Поставити електромобіль на заряджання не так легко, як смартфон, хоча принцип максимально схожий. Спочатку необхідно підібрати правильну зарядну станцію для авто, врахувавши тип роз’єму, параметри струму та доступні функції. Якщо у вас немає змоги розбиратися в цьому самостійно, можна отримати професійну консультацію за посиланням https://bex-space.com/ на сайті BEX Space.
Обираємо роз’єм відповідно до походження електрокара
Розрізняють два основних роз’єми: Type 1 (J1772) та Type 2 (Mennekes). Перший – американський стандарт з 5 контактами, найпоширеніший в Україні, адже майже 90% українських водіїв електрокарів їздять на моделях із США. Другий – європейський стандарт на 7 контактів, що підходить для Renault, Mercedes та інших електрокарів європейського виробництва. Вони підключаються до трифазних розеток, хоча зазвичай використовують тільки одну фазу.
Перегляньте також:
- У Тернополі презентували документальний фільм: “1000 днів війни. Тернопільщина”
- У Тернополі з нагоди 1000-го дня повномасштабного вторгнення вшанували захисників
Інші стандарти роз’ємів, про які цікаво знати:
- CHAdeMO. Мало розповсюджений «швидкий» роз’єм у автоконцернів Mitsubishi, Nissan, Toyota, Subaru. В Україні він інколи зустрічається в євромоделях Kia Soul EV, Nissan Leaf, Mercedes B250E, Citroen Berlingo, Daimler Smart ED.
- Tesla Supercharger. Комерційний варіант, що є не просто портом, а нагнітачем енергії. Він забезпечує заряджання АКБ до 50%+ за 20 хвилин. Цікаво, що США та Європа експлуатують різні версії Supercharger – на 3 і 5 контактів відповідно.
- GB/T 20234. Китайський стандарт, який візуально легко переплутати з Type 2, хоча технічної сумісності вони не мають. Складність також полягає в наявності двох різних версій GB/T для змінного та постійного струму.
- CCS Combo (Type 1/Type 2). Комбінований роз’єм, що підключається до портів постійного та змінного струму. В електрокарах зі США та Японії він сумісний із Type 1, а у європейських машинах – з Type 2.
Під час вибору зарядної станції беремо до уваги просте правило: для електрокара зі США обираємо пристрій із роз’ємом Type 1, для «європейців» – Type 2. Інші різновиди розповсюджені мало, особливо на території України.
Орієнтуємося на основні технічні параметри
Оптимальні характеристики зарядної станції для електрокара підбираються залежно від умов експлуатації. Потужність побутових варіантів зазвичай складає 16А (3,6-3,7 кВт) або 32А (7-7,4 кВт). Цей показник впливає на швидкість заряджання АКБ. Під час вибору варто відштовхуватися від кількості кВт, виділених на домогосподарство, або від максимального значення, яке може «потягнути» електромобіль.
Висока потужність або швидке заряджання
Звичайне домогосподарство має 3-5 кВт, тому нераціонально витрачатися на пристрій із вихідною потужністю 7 кВт. Аналогічна ситуація із системою самого електрокару. Так, бюджетні Nissan Leaf часто комплектуються портами на 16 А (3,7 кВт), тому авто не може використати більше кіловат, ніж розраховано його портом. Взагалі, номінал 16 А – оптимальне рішення для автомобілістів, що живуть у місті. За ніч станції заряджають АКБ місткістю 20-40 кВт/год на 80-100 %, чого абсолютно достатньо на день. Але якщо авто комплектується портом 32 А, усе ж краще обрати аналогічну потужність зарядки.
Корисні функції, які можуть знадобитися власнику електрокара
Зарядний пристрій з адаптивним режимом зможе підлаштовуватися під параметри струму. Це розумне рішення для нестабільних мереж із частими стрибками напруги. Функція регулювання потужності забезпечить обмеження мережевого навантаження. У часові проміжки активного використання побутової техніки значення можна зменшувати до 3-6 А, а в нічний час встановлювати 16 А або 32 А.
Інші корисні опції:
- заряджання від незаземлених розеток в екстрених ситуаціях (переносні моделі);
- оновлення прошивки з виправленням помилок і додаванням нових функцій;
- Wi-Fi модуль для віддаленого контролю та відстежування параметрів;
- лічильник (потужності, використаної енергії, часу заряджання АКБ тощо).
За посиланням https://bex-space.com/zaryadni-stanciji-dlya-avto обов’язково знайдеться переносний або стаціонарний зарядний пристрій з оптимальними характеристиками.