Саме таке питання цікавить нині всіх мешканці та гостей Теребовлі, адже старий міст, який був збудований ще на початку 70-х років минулого століття, прийшов в негідність. За приблизними підрахунками «на око» кожного дня через цей міст здійснювалося 10 – 20 тисяч переходів, а в базарні дні та літню пору і того більше. Окрім теребовлянців в райцентрі працюють багато мешканців навколишніх сіл, тому і їх також турбує дана споруда, яка з’єднує Старе і Нове місто.
Конкретні відповіді на дане питання дав начальник відділу архітектури та містобудування Теребовлянської міської ради п. Ярослав Лещук: «В останні часи ми своїми силами кожного року ремонтували верхнє дощате покриття пішохідного мосту, але з часом стало нікуди прикріпляти те покриття так, як металеві конструкції мосту почали руйнуватись. Тому минулого року ми почали та завершили розробляти проект реконструкції мосту. За ним, окрім власне пішохідного переходу, буде встановлено рекреаційно-туристичний комплекс із тимчасових споруд малої архітектурної форми з опорами на острівку, що є під мостом. Цей проект було подано на конкурс державного регіонального розвитку та коштів Європейського Союзу. Перший етап цього року конкурс пройшов і ми надіялися, що і другий етап також відбудеться, але руйнування мосту прискорилося. Тому, не чекаючи другого етапу конкурсу, ми змушені вже нині шукати свої кошти, а вони не малі – загальна вартість всього проекту складає 10 млн. гривень. Ми плануємо роботи по проекту розділити на два роки. До кінця цього року, в першу чергу, ми плануємо завершити реконструкцію пішохідної частини мосту, на що потрібно 4 – 4,5 млн. гр.., а наступного вже року – рекреаційно-туристичну зону. В пішохідному мості будуть повністю демонтовані старі металеві конструкції довжиною майже 24 м, нові встановляться на старих опорах, також заміниться верхнє покриття на більш сучасне та довговічніше. Наступного ж року надіємося завершити й рекреаційно-туристичний комплекс. Буквально на днях буде оголошено тендер на виконання робіт по реконструкції мосту і за місяць – півтора вже стане відома фірма-виконавець їх. Хочу відмітити, що сам демонтаж старих металевих конструкцій ускладниться тим, що під мостом проходить велика кількість комунікацій зв’язку. Їх неможливо демонтувати, тож реконструкцію так проводитимуть, щоб зберегти всі вказані комунікації без пошкоджень, ця умова є і в самому проекті».
Перегляньте також:
- У Тернополі водій вантажівки наїхав на 47-річну жінку
- Культурна еліта України підтримала Тернопільський мистецький коледж імені Соломії Крушельницької
Заступник міського голови п. Людмила Колісник роз’яснила для чого буде створений рекреаційно-туристичний комплекс, як додаток до пішохідного мосту: «Це в якійсь мірі хоч трішки розширить міську туристичну інфраструктуру, привабить туристів, їм та і місцевим мешканцям буде змога де відпочити у відведеному місці та полюбуватися краєвидами фортеці, річки, частини міста. А також придбати ексклюзивні сувеніри, отримати додаткову краєзнавчо-історичну інформацію, випити філіжанку кави чи склянку води, соку тощо. Назву цій зоні ми ще не придумали, але думаємо зробимо це в найближчий час».
Потрібно відмітити, що руйнування пішохідного мосту підмічено вчасно, його закрито, шкоди життю та здоров’ю людей не завдано. На проїжджій частині шосейного мосту, що поруч, бетонними блоками відведено місце для пішоходів, хоч від цього і став дорожній міст з одностороннім рухом. Але це краще, ніж обходитись іншим мостом і проходити зайві кілометри та втрачати час.
Тож, шановні краяни, будемо надіятися, що міська рада таки виконає всі свої задуми та плани по даній проблемі на благо людей.
На закінчення хочеться висловити частку власних роздумів та запитань. Неодноразово, знайомлячись із новинами в світі, дізнаєшся, що в далеких Японії, Південній Кореї, Китаї, США, інших країнах мости протяжність 2 км і більше, хмарочоси висотою більше 50 поверхів будуть за… тиждень – два. Що це? А як у нас на Україні? Чому так у нас? А можливо у нас де-факто і немає ще держави, вона існує лише де-юре? Коли ж ми зачнемо таки будувати нову державу, реальну, ефективну у всіх сферах, щоб вона, в першу чергу, дбала про людей, а не про власні кишені олігархів? Раніше ж так не було, взяти хоч би арочні залізнодорожні мости біля Теребовлі – в с. Кровінка і в с. Плебанівка, де навантаження значно більше, ніж на пішохідних. Та їм по 100 років з гаком і вони не руйнуються, мало їх за те століття й ремонтували.
Віктор Аверкієв