З 1 травня у Тернополі відбуваються роботи з часткового демонтажу та ремонту аварійного Гаївського мосту. У зв’язку з цим, змінені правила дорожнього руху через шляхопровід – двосторонній рух буде дозволений лише для легкового автотранспорту. Рух вантажного та іншого транспорту повністю обмежать, окрім того, при в’їзді та виїзді з мосту будуть встановлені висотні обмежувачі руху.
Аварійний міст частково демонтують
Перегляньте також:
- Підприємці з Тернопільщини підозрюються у переправі чоловіків закордон
- Друге місце в Україні: ТНПУ лідирує за працевлаштуванням
«Гаївський міст перебуває у аварійному стані. Відповідно до результатів обстеження, що проводилося там впродовж 2016-2019 років, експерти виявили суттєве руйнування бетону у нижній частині балок та корозію робочої арматури, і, за відповідною класифікацією, визначено стан шляхопроводу «Стан 5- непрацездатний», – наголошує міський голова Сергій Надал.
Він також повідомляє, що одноголосно виступають за обмеження руху через шляхопровід на вул. Об’їзній – вул. Протасевича усі експертні служби та комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, оскільки міст дуже сильно руйнується.
«Зважаючи на той факт, що під мостом проходить залізнична колія, якою пересуваються як пасажирські, так і вантажні поїзди, що перевозять хімічні речовини та нафтопродукти, це становить підвищену небезпеку – міською радою вживаються негайні заходи щодо недопущення виникнення будь-яких техногенних ситуацій. І перші кроки – це демонтаж частини мосту та обмеження руху транспорту», – пояснює Сергій Надал.
Через міст будуть курсувати виключно легкові автомобілі, при цьому рух буде доступний лише однією смугою – від об’їзної дороги в напрямку вул. Протасевича, а частина мосту у протилежному напрямку руху транспорту (від вул. Протасевича до об’їзної дороги) у терміновому порядку буде перекрита та демонтована, оскільки бетонні частини мосту падають на колію і перешкоджають руху поїздів.
Великогабаритний транспорт буде об’їжджати
З 2016 року Гаївський міст визнано аварійним, і з того часу там обмежено рух транспортних засобів вагою понад 8 тон. Проте такої вказівки не дотримувалося чимало водіїв. Тому, щоб заборонити курсування великовагового транспорту, при в’їзді та виїзді з мосту встановлять висотні конструкції для обмеження руху та додаткові камери відеоспостереження.
Відповідно до розробленої схеми перекриття руху, об’їжджати вказану ділянку водії великогабаритних транспортних засобів зможуть по об’їзній трасі, яка проходить неподалік ТРЦ «Подоляни» через Львівську трасу, а також вулицями Микулинецькою та Гайовою. Окрім того, у місті активно тривають ремонтні роботи на «Горбатому мості» та на вулиці Гайовій, щоб покращити умови пересування містом.
Питання ремонту мосту – проблема державного значення
Гаївським мостом користуються орієнтовно лише 30% тернополян. Інша кількість пересувань через шляхопровід – це транзитний рух.
«Цей міст є частиною траси міжнародного значення, – уточнює Сергій Надал. – На його ремонт необхідно понад 205 мільйонів гривень. Зі своєї сторони міська рада виготовила проектно-кошторисну документацію, замовила усі експертизи та виділила цьогоріч частину коштів на проведення першочергових робіт. А загалом проблема мосту – це не лише питання Тернополя, а й держави. Тому ми сподіваємося на співфінансування для оперативного вирішення цієї проблеми».
Як відбуваються ремонтні роботи
Незважаючи на відсутність коштів з центрального бюджету, ремонтні роботи йдуть за планом.
Однак є й труднощі. Через те, що під мостом йде залізнична дорога, виконувати роботи не можливо під час руху пасажирських та вантажних потягів. Тому налагоджена співпраця із залізницею – ремонтним бригадам надаються так звані «вікна», коли не відбувається рух залізничного транспорту.
Нагадаємо, що у Тернополі застелили асфальтом «Горбатий міст». Ремонт розпочали 18-го квітня і уже завершили. Загалом на мості замінили два аварійні деформаційні шви і уклали асфальт.
Віра Сотник