Усе про перевірки підприємців на Тернопільщині знає Людмила Кривик

Опубліковано:
23 Грудня, 2019 о 09:43

Де знайти план-графік перевірок працівниками податкової? Скільки може тривати планова виїзна перевірка? Чи можна захистити продавця від недобросовісного покупця?

Відповіді на ці та інші питання знає заступник начальника управління-начальник відділу перевірок платників основних галузей економіки, матеріального виробництва, торгівлі, послуг, інших галузей економіки управління податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування Головного управління ДПС в області Людмила Кривик. Тож саме вона нещодавно взяла участь у «гарячій лінії» щодо проведення перевірок платників податків. Найцікавіші питання і відповіді підготували для читачів «Терену» у Секторі комунікацій Головного управління Державної податкової служби (ДПС) в області..



– Як банк надає інформацію про рух коштів підприємства?

– Інформацію про наявність і рух коштів на рахунках платника податків банки та інші фінансові установи надають контролюючим органам за рішенням суду. Тож податковому відомству доводиться звертається у суд.

– Які документи має пред’явити підприємству податковий інспектор, щоб його допустили до перевірки?

– Посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки за наявності підстав для проведення і за умови пред’явлення направлення на проведення такої перевірки, а також службового посвідчення осіб, які зазначені у направленні. Окрім того, процедура передбачає вручення або надіслання копії наказу про проведення перевірки.

– Яка тривалість проведення планових виїзних перевірок?

– Вони не повинні перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків. Щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 робочих днів, інших платників податків – 20.

Продовження строків проведення виїзних перевірок можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків. Щодо суб’єктів малого підприємництва – не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків – не більш як на 10.

– Із 1 жовтня 2020 р. покупці, сплативши за товар чи послугу понад 850 грн, зможуть оскаржувати чеки, видані їм із порушеннями. Чи буде при цьому передбачений захист продавця від недоброчесної конкуренції? І чи не стане це тиском на продавців з боку податкової?

– При застосуванні програмних РРО фіскалізація чеку відбуватиметься на сервері ДПС. Тому перевірка полягатиме не просто у розгляді факту подання якогось чеку продавцем, а у доведенні факту його нереєстрації чи викривлення.

При виявленні розбіжностей податкові органи мають довести, що продавець дійсно допустив порушення. Для цього доведеться проаналізувати багато додаткової унікальної інформації. Зокрема, попередні і наступні чеки, видані таким продавцем у той же день, відповідність їхніх фіскальних номерів, накладання цифрового підпису при їхній реєстрації. Тобто застосувати штраф лише за фактом надходження скарги буде просто неможливо.

– Платник податків нині може перевірити, чи його включили у план-графік перевірок? Де можна знайти цю інформацію?

– План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на поточний рік оприлюднюють на офіційному веб-порталі ДПС (tax.gov.ua – прим.) (Головна/Діяльність/Плани та звіти роботи) до 25 грудня року, що передує тому, в якому будуть проводити такі документальні планові перевірки.

– Підприємство не надало матеріали про зустрічну звірку. Чого чекати від контролерів?

– Відповідно до п. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України (ПКУ), для документального підтвердження інформації щодо платників і для забезпечення виконання покладених функцій, завдань, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин з письмовим запитом про надання необхідно інформації (вичерпний перелік і підстави надання якої встановлені законом).

Визначену у запиті інформацію та її документальне підтвердження необхідно надати при проведенні зустрічної звірки – протягом 10 робочих днів із наступного за днем отримання запиту. При цьому платник податків може надати документальне підтвердження цієї інформації в електронному або паперовому вигляді, на свій вибір.

Ненадання пояснень і документального підтвердження на письмовий запит ДПС у встановлені терміни є підставою для проведення документальної позапланової перевірки. Зауважу, платник податків звільняється від обов’язку надавати відповідь на запит податкової служби у випадку, якщо він був складений із порушенням вимог п. 73.3 ст. 73 ПКУ.

– Скільки провели перевірок у цьому році в області?

– Фахівці управління податкових перевірок, трансферного ціноутворення і міжнародного оподаткування ГУ ДПС у Тернопільській області цьогоріч провели перевірок на 28,6% менше, ніж у 2018-му. Зокрема, у січні-листопаді 2019-го кількість перевірок склала 282, а торік їх було 395.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер, долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук, підключайтеся до каналу Телеграм.

Джерело: Новини Тернопільщини
Теги: #Кривик, #новини тернопільщини, #новини тернополя, #підприємець, #податок, #тернопіль, #тернопільські новини
Коментарі





Інтерв'ю
«Spektr» – нове лице відомої стоматології
10:14, 17 Листопада, 2024

«Spektr» – нове лице відомої стоматології

ТОП новини тернопільщини: