Знайомство з тернополянином Олександром Онукевичем не може не мотивувати до розвитку. Молодий чоловік самотужки опанував професії режисера та монтажера. Тепер Олександр — один із кращих фахівців Тернополя у сфері створення відеопродукції, керівник продакшн-студії Film.te.ua. Спілкуємося про два найбільші захоплення тернополянина, які кардинально змінили його життя.
— Олександре, що підштовхнуло вас до підкорення нових професійних вершин?
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
— У мене два улюблених хобі: автомобілі та захоплення відеозйомкою. Якось захотілося це все поєднати в одній справі. Так і вирішив знімати тест-драйви. У 2013 році розпочав із найпростіших сюжетів. Сам знімав, кріпив камеру в автомобілі, сам кермував. Потім самотужки сидів і монтував відзнятий матеріал. Суміщав захоплення з основною роботою.
— Де здобували навички відеозйомки та монтажу?
— Перші уроки були через біль, піт і сльози. Тобто через власну практику, бо на той час на курсах можна було отримати мінімальні знання. YouTube був не настільки розвинений, щоб з нього черпати нову інформацію. Через рік-півтора праці та власних експериментів я збагнув, як усе робиться технічно. У той час вирішив трохи підівчитися у спеціалістів. Курси курсами, але я кожен урок я одразу ж використовував на практиці. Адже на теорії далеко не заїдеш. Пам’ятаю, дивився ролики і пробував внести корективи. Правда, деколи все впиралося в нестачу фінансів.
Мені дуже хотілося працювати в автонапрямку, адже в Тернополі не знімали передач такого формату. Їх і досі нема, бо це дуже затратна справа. Та й автоспорту відповідного не вистачає.
— Знаю, ви якось навіть придбали собі унікальне авто…
— Так, натрапив на інформацію про продаж автомобіля Toyota Corolla AE86. Є така автодисципліна — дрифт. Її суть полягає у тому, що водій виписує вражаючі піруети за кермом легківки, плавно та швидко проходить повороти в контрольованому заносі. Бонусом всі спецефекти для глядачів: гуркіт моторів, скрегіт шин, музика, захоплені вигуки натовпу. Засновником видовищного виду спорту вважають японця Кеїті Цутія. Для дрифту він використовував згадану модель автомобіля. Кеїті став рекордсменом перемог у змаганнях цієї техніки, отримавши прізвисько «король дрифтингу». А марку Toyota AE86 визнали однією із найпопулярніших автомобілів у дрифті. Саме її я знайшов у Хмельницькому.
Іномарку з Японії до України переправив на кораблі один капітан. Я викупив її і реставрував. У 2016 році це була справжня дивовижа, бо таких автівок у Європу не експортують. Проте згодом я продав автомобіль одеситам. Там саме почав розвиватися дрифт…
— Невже ваше захоплення автоспортом залишилося в минулому?
— Ні. Торік ми зняли цілий сезон тест-драйвів і продали його на телебачення. Якщо колись це починалося, як захоплення, то згодом виробництво відеопродукції налагодилося, передачі почали приносити прибуток . Зараз плануємо робити випуски для каналу на YouTube. Бо ж весь контент з телевізора «тікає» саме туди. Чому кажу «ми»? Цього року я зареєстрував продакшн-студію Film.te.ua. У нашій команді працює кілька людей. Я займаюся режисурою і вже не мушу бути людиною-оркестром, як це траплялося на початках моєї кар’єри.
— Які напрямки діяльності вашої продакшн-студії?
— Знімаємо не тільки тест-драйви та весілля, а й працюємо над створенням кліпів, рекламних роликів. Виїжджаємо на зйомки різноманітних подій: від реконструкції історичного бою — до тижня моди. Наприклад, зараз співпрацюємо з Андрієм Підлужним та гуртом «Нічлава», знімаємо кліп на пісню «Ти занадто для мене красива». На кастинг отримали зо двісті заявок від дівчат, які хочуть зіграти головну героїню Мавку. Сюжет кліпу перегукуватиметься з твором Лесі Українки «Лісова пісня». Хочемо закцентувати увагу глядачів на важливій екологічній проблемі — масовій вирубці лісів у Карпатах.
Але основна діяльність продакшн-студії Film.te.ua — просування бізнесу. Ми розписуємо клієнтові-підприємцю стратегію маркетингу, створюємо серію промо-роликів, запускаємо рекламу його справи в Інтернеті. Тобто реалізуємо повноцінний проект просування того чи іншого приватного підприємства.
— Що порадите початківцям?
— Багато хто думає, що купивши сучасну техніку, він одразу зможе піднятися на певний професійний рівень. Це не так. Я інколи кажу колегам: якщо ти придбав собі рукавиці, то це не значить, що ти вже боксер. Техніка — не найголовніше. У моїй команді, наприклад, є люди, які знімають на досить дешеві фотоапарати, і в них дуже хороший результат.
Найцінніші — навички. Вони здобуваються кров’ю і потом, тобто, щоб чогось навчитися, мусите самі багато знімати. Я з 2017 року зняв більше 160 передач. Можна сказати, кількість перейшла в якість. Кожну з передач публікую на своєму каналі O.G. Drive, а наприкінці кожного року аналізую досвід і здобутки — дивлюся першу і останню програму за останні 12 місяців.
Маю і свій еталон, до якого намагаюся рости в зйомці авто, — передачу «Top Gear» телеканалу ВВС. Це ікона для автолюбителів. Якщо є орієнтир, то простіше розвиватися. Коли ти самотужки намагаєшся вдосконалитися, можеш помилково звернути не в той бік і нахапати помилок. А так розумієш над чим слід працювати.
Окрім цього, вважаю, що новачкам не треба боятися копіювати чужий досвід. Якщо це робиш, приходить розуміння чому саме такий ракурс потрібний, важливість тієї чи іншої професійної «фішки». Тоді навики приходять набагато швидше, ніж коли би людина самостійно набивала ґулі з кожним новим сюжетом.
Мар’яна БОБРІВЕЦЬ