Тернопіль потребує змін та розвитку, а місцевий депутат має стати саме тим містком між громадою і владою, який сприятиме реалізації запитів виборців у вирішенні актуальних проблем міста.
Впроваджувати зміни потрібно негайно і робити це повинні люди-практики. Я вже більше 18-ти років займається підприємницькою діяльностю у Тернополі, беру активну участь у громадському житті Тернополя і чітко бачу недопрацювання, які треба вирішити.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Наше місто має бути привабливим, як для туристів, так і для молоді, яка хоче тут працювати, творити, розвиватись та жити. Тут, а не шукати «щастя» за кордоном. Люди, що бували в Європі, звикли бачити зручну міську інфраструктуру. У Тернополі з цим виникають проблеми. До прикладу, часто автівки залишають на тротуарах, оскільки більше місць для цього немає. Щороку машин у місті стає все більше, проблема парковок стає все глобальнішою. До слова, погоджуючи будівництво нового будинку, міська влада має зобов’язати будівельника – забезпечити кожну квартиру паркомісцем. Аналогічно – з торгово-офісними комплексами.
Не треба «видумувати велосипед», ми переймемо найкращий досвід сусідів. У Львові зараз впроваджують єдиний абонемент на прокат електросамоката, велосипеда та проїзд трамваєм і тролейбусом. З вересня біля шкіл Києва доступні 485 велопарковок. Загалом же за літо встановили 678 велопарковок біля закладів культури, освіти, охорони здоров’я, об’єктів транспортної інфраструктури, у парках та скверах.
Розбудовуючи міську інфраструктуру дуже важливо, окрім водіїв, не забувати про велосипедистів, батьків з дитячими колясками, людей з обмеженими можливостями і пішоходів. Це і проблема пандусів і безбар’єрності на вулицях, які вирішити – абсолютно реально.
З кожним роком стає все більше свідомих громадян, які пересідають на екотранспорт. Це не лише комфортно, але й корисно для здоров’я і екології міста.
У зв’язку із пандемією коронавірусу, коли не працював громадський транспорт, багато тернополян пересіли на велосипеди. Тернопіль – компактне місто і на двоколісному транспорті його можна об’їхати без проблем, не стояти в заторах, не витрачати гроші на бензин, ослуговування автомобіля… Проте, велоінфрастуктура у нас мало розвинена і зосереджена, преважно у центральній частині міста. Тим часом, як у інших мікрорайонах потрібно маневрувати між тротуарами та водіями, а на тротуарі вже сам велосипедист несе небезпеку.
Насамперед треба промоніторити, використовуючи дані мобільних операторів, найбільші потоки людей, які рухаються містом. Тоді об’єднати веломаршрутом спальні райони міста з Центром, влаштувати велопарковки і створити на зупинках громадського транспорту прокатні стоянки велосипедів. Це поширено у країнах Європи, де велосипед є альтернативою іншому транспорту. Також варто зайнятися промоцією велотранспорту, організувати цікаві акції та конкурси, розробити туристичний веломаршрут містом.
Крок за кроком потрібно змінювати Тернопіть і робити його комфортним для життя, сучасним та європейським містом.
Андрій Мазепа, кандидат в депутати до Тернопільської міської ради від партії ВО «Батьківщина» (очолює виборчий округ №5 (Мікрорайони: «Аляска», «Тинда», вулиці: Київська, 15 квітня, Братів Бойчуків)