«Бог лікує душу, а ми – тіло», – сімейний лікар Ольга Романчук

Опубліковано:
17 Березня, 2024 о 15:43

Здоровʼя – це найцінніший скарб, безцінний дар, який потрібно берегти. І ключ до його збереження – це турбота і профілактика. Коли ми не знаємо з чого розпочати,  першими, до кого ми звертаємося є сімейні лікарі. Вони наші порадники, друзі, співрозмовники та супутники на шляху до здорового життя. Сьогодні ми зустрілися з винятковою жінкою, яка не лише висококваліфікований сімейний лікар, але й засновниця передового медичного закладу у Тернополі. Ольга Романчук сімейний лікар з 18-річним досвідом, директор Медичного центру Святої Терези поділилась із нами своєю історією, як з маленької мрії народився великий проєкт.

Ольга Ярославівна, розкажіть, будь ласка, чому ви обрали професію медика?



– Я зростала в родині медиків, тож вже у ранньому віці вирішила, ким я хочу стати. Моя мама та хресна були лікарями. Вже з самого дитинства я була оточена атмосферою медичних розмов, книжок, навіть ароматів ліків.Так я закохалась у дану професію. Оскільки я закінчила школу з відзнакою, мої батьки дали мені вибір куди поступати на навчання. Так я й стала лікарем.

Ви одразу обрали для себе сімейну медицину?

– Спочатку я хотіла бути акушером-гінекологом. Але я навчалась у час великих змін, наш випуск у 2005 році був експериментальний, тож за випадком долі я стала сімейним лікарем. Працюючи понад 18 років я переконана, що зробила правильний вибір. Бажання допомагати людям завжди було й залишається моєю найбільшою мотивацією. І робота сімейним лікарем дозволяє мені робити це щодня, бути поруч з пацієнтами на кожному етапі їхнього життя.

Сімейний лікар – це перша людина до якої звертається людина, коли її щось болить. Які виклики стоять перед вами у повсякденній практиці?

– Перш за все варто розуміти, що ми не можемо знати все, це може тільки Бог. Сімейна медицина – це широкий галузевий напрямок, тому нам постійно потрібно вчитися, освоювати нові методи допомоги й протоколи лікування. Іноді нам доводиться розвʼязувати ребуси – надскладні завдання. Ми мусимо дійти до істини й скласти пазлики захворювання. Але це викликає дуже приємні відчуття, розуміти, що ти був частинкою такого процесу й допоміг виявити чи скерувати пацієнта у правильному напрямку.

Що для вас пріоритетне у роботі з пацієнтом?

– У мене є золоте правило – якщо я бачу, що не можу самостійно справитись з певною ситуацією, я залучаю інших спеціалістів. Якщо для встановлення точного діагнозу мені потрібна додаткова думка або огляд – я залучаю їх. Моє завдання, як сімейного лікря – зустріти пацієнта із його захворюванням, обстежити та скерувати у правильному напрямку, щоб він не робив зайвих кроків.

Якими рисами характеру чи якостями повинен володіти хороший сімейний лікар?

– Звичайно він повинен бути висококваліфікованим професіоналом, який постійно вдосконалюється та підвищує свої знання. Мати чуйне та добре серце, адже без цього у професії сімейного лікаря ніяк. Але водночас, повинен бути стійким та послідовним, щоб вирішувати ситуації будь-якої складності й будувати стратегії лікування. Найважливіше – мати глибоке і тверде прагнення допомагати людям.

Що для вас найважче у роботі сімейного лікаря?

– Це важке питання. Мабуть, найскладніше полягає в тому,  як переконати пацієнта відповідально відноситись до свого здоровʼя. Головне завдання – попередити хворобу, що саме й повинен робити сімейний лікар. Тому ми наголошуємо на профілактичних оглядах, пояснюємо суть здорового способу життя та проводимо профілактичні заходи. Врешті-решт, вибір завжди залишається за пацієнтом.

Що важливо для побудови якісних взаємовідносин між лікарем та пацієнтом?

– Для досягнення цілей сімейний лікар має бути трішки психологом. Йому потрібно вміти розкрити людину, створити атмосферу довіри та забезпечити емоційний контакт з пацієнтом. Можливість вибору лікаря, яку надає медична реформа, дійсно важлива, оскільки вона дозволяє пацієнтам знаходити медичного фахівця, з яким вони почуваються комфортно. Якщо пацієнт та лікар мають поганий емоційний контакт, подальша співпраця може бути неефективною.

У сімейного лікаря може бути на обліку близько 2 тисяч пацієнтів. Як вам вдається долати відчуття відповідальності та переживання за них?

