На офіційній сторінці у Фейсбук посольства США в Україні є інформація щодо тернополянина, який створив унікальний та потрібний проект.
«Ми вдячні випускникам наших програми обміну за їх зусилля у підтримці їхніх громад під час пандемії COVID-19. Сьогодні ми розкажемо історію випускника програми обміну Open World Максима Черкашина, який створив онлайн-платформу «rynok.in.ua» для українських фермерів (малого та середнього бізнесу), щоб продавати свою продукцію безпосередньо споживачам, поки вони не можуть продавати продукцію на ринках через карантин, – йдеться у повідомленні».
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
– Максиме, Ви почали під час карантину, допомагати малому та середньому бізнесу в Україні вижити в цей складний час. Чи можете ви розповісти більше про вашу ініціативу та вебсайт rynok.in.ua?
– Наша ідея полягає у тому, щоб допомогти дрібним фермерським та сімейним господарствам збути власно вирощену продукцію. У зв’язку із закриттям ринків та скасуванням проведення ярмарків дрібні фермери не мають можливості продати свою продукцію. На нашому вебсайті товаровиробник може легко та абсолютно безкоштовно розмістити інформацію про свою продукцію, а потенційний споживач знайти її й сконтактувати з продавцем.
– Як ви придумали ідею створити цю онлайн-платформу?
– Я є керівником громадської організації “Освітньо-аналітичний центр розвитку громад” та консультантом в Асоціації міст України тому тісно контактую з громадами. У одній з розмов, з керівником громади на Тернопільщині, ще в березні він виявив побоювання, що через закриття ринків люди з села залишаться без копійки. Оскільки продаж власно вирощеної картоплі, цибулі чи буряка є єдиним джерелом доходу. Ми поспілкувались з декількома сімейними господарствами і це твердження лише підтвердилось. Розробка детального проекту з пошуком донорів, участь у конкурсі забрало б дуже багато часу — якого не було. Тому ми власними силами розробили сайт, а Асоціація міст України виступила партнером і про нас дізнались у кожній громаді України.
Ми створили непоганий продукт, який потрібно донести до споживача. Тому ми продовжили шукати партнерів серед фондів, національних телеканалів та радіо. На сьогодні ми отримали інформацію щодо перемоги у конкурсі від фонду “Відродження” саме на промоцію нашого проекту.
– Скільки фермерів та малих та середніх підприємств зареєстровано на платформі? Ви відстежували, скільки зв’язків між фермерами та споживачами було встановлено?
– На сьогодні у нас зареєстровано близько 250 фермерів, які розмістили 298 товарів. Сервіс побудований таким чином, що покупець має можливість напряму контактувати з товаровиробником, тому ми не можемо відстежити кількість контактів. Ми не є магазином, ми є майданчиком на якому товаровиробник зустрічається з покупцем без посередника.
– Яким був прийом від фермерів та споживачів?
– Ми активно спілкуємось з нашими користувачами — фермерами й вже навіть довелось удосконалювати сайт під їхні потреби та за їхніми побажаннями. Тому з’явилась карта, на якій можна побачити усю продукцію, а кожен фермер має практично власний онлайн магазин. Окрім того, товаровиробники можуть легше і дешевше шукати своїх клієнтів завдяки таргетованій рекламі. Звичайно, незабаром карантин мине, на що ми всі дуже розраховуємо, і дрібні фермери матимуть вже як мінімум 2 варіанти продажів — оффлайн та онлайн. Споживачам ідея теж сподобалась, оскільки з’явилась альтернатива супермаркетам. Окрім того коли ви, наприклад, придбали томати онлайн і вони вам сподобались то ви можете купити їх у того ж виробника, що не дає класичний оффлайн ринок.
– Як ви вважаєте, ваш досвід обміну відкритим світом сьогодні допоміг вам змінити ситуацію?
– Однозначно так. Тут варто відзначити 3 аспекти, які я підгледів у США, коли був на стажуванні:
1. Стратегічне бачення. Що буде післязавтра? Тому ще в березні ми почали вирішувати проблему, яка стала явною у квітні-травні.
2. Зв’язок з цільовою аудиторією. Ми самі нічого не придумували, проблему нам підказали мешканці громад, тому ідея “зайшла”.
3. Гнучкість. Ще на початку березня ми й не думали про реалізацію проекту “Відкритий ринок”. З громадами працювали більше в контексті навчання, але ми вміємо реалізовувати проекти. Тому командою вирішили спробувати новий для себе напрямок.