Даний заклад був створений та відкритий на початку липня 2021 року завдяки теребовлянці, педагогу з двома педагогічними вищими освітами Лілії Клачко. Сюди ходять дітки від двох до десяти років і батьки їх дуже задоволені результатами.
Необхідно відразу констатувати, що на Теребовлянщині це єдина така студія, хоч в Тернополі та й на Тернопіллі їх є декілька.
Перегляньте також:
- Сімейна бібліотека полеглого Героя з Тернопільщини стала публічною
- У Тернополі на подвір’ї помітили лисицю
Декілька слів про Лілію Клачко. Пані Ліля раніше працювала в школі та у відділі освіти й за її словами – створення такої студії було сенсом, мрією всього її життя. Вона каже, що нині дуже щаслива, бо здійснилася мрія та педагог отримує від своєї роботи небувале задоволення, радість. Також жінка підкреслює, що дуже вдячна своєму чоловікові Сергію за розуміння, підтримку та постійну допомогу в здійсненні її задуму. Вона вже понад 6 років співпрацює з Цифровим видавництвом MCFR, яке є провідним спеціалізованим видавництвом України. Має ряд добірок-публікацій з теми ” Використовуємо ІКТ” : «Працює з Google Meet», у журналі «Заступник директора школи», №2/2021 ; «Огляд сервісів Google для дистанційної роботи» у журналі «Заступник директора школи», №1/2021; «Опановує Google Клас» у журналі «Заступник директора школи», №11/2020; «Чат-бот поспішає на допомогу, або як створити онлайн-помічника, що відповідатиме на запитання замість вас» у журналах «Практика управління дошкільним закладом» № 05/2020, «Практика управління закладом освіти» № 10/2020; «Дистанційне навчання: на яких ресурсах організувати» у журналі «Практика управління закладом освіти, № 04/2020; «Онлайн сервіс Kahoot як інструмент взаємодії керівника та працівників» у журналі «Практика управління дошкільним закладом» № 11/2015; «Додатки Google в управлінській діяльності» у журналах «Практика управління закладом освіти» та «Практика управління дошкільним закладом № 09/2015.
Про свою студію та розвиток дітей розповіла сама її засновниця: «Ідея створення чогось подібного в мене виникла вже давно. Час не стоїть на місці, прогрес крокує в геометричній прогресії й дітям потрібно за ним поспівати. На мою думку, найголовнішим в педагогічному процесі є те, що необхідно створити навколо кожної дитини такі умови, таку обстановку, щоб вона мимоволі полюбила навчатися. Цього на жаль в нас час ще мало можна спостерігати, більшість діток навчається з примусу чи, як кажуть – «з під палки». Моїм девізом, як педагога, є наступне: «Люблю, є бажання, вмію, знаю як НАВЧАТИ дітей!» В студії навчання відбувається в основному через гру, а конкретно – засобами наборів Lego Education(Лего освіта), що є одним із новітніх інструментів розвитку діток. Заняття в нас проходять по 30 – 45 хвилин, один раз на тиждень. З дітьми 2-5 рочків на них можуть бути присутні батьки. Проте вже зараз батьки самі бачать, що дітям краще самим, тоді вони стають більш розкуті, відкриті. На заняттях використовуються оригінальні конструкції серії Lego Duplo Education для дітей 2-6 років, Lego Duplo «Шість цеглин», Lego Sistem Education(освіта системи Лего) для дітей 7-10 років. В студії проводяться декілька курсів з різними віковими категоріями дітей. Для наймолодших це «Lego Famile», «Дослідники світу з Лего» – для дітей 3-4 років, «Юний програміст» – для 4-6 років, «Підготовка до школи з Лего» – для 5-6 років, «Технологія та дизайн на основі Лего» – для дітей 1-2 класів, «Основи робототехніки WeDo 2.0( Це робототехнічна платформа нового покоління, яка допоможе перетворити нудну і абстрактну теорію з підручників в яскраву та захоплюючу експериментальну діяльність)» – для 3-4 класів почне працювати з вересня місяця цього року. Якщо б кожна дитина засвоїла та навчилася всьому цьому, то без всякого сумніву знання та навички їй стануть у пригоді в школі, у всьому подальшому житті. Дані ігрові заняття розвивають в дітей допитливість, бажання досліджувати навколишній світ, вони вчаться аналізувати, робити висновки і під час цього розвивається творче мислення, логіка, уява та увага. Важливе значення мають колективні ігри, адже при цьому формується товариськість, спільне досягнення мети, дружба в кінці кінців».
Зрозуміло, пані Ліля розповідала набагато більше та детальніше, проте краще, як кажуть, раз побачити, ніж 100 почути. В її групах є не більше шести дітей і це дає змогу досягти більшої комунікативної діяльності. Побачене вразило та захопило, а прибулі мами розповіли про результати відвідин студії їх діточок. Теребовлянка Світлана Романюк: « Я з донькою двох років Єлизаветою в студії вже четвертий раз і дуже задоволена. Дитина стала більш самостійною, навчилася у свій вік розрізняти кольори, склади в конструкторі розрізнені предмети в ціле і навпаки, а ще ліпити пластиліном. Вона стала якась більш товариська з іншими дітьми, намагається говорити більше, хоч, правда, більше ще поки що по-своєму. Думаю, студія доньку в повній мірі підготує до садочку і я дякую щиро нашому педагогу». Інша мама Наталія Мерва двохрічного Данилка повіла: «Мій Данилко йде з великою радістю на заняття, тут він конкретно зайнятий потрібною справою і я цьому рада. Вдома ми б його так не навчили, а так він переносить свої вміння й в іграх додому».
Діти на занятті були досить активними, а цікавість та захоплення з них плескали рікою. Ігри педагог побудував так, що вони тривали по 2-5-10 хвилин, не більше і діти ніскілечки не нудьгували. Навіть був рухливий танець. Хочеться відмітити, що цікаво було не лише діткам, а і їхнім мамам та й автору цих рядків(Див. Відео, фото). Необхідно сказати, що приміщення студії просторе і світле, в ньому є столики з кріслами відповідно віковим групам дітей. Ну, а килим тут у вигляді кольорових пазлів, які за потреби також можна складати та розбирати. Всі іграшки та конструктори зроблені із нешкідливого пластику, пластилін одноразовий та не мастить руки дітей, як звичайний. Після занять діти мають змогу помити руки та справити природні потреби в гарно облаштованому санвузлі з теплою водою. А в класі є ємність з питною водою спеціально для дітей, ще й таріль з цукерками – як приз за старання кожного.
Отже, за такими студіями майбутнє всієї освіти. Напевно в такому ж плані вже сьогодні необхідно змінювати нашу освіту кардинально в загальному, найперше, прищеплювати дітям любов та бажання до навчального процесу. А з подібних педагогів, як Лілія Клачко, освітянам необхідно брати приклад.
Адреса Студії розвитку дітей Лілії Клачко: м. Теребовля, вул.. Князя Василька № 79-А, третій поверх. Контакти: 0673707987.
Віктор Аверкієв
Більше фото можна переглянути тут: https://www.facebook.com/media/set?vanity=viktor.averkiev&set=a.4492037237513175