– Я вважаю, що потрібно знаходити баланс. Та не забувати про контроль над ситуацією. Щоб розслабитись й відпочити мені допомагає молитва, без Божої допомоги не можливо зробити щось в медицині. Деякі спеціалісти, наприклад хірурги, навіть кажуть, що їхніми руками працює Бог. Також важливо знаходити час для відпочинку. Тобто своє ментальне здоровʼя теж треба зберігати. Тому, що пацієнтів багато, а лікар один. Для цього мені допомагає моя сімʼя, чоловік, дітки. Відвідування батьків, які проживають далеко. А іноді буває так, що пацієнти не виходять з голови. Особливо, якщо ми очікуємо результати важливих медичних обстежень. Тоді я чекаю до останнього на інформацію і лише після цього спокійно лягаю спати.

 

Ви сказали, що вибір лікаря залишається за пацієнтом, що є наслідком нової медичної реформи. Однак це також призвело до великої конкуренції між лікарями. Як долаєте це і як ставитесь до такої ситуації?

– Я сприймаю це дуже позитивно. Вважаю, що «здорова» конкуренція є гарним стимулом для розвитку та вдосконалення своїх знань, особливо в такий стрімкий час. Ми повинні йти в ногу з усіма досягненнями, новинками, технологіями та вміти застосовувати їх на  практиці. Існує багато онлайн платформ, де ми можемо отримати додаткові знання й навички, що допомагає лікарям надавати більш якісні послуги для пацієнтів.

Що спонукало вас створити власний медичний центр?

– Працюючи протягом 15 років у державному, а пізніше комунальному закладі надання первинної медичної допомоги, я здобула безцінний досвід та зрозуміла усі  переваги й недоліки такого формату роботи з пацієнтом. Цей досвід дозволив мені сформувати чітке уявлення про те, якою має бути якісна медична допомога. У мене зʼявилось бажання налагодити баланс і створити зовсім інший підхід до первинної – сімейної медицини. Налагодити структуру, більш наближену до європейських стандартів, де б не було дискримінації між підлеглими та керівником, де б команда працювала, як одне ціле, а пацієнти були забезпечені максимально якісними послугами. Я безмежно вдячна своєму чоловіку, який мене підтримав мене  на цьому шляху. Без нього я не змогла б заснувати даний медичний центр.

null

Ви одразу вирішили створити такий багатофункціональний заклад, не було страху чи сумнівів, адже це великі  капіталовкладення, підбір команди, інструментальне забезпечення?

– Спочатку я планувала відкрити невеликий кабінет сімейного лікаря, але аналізуючи запити пацієнтів та складні ситуації, зрозуміла, що комплексний підхід та можливість співпрацювати із вузькопрофільними фахівцями дозволить нам дійсно допомагати пацієнтам. Тому ми вирішили створити широкопрофільний медичний заклад. В якому працюють сімейні лікарі, які можуть надавати безкоштовну допомогу пацієнтам та скеровувати їх до вузькопрофільних спеціалістів. Пацієн, який обслуговується у наших педіатрів та сімейних лікарів завжди має вибір, чи відвідати безкоштовно спеціаліста у поліклініці зп електронним направленням, або за власний кошт скористатись послугами в нашому медичному центрі. Ця можливість вибору є основою нашого підходу.

Чому така назва «Медичний центр Святої Терези»?

– Все дуже просто. У Європі вже давно існує практика називати медичні заклади у честь Святих, які стають свого роду покровителями клініки. Ви знаєте, наш центр відкритий поряд із церквою, тож це підштовхнуло нас теж обрати таку назву. А чому саме Тереза? Тому, що нашу доньку звати Тереза й ми дуже полюбляємо це імʼя. Крім того, Свята Тереза в історії відома своїм великим і добрим серцем, що вона виявила у своєму служінні та допомозі людям.

Як ви підбирали команду медиків? Що для вас є пріоритетним та важливим?

– Підбір команди для нашого медичного центру був складним завданням, але ми звертали особливу увагу на професіоналізм та високу кваліфікацію кожного лікаря. Важливою для нас є командна єдність та взаємна підтримка, оскільки ми розуміємо, що репутація нашого центру залежить від роботи кожного медика.

Ми часто запрошуємо провідних фахівців з інших міст України, які консультують наших пацієнтів. Анонсуємо про це у своїх соціальних мережах, що дуже зручно для жителів громади, адже вони можуть отримати якісну медичну допомогу без необхідності подорожувати до інших міст.

Такий комплексний підхід: безкоштовна сімейна медицина та приватна практика, дещо незвичний ще для тернополян. Як вам вдається тримати цей баланс й запрошувати пацієнтів укладати декларації саме з вашими сімейними лікарями та педіатрами?

– На початку було досить складно звикнути до ідеї, що безкоштовні  медичні послуги можуть бути не лише у державних закладах, а й у приватних медичних центрах. Проте з впровадженням медичної реформи цей підхід став більш поширеним та доступним. Кожен приватний медичний центр може підписати договір із Національною службою здоровʼя України про надання безоплатної медичної допомоги в рамках певного пакету послуг. У нас це пакет «Первинна медична допомога». Завдяки такому формату ми нічим не відрізняємось від будь-якої комунальної установи. Щоб скористатися безкоштовною медичною допомогою у нашому медичному центрі, пацієнтам потрібно лише укласти декларацію з одним із наших сімейних лікарів чи педіатрів. Ми надаємо всі необхідні послуги в межах пакету безкоштовно, включаючи обстеження, оформлення документів, електронних рецептів та електронних скерувань до вузькопрофільних лікарів або госпіталізацію.

