Гастрономічний фестиваль «Вуличний ринок» пройшов «з розумом» і без горілки

Опубліковано:
4 Вересня, 2015 о 15:07

Немає шашликів, міцного алкоголю і шароварщини. Зате є еко-сидіння, освіжаючий лимонад і лекції «Як стати успішним». У Тернополі завершився триденний гастрофестиваль «Вуличний ринок». Файне місто до таких форматів святкувань тільки звикає.

 



«Вуличний ринок» проводиться уже вдруге. Цього разу він збігся зі святкуванням 475-річчя Тернополя. Hand-made крамнички просто неба, перегляд кіно на березі ставу та дитячі розваги в парковій зоні чекали відвідувачів у парку імені Шевченка. І всюди було чути запах щойно приготованих смаколиків.

 

В перший день фестивалю на вході гостей зустрічали привітні представники агентства USAID. Це американське агентство, яка представляє уряд США по всьому світу, допомагаючи країнам розвивати сучасне суспільство. На «Вуличному ринку» USAID пропонували усім охочим зіграти в невеличкий квест. Необхідно підійти до кожної з десятка палаток і виконати запропоноване завдання – привітати у гучномовець своє місто, переглянути короткі ролики з медіаграмотності, відповісти на прості запитання про людський організм. Мета волонтерів – надати людині якомога більше корисної інформації у сферах економіки, охорони здоров’я, екології, сільського господарства, судочинства, громадянських прав і медіа.

 

Неподалік розташували свій стенд хлопці та дівчата з громадської організації Urban.te. Вони представляють свій проект реконструкції тернопільського пляжу «Циганка». Велодоріжки, скейтпарк, зелена зона і, власне, сам пляж – саме таким бачать активісти набережну після реконструкції. Говорять, що поки йдуть перемовини з міською владою, вирішили запитати думку самих мешканців міста. Для цього поруч зі стендом поставили дошку для відгуків та пропозицій. На радість ініціаторів там лише слова підтримки та декілька порад.

 

«Все це ми робимо на принципах соціальної відповідальності, щоб формувати позитивний імідж нашого міста» – запевняють організатори «Вуличного ринку». Молоді підприємці-ресторатори з Тернополя пояснюють, що захопились ідеєю проведення подібного фестивалю після відвідин польського Кракова. Там їх подивувало те, як люди об’єднуються задля допомоги собі та своєму місту і вирішили втілити побачене саме у вигляді гастро-фесту.

 

Так з’явився «Вуличний ринок». Вперше його провели цієї весни. Формат запозичили в київського фестивалю «Уличная еда». Але додали до нього трішки свого – саме соціальної відповідальності:

– Ми хотіли допомогти молодим людям, які мріють про власний ресторанний бізнес, – говорить співорганізатор фестивалю Сергій Шашурін. – Внаслідок розіграшу наших грандів, допомогли, наприклад, розвинутись хлопцям із «Tiger» (спеціалізуються на східній кухні – авт.), надали можливість безоплатно продавати свою продукцію на нашому заході ще п’ятьом проектам. Це не було виключно бажанням заробити.

 

Як наслідок, на нинішньому фестивалі, окрім популярних в Тернополі ресторацій, представлені і поки маловідомі. Напоїв та наїдків удосталь. Єдине обмеження – ніяких міцних алкогольних напоїв:

– Організатори свідомо пішли на такий крок, хоч і передбачали реакцію відвідувачів, – пояснює Сергій. – Люди приходять і дивуються: «Як це нема горілки і шашликів?!». Але ми проти цього. Навіть на той алкоголь, що в нас є (пиво та різноманітні вина – авт.) підняли ціни, щоб він не був легкодоступним. Обмежили також кількість шашликів. Ми прагнемо провести наш захід в культурній атмосфері і показати відвідувачам альтернативу поширеному в нас способу святкування без п’янок та шароварщини».

 

Незважаючи на старання, п’яні фізіономії хоч рідко, та все ж траплялись. Як і невеличкі казуси, як то агітаційний намет однієї політичної партії, яка несподівано виросла на території фесту, чи проблеми з електропостачанням.

 

Запам’яталась і освітня платформа на фестивалі. Організатори ніби і подбали про те, щоб відвідувачі не тільки смачно поїли, але й почерпнули нових знань. Та лише одна лекція зібрала більше людей, ніж черга за згадуваною вище локшиною. Молоді засновники бренду одягу «Heyday» зуміли зацікавити найбільше слухачів та глядачів. Всього за три дня на «Вуличному ринку» відбулось більше десяти лекцій. Серед запрошених гостей значились такі люди як Мар’яна Савка, брати Капранови, Надійка Гербіш. Окрім цього, на сцені неподалік кожного дня проходили танцювальні майстер-класи для дітей та дорослих. Молоді поети отримали також можливість познайомити громадськість із своєю творчістю під час літературних читань.

 

– Таке словосполучення як «соціальна відповідальність» мені дуже подобається, – ділиться враженнями засновник «Видавництва Старого Лева» Мар’яна Савка. – Це готовність людей брати відповідальність на себе і змінювати соціум. Люди, які приходять на подібні лекції, відчувають потребу отримати поштовх для власних думок. Це важливо зараз, коли в суспільстві утворилась така когорта проактивних людей.

 

Ритм заходу задавав діджей, пульт якого розташовувався в центрі парку. Поряд з харчовими «точками» пропонували свою продукцію hand-made виробники. Асортимент переважно хіпстерський, як і частина відвідувачів фестивалю: кольорові полички для книжок, стильні гаманці з натуральної шкіри, блокнотики з дерев’яною палітуркою і навіть декоративні прищепки.

 

Поруч з хендмейдерами закликали охочих компактні салони боді-арту: дівчата наносили татуювання хною та малюнки гуашшю. Ще через декілька метрів несподівано розташувався барбер-салон. Хлопці із «Berloga» робили зачіски просто неба, розташувавши все необхідне приладдя на солом’яних сидіннях.

 

Окрім заробітку, організатори вирішили допомогти учасникам АТО: волонтерам відвели окреме місце для збору коштів. Тут пропонували навчитись складати/розбирати автомат, сфотографуватись із різними видами зброї в руках чи приміряти на себе бронежилет і каску. Особливо активних змушували навіть віджиматись та присідати в бойовому спорядженні. Поруч стояли намети, в яких також продавали їжу, а виручку обіцяли віддати на допомогу нашим воїнам. Для підсилення ефекту сюди навіть пригнали два БТР-и.

 

Більшість побаченого та почутого на фестивалі було для тернополян в новинку. Звичною для мешканців міста стала хіба що концертна частина. Щовечора на головній сцені фестивалю на березі тернопільського ставу виступали місцеві музичні гурти та колективи із сусідніх обласних центрів. На острівку неподалік два дня поспіль – в п’ятницю та суботу – проходили open air-вечірки. На завершення в недільний вечір головним подарунком для тернополян став виступ київського гурту ONUKA.

 

– Звісно, багато що було для людей несподіванкою, чимось незвичним, – коротко підсумував фестиваль Ігор Леткий, другий співорганізатор «Вуличного ринку». – Але були і наші недопрацювання. Через неточності в програмі фестивалю сплутались час та місця проведення заходів, наприклад, вечірки на острівцю Чайка. Учасники підвели, не виконавши зобов’язань щодо меню. Десь не до кінця ідеальним було розміщення освітньої платформи поряд з харчовими наметами. Але ми можемо пити горілку і робити шашлики, а можемо робити щось соціально корисне. Ми хочемо привити тернополянам якусь культуру споживання, але давайте не забувати, що це ще не Київ. Потрібно догодити всім.

 

Микола Решнюк, Ірина Андрейців

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук, підключайтеся до каналу Телеграм.

Джерело: Новини Тернопільщини
Коментарі





Інтерв'ю
«Spektr» – нове лице відомої стоматології
10:14, 17 Листопада, 2024

«Spektr» – нове лице відомої стоматології

ТОП новини тернопільщини: