Тернопільські проєктанти розробляють необхідну документацію для капітального ремонту моста на об’їзній дорозі м. Зборів. Таке оновлення, зокрема, покращить безпеку руху транспорту, підвищить експлуатаційно-технічні показники споруди та її пропускну спроможність.
Фахівці ТОВ «Експерт Проект Плюс» розповіли, що йдеться про міст через притоку р. Стрипа (водозбірного басейну р. Дністер) на а/д загального користування державного значення М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська, на Тернопільщині.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Міст був побудований у 1987 році. Внаслідок недостатньої гідроізоляції проїзної частини, утворилося вилугування бетону, руйнування захисного шару та корозія арматури. Покриття на тротуарах зруйноване, на стиках блоків тріщини, замокання плит з поверхні тротуарів. Водовідвід з проїзної частини здійснюється за рахунок поперечних ухилів у зруйновані водовідвідні трубки.
Під час технічного обстеження у 2020 році міст визнали аварійним та внесли до переліку об’єктів, які підлягають капітальному ремонту.
Серед завдань капітального ремонту: відновлення безпеки руху транспорту по автомобільному мосту, підвищення експлуатаційно-технічних показників споруди, підвищення пропускної спроможності, покращення безпеки та комфортності дорожнього руху, удосконалення транспортно-експлуатаційного стану проїзної частини, покращення облаштування автомобільної дороги технічними засобами організації дорожнього руху, тощо.
У поперечному перерізі мосту розміщені 14 залізобетонних збірних плит. Проектом передбачено демонтаж крайніх плит в кожному прогоні мосту. Плити прогонової будови передбачено об’єднати з проектованою монолітною розподільною залізобетонною плитою. На берегових та проміжних опорах передбачено влаштування додаткових арматурних сіток та ізолюючої прокладки між розподільною плитою та плитами прогонової будови для шарнірного об’єднання прогонової будови з перехідними плитами. Об’єднання збірних плит з монолітною розподільною плитою передбачено виконати шляхом влаштування анкерних стержнів e шпонки плит та об’єднати з арматурними сітками розподільної плити.
Проектом також передбачено посилення всіх стійок проміжних опор залізобетонними обоймами, з встановленням анкерних стержнів у тіло залізобетонних стаканів з попереднім піскоструменевим очищенням поверхні стійок. Також запланований ремонт прогонової будови з піскоструменевим очищенням, нанесення антикорозійного покриття та шпаклівки.
Укріплення укосів мосту та підмостового русла виконується монолітним бетоном, товщиною 12 см на щебеневій основі 10 см. Також для укріплення русла ріки проектом передбачено використання існуючих тротуарних блоків в кількості 24 шт.
Початок проектованої ділянки дороги М-09 км 31+900, а кінець ділянки – км 32+075 відповідають експлуатаційному кілометражу, згідно з паспортом дороги.
Загальна довжина проектованої ділянки підходів – 175 м. Траса автомобільної дороги, що проектується, відповідає існуючому положенню траси, в межах смуги відводу з максимальним використанням смуги земляного полотна та проїзної частини.