Ваші лікарі завжди на звʼязку? Як пацієнти до них потрапляють і що робити у випадку відпустки медика?

– Наразі ми маємо два відділення медичного центру у Тернополі – один у мікрорайоні Бам, а інший на Новому Світі. У кожному із цих центрів працює команда педіатрів та сімейних лікарів. З усіма з них ще можна укласти декларації та отримувати безкоштовні послуги. Якщо ваш лікар у відпустці або на лікарняному, то в кожному закладі є лікарі, які може прийняти пацієнта та надати йому безкоштовну медичну допомогу. Для зручності пацієнтів та лікарів у наших відділенях працює call-центр 12 годин на добу. Це дає можливість під час прийому лікарю не відволікатись на телефонні дзвінки,щоб надавати якісні медичні послуги пацієнтам. Фахівці call-центру надають необхідну інформацію пацієнтам, ведуть записа на прйом та формують запити для сімейних лікарів, які опрацьовуються протягом дня й ви отримуєте відповідь від свого лікаря. Це дозволяє нам забезпечити неперервність медичного обслуговування та зручність для наших пацієнтів у будь-який час доби.

Що на вашу думку допомагає вашому медичному центру зберігати одне з лідируючих місць серед приватних закладів міста?

– Професійна команда медичних фахівців, яка охоплює спеціалістів з різних галузей медицини, забезпечена сучасним діагностичним обладнанням експертного класу. Більшість наших лікарів можуть надавати комплеклсні послуги з обстеження й лікування пацієнтів. Ретельно дбаємо про зручність та комфорт наших відвідувачів. Пропонуємо можливість пройти комплексний огляд та діагностичні процедури у кількох спеціалістів за один візит, що сприяє вірному встановленню діагнозу в максимально короткі терміни. Крім того, ми прагнемо забезпечити адекватне співвідношення ціни та якості, щоб наші пацієнти могли отримати високоякісну медичну допомогу за доступними цінами. Для нас важливо, щоб пацієнтам було комфортно, зручно та безпечно. Для батьків з дітками у нас є велика ігрова кімната. Ми переймаємо досвід світових клінік й впроваджуємо його, щоб забезпечити нашим пацієнтам найкращий рівень медичної допомоги.

Війна не проходить безслідно для кожного українця, що змінилось у роботі вашого медичного центру за ці два роки?

– З перших днів війни ми робимо все можливе, щоб допомогти нашим військовим, як на передовій, так і на місці в межах медичного закладу. Наші колеги одразу вирушили в зони бойових дій, щоб надавати медичну допомогу військовим. У нас є автомобільшвидкої допомоги, який регулярно здійснює рейси на схід України та доставляє пацієнтів з військових госпіталів у медичні заклади на лікування або реабілітацію.  У межах нашого медичного закладу всі медичні послуги, а також пакет аналізів від нашого партнера лабораторії СSD є безкоштовними для військовослужбовців. Це наша підтримка тим, хто ризикує власним життям за безпеку та мир в Україні. Незважаючи на війну, ми зберегли робочі місця для багатьох працівників й сприяємо зміцненню економіки та наповнюємо бюджет нашої країни.

Як засновник та директор медичного центру, ви б могли вже давно пересісти в крісло керівника та припинити прийом пацієнтів, але ви продовжуєте поєднувати ці два обовʼязки.

– В першу чергу, я лікар практик, і не хочу відмовлятись від цього. Це те, що мені подобається та важливо для мене. Хоча рутинна робота із документацією мене значно виснажує, я вважаю, що це невеличкий жертовний внесок в порівнянні з благодатним відчуттям від допомоги тим, хто цього потребує. Працюючи сімейним лікарем на рівні зі своїми колегами, я чітко розумію, які вимоги ставити, які проблеми виникають у них, і як розвивати цю ланку. Поєднання двох обов’язків допомагає мені бути зв’язаним з пацієнтами та їхніми потребами, а також керувати і розвивати медичний центр, щоб забезпечувати якісні послуги для нашої спільноти.

Чи є у вас мрії?

– Звичайно. Одна єдина для нас всіх мрія – перемога та життя в вільній, безпечній Україні.

Журнал CITY LIFE.  БІЗНЕС ЖИТТЯ МІСТА

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук, підключайтеся до каналу Телеграм.

Джерело: Новини Тернопільщини
Теги: #новини тернопільщини, #новини тернополя, #тернопіль, #тернопільські новини
Коментарі





Інтерв'ю
«Spektr» – нове лице відомої стоматології
10:14, 17 Листопада, 2024

«Spektr» – нове лице відомої стоматології

ТОП новини тернопільщини: