Праця зі словом завжди особлива, бо ж вимагає ретельного підходу, незалежно від того у якому працюєш жанрі, чи то у публіцистичному, чи у художньому. Літературні наукові розвідки – й поготів. Кожна така нова праця у науковому світі літератури – це важлива й значуща подія. Нещодавно вийшла друком надзвичайно вартісна для нашого краю книга-розвідка «Художньо-виражальні засоби в поезіях Ярослава Павуляка».
До літературознавчого збірника увійшли статті та рецензії відомих тернопільських філологів та письменників. Розповідає редактор-упорядник – невтомний досліджувач творчості згаданого поета, доктор мистецтвознавства, професор Олег Смоляк. – З кожним роком поетична спадщина Ярослава Павуляка привертає все ширші кола як шанувальників його творчості, так і аналітиків-літературознавців. Підтвердженням сказаного стали «Павуляківські читання», які щорічно проводяться в Настасівській ЗОШ І-ІІІ ступенів (рідній школі поета), Українській гімназії імені Івана Франка у Тернополі, обласному краєзнавчому музеї. До збірника ввійшло чотирнадцять статей і одна рецензія. У статтях проаналізовано поетичний доробок Поета, що найбільшою мірою, стосується дослідження художньо-виражальних засобів, які він використовував у своїх віршах. Духовний світ Поета осмислено у статтях Івана Прокоф’єва, Анни-Віталії Палій. Ліричний струмінь як основний спосіб самовираження Поета домінує у статтях Марії Данилевич, Марії Назар, Олени Рутецької, Олега Германа, Анастасії Крутої. Мотив дороги як основоположний і фундаментальний у творчості Ярослава Павуляка розкрито у статтях Валентини Семеняк, Вікторії Перейми. Цікавими й пізнавальними в смисловому аспекті є статті, в яких увиразнені художні зіставлення поезій Миколи Вінграновського та Ярослава Павуляка (Василь Твердохліб), Ярослава Павуляка й Олега Ольжича (Ярослав Дзісяк). Особистісний підхід у тлумаченні колористики як засобу-символу реалізовано у статтях Степана Костюка, Василя Твердохліба. Питання Шевченкіани в поезіях Павуляка порушено в статті Мар’яни Марковської.
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
До слова. Редактор-упорядник Олег Смоляк та Тетяна Скуратко вперше розглядають художні образи-символи, що присутні в поемах «Блудний лебідь» та «Підошва». Методику вивчення поетичної творчості Ярослава Павуляка в школі подано у статті Любові Царик. Збірка завершується рецензією Лесі Вашків «Ярослав Павуляк у споминах сучасників», у якій детально проаналізовано матеріал однойменної книги. Фантастичну обкладинку до книги створив заслужений діяч мистецтв України Михайло Кузів. Видання вийшло у світ завдяки фінансовій підтримці Михайла Гомівки.