Про збільшення вартості транспортування посилок в Україну заробітчани почали говорити ще з початку пом’якшення карантинних обмежень в країнах Європи. Подекуди ціна за кілограм зросла вдвічі, що доволі «кусається».
Однак у світлі недавніх подій вартість перевезення посилок може зрости ще більше. Суть полягає в оплаті ввізного мита, до чого тепер змушують власників «поштових» бусів.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Річ ось у чому. Усі іноземні товари, які ввозяться на територію України (незалежно через який кордон), повинні розмитнюватися. Оподаткування скасовується, якщо загальна вартість продукції менш ніж 500 євро. Тут і виникає питання – як до цього ввозилися звичні усім передачі заробітчан?
Дехто і справді сплачував певну кількість податку, проте більшість працювала за домовленою схемою.
– Кожен перевізник має «своїх людей» на кордоні, – розповідає Володимир. Прізвище чоловік просить не вказувати. – Деколи доводиться чекати по 10-12 годин, аби потрапити на ту зміну, яку вигідно. Тоді гроші платяться «у кишеню», хто має совість – то ще трохи дає як податок, суттєво занижуючи вартість перевезень.
Однак на початку тижня перевізників поставили перед фактом: відтепер буде оплачуватися повна митна вартість – по 900-2500 євро з одного буса. Власне це і стало причиною пікетувань та перекриття митного пункту «Тиса», що на кордоні з Угорщиною.
До слова, лише через зазначений пункт пропуску щороку ввозиться понад 12 тисяч тонн продукції, левова частка вартості якої суттєво занижена.
Кількаденний скандал дозволив знайти тимчасовий компроміс – 0,55 євроцента за 1 кілограм перевезеного товару. Аби все було чесно на пунктах пропуску ввели окремі групи перевірок з працівників СБУ. Однак, як зазначають і перевізники і можновладці, – така ціна не на довго. Перші хочуть її знизити, другі – підвищити.
– Навіть тих 0,55 євроцента – це забагато, – ділиться Володимир. – Ніхто не враховує цін на бензин, на продукти в дорогу, платних автошляхів. А ще додатково ремонт машини. З одного рейсу якщо й залишиться 300-400 євро – то дуже добре.
Попри те, ціни за кілограм для заробітчан таки виросли від 0,5 до 2,5 євро.
– Якщо раніше я платила євро за кілограм, то зараз хочуть два, – каже Наталя Яків, яка живе у Парижі. – Вроді б одне євро, але тепер за посилку треба викласти не 30 євро, а всі 60. Для мене це дуже багато, тому наразі чекатиму здешевіння.
Схожа ситуація й в інших країнах: Німеччина – з 1 євро до 1,5, Італія – з 1 до 1,5, Португалія та Іспанія – з 1,5 до 2,5-3, Польща – з 1 до 1,5. Усе залежить від кілометражу до кордону України та власне віддаленості вглиб.
– Я передаю завжди дві посилки – на Чортківщину молодшому сину та на Київщину – донці, – розповідає Оксана з Німеччини. – Якщо раніше на Тернопільщину платилося євро, а на Київщину – 1,5 за кілограм, то зараз 1,5 та 2 відповідно. Якщо ціни ще виростуть, вигідніше пересилати гроші й нехай діти купують все необхідне на Батьківщині.
Наразі про подальше підняття цін поки не відомо. Однак знаємо, десятки тернополян вже відмовилися передавати посилки, оскільки це не вигідно.