В Україні тривають ремонти доріг. Аби оновити автошляхи, якісно дорожники користуються відповідною проєктно-кошторисною документацією. Як вона виготовляється, що необхідно враховувати, та скільки часу фахівці працюють над проєктами, нам розповів Юрій Данилович – директор ТОВ «Експерт Проект Плюс».
ТОВ «Експерт Проект Плюс» – тернопільське підприємство, яке займається виготовленням проєктно-кошторисної документації впродовж кількох років. За цей період спеціалісти створили десятки, а то й сотні, проєктів для поточних середніх та капітальних ремонтів автошляхів не лише на Тернопільщині, а в багатьох інших областях України.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Проєктант з багаторічним досвідом роботи, директор вищезгаданого підприємства – Юрій Данилович каже, що кожен проєкт – це клопітка та індивідуальна робота, в якій необхідно враховувати дуже багато нюансів. І кожне завдання починається із вишукувальних робіт.
«Йдеться, зокрема, про топографічну зйомку, дослідження труб та підземних комунікацій. Наші фахівці за допомогою спеціальних приладів визначають всі необхідні параметри для того, аби розпочати проєктування. Робота на об’єкті, так би мовити «в полі», може зайняти кілька днів», – зауважує спеціаліст.
Інженерно-геодезичні вишукування необхідні у всіх випадках проєктування. Вони включають всю інформацію про існуючу дорогу: довжина, ширина, початок та кінець проєктованої ділянки, наявне дорожнє покриття та план дороги.
Практично кожен з проєктів також містить інформацію про відповідні технічні нормативи, кліматичну характеристику району, техніко-економічну частину, інженерні комунікації та, власне, проєктні рішення.
Також у проєктах вказують заплановані підготовчі роботи, наявні та передбачені проектом земляне полотно і дорожній одяг, штучні споруди.
«Думаю, більшість людей вважають, що проєктна документація – це виключно креслення чи якісь вимірювання. Хочу наголосити, що проєкти ремонтів доріг містять розділи з різною тематикою. Наприклад, фахівці окрему увагу приділяють деталям організації дорожнього руху та вимогам охорони праці під час виконання робіт, а також охороні навколишнього середовища», – підкреслив Юрій Данилович.
Щодо створення самого проєкту, то на базі вишукувальних даних, спеціалісти вже працюють над проєктними рішеннями, визначаючи що саме необхідно для того, аби оновити ту чи іншу ділянку дороги. Саме в проєкті вказують види та кількість, необхідних для ремонту, матеріалів.
«В залежності від того, в якому стані наявне дорожнє покриття та який ремонт передбачений, ми визначаємо всі особливості майбутньої роботи та тих матеріалів, які будуть використані під час самого ремонту. Йдеться, наприклад, про пісок, щебенево-піщану суміш, бітумну емульсію та асфальтобетон», – продовжує фахівець.
Щодо тривалості роботи над самим проєктом, то це може зайняти від кількох днів до кількох тижнів, в залежності від завдань та особливостей конкретного об’єкта, зауважує Юрій Данилович.
До слова, з прикладами робіт, які виконує ТОВ «Експерт Проект Плюс» можна ознайомитися на сайті компанії.