Понад сотню скарг на порушення у медичних закладах Тернопільщини отримала Національна служба здоров’я України за три з половиною роки повномасштабної війни. Люди найчастіше повідомляли про вимагання коштів, відмову у наданні допомоги або неетичну поведінку медиків.

Про це написали “20 хвилин“.

Попри ці звернення, область залишається серед регіонів із найнижчою кількістю скарг — поруч із Луганщиною, Херсонщиною, Закарпаттям, Чернівецькою та Донеччиною. Натомість найбільше проблем пацієнти фіксують у Києві, Дніпропетровській, Харківській, Одеській, Київській та Львівській областях.

Де найчастіше порушували права пацієнтів

Найбільше скарг — 23 — надійшло на Центр первинної медико-санітарної допомоги Тернопільської міської ради. Йшлося про неетичне ставлення працівників і відмову у медичних послугах. Далі — Тернопільська обласна клінічна лікарня, де пацієнти 18 разів скаржилися на вимагання грошей, відмови у безоплатному лікуванні та проблеми з організацією надання допомоги. Не набагато менше — 12 скарг — отримала міська лікарня №2, а ще 11 — лікарня швидкої допомоги, де пацієнти вказували навіть на випадки фіктивних електронних записів. Обласний онкодиспансер отримав 10 звернень, більшість — через оплату ліків та послуг, які мають бути безкоштовними.

Проблеми — не лише в обласному центрі

У районах ситуація не краща. Сім скарг подали на Кременецьку опорну лікарню, шість — на Чортківську центральну міську, де люди також повідомляли про вимагання коштів за лікування. У Бережанах та Заліщиках надійшло по чотири звернення — найчастіше через порушення графіків прийому або оплати безоплатних послуг. По три скарги отримали Підволочиська, Теребовлянська та Тернопільська міська лікарня №3. Дві скарги зареєстрували щодо перинатального центру «Мати і дитина», Бережанського центру ПМСД, Тернопільської ЦРЛ, стоматполіклініки та фтизіопульмонологічного центру. По одній — на дитячу обласну лікарню, Микулинецьку фізіотерапевтичну, шкірвендиспансер, Більче-Золотецьку лікарню реабілітації та кілька місцевих амбулаторій.

Як реагують

НСЗУ реєструє кожне звернення та проводить перевірки. У випадках, коли порушення підтверджені, служба вимагає відновити права пацієнта — тобто надати послугу безоплатно. Якщо факт неякісного лікування потребує додаткової перевірки, матеріали скеровують до Міністерства охорони здоров’я. Проте є й випадки, коли лікарні заперечують звинувачення, або пацієнти подають недостатньо інформації, щоб перевірити факт порушення.

Останні новини: