Наукові дослідження українського народного килимарства, як і загалом народного мистецтва, по-справжньому розпочалися в останній чверті ХІХ ст. Інтерес спалахнув під впливом перших масштабних міжнародних промислових виставок у Парижі, Чикаго, Берліні й інших містах світу. На них, зокрема, були представлені й вироби українських народних майстрів – гончарів, різьбярів, килимарів, ткачів, майстрів вишивання.
Килими Поділля в загальноукраїнському контексті займають особливе місце завдяки унікальному образотворенню. Майстри-килимарі Поділля та Полісся зберегли в первісній чистоті орнаментальну мову, яка своїми витоками сягає часів культури Трипілля-Кукутені.
Перегляньте також:
- Місто Чортків: ретроспектива на столітніх світлинах
- Всі пільги на проїзд залишаються: у Тернополі змінюється тариф на транспорт, який не буде більший, ніж в містах заходу України
За допомогою віковічного досвіду та практики, майстри виробили оптимальні вміння й навики, а також удосконалювали процес ткацтва, виходячи як із життєво-побутових, так і духовно-естетичних потреб.
Технологічні прийоми та традиції народного килимарства Поділля, без сумніву, формувалися на місцевих теренах із давніх часів. Так само місцевими були сировина й матеріали. Археологічні пам’ятки свідчать про прадавність народного килимарства в цьому краї. Переконливим аргументом є орнаменти подільського килима (текст та світлини з видання: Подільський килим. Київ. 2018. С. 11–43).
Тетяна Яцечко-Блаженко
![null](https://admin.tenews.te.ua/uploads/full_size/2022/03/27/f9a90d24f174118be8f6977bec8db239.jpg)
![null](https://admin.tenews.te.ua/uploads/full_size/2022/03/27/80071e3425de04aad125d33646bef79a.jpg)
![null](https://admin.tenews.te.ua/uploads/full_size/2022/03/27/22552b4b3ade4ac2a3f7da0d3076c8ce.jpg)
![null](https://admin.tenews.te.ua/uploads/full_size/2022/03/27/3c732dbc801c2ea1023f708dc43eaf3d.jpg)
Джерело фото: https://www.facebook.com/dnabb.org