Керівники відділів освіти громад Тернопільської та Закарпатської областей взяли участь в онлайн-семінарі «Розвиток освітньої спроможності в громадах», присвяченому організації ефективного освітнього процесу в умовах дистанційної освіти. Захід організували Тернопільський та Закарпатський регіональні офіси Програми «U-LEAD з Європою». Проводили семінар експерти з освіти Програми Сергій Дятленко та Алевтина Седоченко.
Як зазначили експерти, дистанційне навчання, на яке перейшли школи в зв’язку з карантином, оголило та пришвидшило вирішення освітніх проблем, які замовчувалися на всіх рівнях. Мова йшла про нормативну базу, кваліфікацію вчителів, забезпеченість навчального процесу тощо.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
З переваг дистанційного навчання відзначили великий ріст інформаційної освітньої бази, а також залученість до освітнього процесу батьків і родини, налагодження комунікації між школою та батьками.
За словами керівниці Тернопільського регіонального офісу Програми «U-LEAD з Європою», карантинні обмеження чи не найбільше вплинули на організацію навчального процесу. «Як показує практика, далеко не усі громади були готовими до цього та мали труднощі з переходом на дистанційний формат роботи. Протягом семінару експерти розповідали кращі практики такої форми навчання, учасники отримали можливість запозичити найкраще та адаптувати практичні кейси своїх умов», – додала вона.
Експерти зазначили, що дистанційне навчання покращило комунікацію між учителями, батьками та учнями. Усі сторони почили краще розуміти одне одного, що матиме позитивний вплив на подальший освітній процес. Більше того, відтепер появилася нова формула успішного навчання учнів, в якій батьки це партнери вчителів.
Як показує статистика 55% учнів під час карантину навчалися через платформ Google Classroom, Moodle тощо. Близько 49% занять проводилися через Zoom та Skype. У 33% випадків збільшилося число письмових робіт та приблизно такий же відсоток тем винесені на самостійне опрацювання.
Наголошувалося на важливості підготовки до відновлення навчального процесу. «Обов’язковим має бути черговість відновлення навчального процесу в закладах освіти для різних груп здобувачів освіти. Рекомендується впроваджувати режим навчання, за яким буде обмеженим перетинання дітей, включаючи різні входи та виходи, кабінети, розклад занять тощо. Переповненні класи, можливо, доведеться розділяти. Необхідно приділити увагу порядку використання обладнань загального призначення – спортивні зали, кабінети хімії чи фізики, навчальні майстерні та лабораторії. Не оминули увагою експерти харчування дітей, до якого слід підходити максимально обережно та з суворим виконання рекомендацій», – розповідає Михайло Лисиканич, радник з питань децентралізації та місцевого самоврядування.
Також під час семінару учасники мали нагоду ознайомитися з практиками підвищення професійного рівня вчителів, ефективної взаємодії освітніх управлінців та педагогічних працівників в умовах дистанційної освіти та поділитися власним досвідом і спостереженнями.
Нагадаємо, що Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами – членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.