Скільки разів ви натискаєте на педаль гальма за одну поїздку в автомобілі? Мабуть, ніколи не думали про це. Хоча, від гарної гальмівної системи передусім залежить ваша безпека. А чи знаєте, кого вважають винахідником гальмівних колодок? Якщо ні, ми вам розповімо.
Чобіт, який зупиняв віз
Частину свого життя він працював звичайним продавцем черевиків, але його імʼя назавжди увійшло в історію, як винахідника гальмівних колодок. Мова йде про англійця Герберта Фруда. Саме він у далекому 1897 тестував гальмівні колодки. А передумовою цього стала спостережливість Герберта. Він помітив цікаву особливість: щоб спуститися з високого пагорба, водії кінних екіпажів прикріпляли старі черевики до дерев’яних гальм, щоб вони краще зчепилися з металевими ободками коліс. Відтоді Герберт почав шукати альтернативу. Й ось, методом чисельних спроб він знайшов найкращий матеріал для гальмівних колодок. У 1901 році Герберт Фруд отримав патент на гальмівні колодки. Це були перші комерційні гальмівні колодки. Фруд розпочав виробництво і гальмівні колодки одразу ж отримали успіх. Він назвав свою нову компанію «Ferodo» на основі літер свого імені. Кажуть, що «Е» на честь його дружини Елізабет. А 1902 року Ренсом Олдс застосував на гоночному «Олдсмобілі» стрічкові гальма власної конструкції на задніх колесах із приводом від педалі в підлозі. Ця конструкція виявилася на той час дуже вдалою, і вже через пару років її перейняло більшість американських автомобілебудівників.
Перегляньте також:
- Тернопільський музей отримав експонати що нагадують про боротьбу кримськотатарського народу
- В’ячеслав Негода став на бік Тернопільського мистецького коледжу ім. Соломії Крушельницької
Яка різниця між типами гальмівних колодок?
Відтоді гальмівні системи лише вдосконалювалися. Сучасні водії зазвичай мають вибір між чотирма типами гальмівних колодок:
– металевими;
– напівметалевими;
– органічними;
– керамічними.
Кожна категорія колодок має свої переваги. Вам лише доведеться обрати найкращі для свого автомобіля. Варто звернути увагу на колодки Great Wall.
Металеві характеризуються високою міцністю і довговічністю. Примітно металеві колодки, що працюють з неякісними дисками, можуть зношуватися набагато швидше, мають високий коефіцієнт тертя, відмінну стійкість до високих температур. Широкий вибір гальмівних колодок ви знайдете на https://ukrparts.com.ua/category/tormoznie-kolodki/c-19/great-wall/.
Напівметалеві містять, в залежності від виробника, від 30 до 65% металу. Ці колодки мають хороші теплообмінні властивості, що дозволяє ефективно гальмувати. Єдиний їх недолік – шум і низька ефективність гальмування за низьких температур.
Керамічні виготовлені зі скла, гуми або вуглецю, які поєднуються зі смолою при високій температурі. Вони набагато тихіші в порівнянні з гальмівними напівметалевими колодками, а ще стійкі до високих температур, та вважаються найдовговічнішими. Зазвичай це відображається на їхній вартості. Вони є найдорожчими серед усіх різновидів гальмівних колодок.
Органічні є найдешевшим варіантом порівняно з іншими типами. За властивостями схожі до металевих, видають менше шуму, але мінусом є погане гальмування при попаданні вологи, швидко зношуються. Вони ідеально підходять для легкових автомобілів і не дуже динамічної їзди.
Вибрати й не помилитися
У цьому випадку варто керуватися здоровим глуздом. Адже до однієї й тієї ж марки автомобіля може підійти кілька видів гальмівних колодок. Ознайомитися можна за посиланням https://ukrparts.com.ua/.
Перед покупкою зважте на такі характеристики гальмівних колодок:
– коефіцієнт тертя (чим він вищий, тим кращі колодки);
– швидкість зносу;
– стійкість до перегрівання.
Передусім ви маєте врахувати манеру водіння і відштовхуватися марки свого авто. Безсумнівну найкращим вибором будуть керамічні колодки, але іноді не варто купувати їх для автомобілів, яким технологічно вони не потрібні. Для нових автомобілів вибір керамічних колодок буде хорошою інвестицією. Хоча ціна на них відверто «кусається». Однак, який вибір ви б не зробили, безпека водіння має бути пріоритетом для вас.